Hoofdstuk 16

536 41 5
                                    

" je bent mijn m-mate ". " ja ". niet te geloven ! ik heb mijn mate gevonden. " hoe heet je schoonheid ?" vroeg hij aan me. " oke 1, ik ben geen schoonheid, en 2, Layne ". " wat een prachtige naam " zei hij en haalde een plukje haar uit mijn gezicht om het vervolgend achter mijn oor te leggen. " mag ik misschien nog weten hoe jij heet of tenminste wie je bent ?". " o sorry, ik ben Kai. Ik ben de alfa van de white legends roedel en zoals je net al hebt gezien ben jij mijn mate ". Ik herinnerde me ineens dat ik nog een innerlijke wolf heb met een gave die niemand zou willen hebben. Geschrokken liep ik een paar stappen naar achter. " wat is er ? ik er iets mis ?". hij wou naar me toe lopen maar ik hielt hem tegen. " blijf alsjeblieft bij me vandaan ". " hoe bedoel je ?". " ik wil je geen pijn doen ". Al om eraan te denken dat ik heb pijn al doen maakte me bang. Hij keek me bezorgd aan maar tegelijkertijd ook een beetje verward. " waarom zou je me pijn willen doen dan ?". " het is niet dat ik je pijn wil doen maar 'zij' wel ". Jake ! ik moet naar hem toe. Zonder heb is iedereen onveilig bij me. " waar is Jake ?!". " wie ?". " Jake, die jongen die bij me was ". " eindelijk van hem afgelost, hij kan je nu niet meer helpen ". Ik schrok van de stem in mijn hoofd. " Ze is terug " mompelde ik. " ik moet nu naar hem toe !". ik begon als een gek aan alle deuren te trekken maar kreeg ze niet open. " rustig, rustig. Waarom is hij zo belangrijk voor je ?". Waarom hij zo belangrijk voor me is, no ik kan zo 10 redenen verzinnen hoor. Ik voelde hoe mijn innerlijke wolf mijn nagels liet groeien, mijn haren van blond een overgang naar wit maakte en mijn ogen gingen gloeien. Deze woede moet weg. " wow, je ogen en je haar ". " breng me nu naar hem toe !". " oke, oke ". Hij deed met een sleutel een deur open terwijl ik een beetje begon te trillen en mijn vingers schokkende bewegingen gingen maken. Ik rende de deur uit en rook een keer stevig in de lucht om de geur van Jake te zoeken. " gaat het wel met je ?". " je moet me nu naar hem toe brengen anders kan ik haar niet meer onder controle houden ". Hij keek me geschrokken aan. " wie is haar ?". " breng me gewoon naar hem toe en wel nu !". hij knikte en rende een richting op gevolg door mij op zijn hielen. Kai maakte een deur open en we rende een trap naar beneden of. De geur van Jake werd steeds sterker en sterker. We stonden voor een cel en ik zag Jake in een hoekje zitten. " laat me naar binnen ". " hij gaat je vermoorden !". " laat. Me. Naar. Binnen !!! ". Hij deed een sleutel in het slot en deed de deur van de cel open. Ik rende zowat naar binnen en ging hurkend voor Jake zitten. " Jake help me ". Hij keek op toen hij me stem hoorde. " je leeft nog ". " ja ik leef nog maar over een paar seconden deze mensen hier niet als je me nu niet helpt ". Hij ging staan en ik deed het zelfde als hem. " moet dit nou echt, kan hij nooit een keertje je niet redden ?". " ga tegen de muur staan met je armen omhoog en adem diep in en uit " beveelde hij me. Ik deed wat hij zei en ging tegen de muur aan staan met mijn armen omhoog. Kai kwam nu ook de cel binnen, gromde naar Jake en duwde hem van me weg. " blijf van haar af " riep Kai uit. " wil je soms dood gaan alfa Kai ? no dat gebeurt er anders wel als ik haar niet help ". " mag ik me nu ook een keer laten gaan ?!?! het enigste wat je hoeft te doen is je niet te verzetten, is dat zo moeilijk, als je die beschermer alleen al verwond kun je iedereen aan. Is dat niet wat je wilt ?". " ik ga ze niet vermoorden ! dus hou erover op !". Kai keek me vragend aan en Jake probeerde alleen maar langs Kai te komen. " als je me er nu niet langs laat dan kan ik haar niet meer tegen houden en dan is het het einde van je roedel en misschien nog wel die van je buurroedel ". " je maakt een grapje toch ". " bekijk haar eens goed. Over een paar seconden kan iemand haar meer tegen houden. Dus nee, ik maak geen grapje !". " jongens ! beetje hulp hier ". Ik zakte onderuit en mijn nagels nestelde zich in de stenen vloer. Ze heeft mijn lichaam al half overgenomen. Tranen begonnen te rollen over mijn wangen. " zeg me nou niet dat je gaat huilen, watje. Geen emotie ! hoe vaak moet ik het nog zeggen ". " ga uit mijn hoofd !". " laat me er langs alfa Kai !". een zucht verliet Kai's mond maar stapte daarna toch aan de kant. " dankje ". Jake hurkte voor me neer en pakte mijn hoofd vast. " concentreer je Layne. Doe wat ik een paar dagen geleden tegen je hebt gezegd, denk aan leuke momenten ". Ik begon te denken aan die dag dat Jake een soort van verjaardag voor me had geregeld. Ik sloot mijn ogen even om me meer te concentreren. " het lukt niet ". " wacht even ik heb een ander idee. Kai kom alsjeblieft hier ". Ik opende mijn ogen. Kai kwam naar ons toegelopen en hurkte net zoals Jake voor me neer. " ik weet dat je haar mate bent want dat voel ik. Jij kan me op dit moment dus goed helpen ". " wat moet ik doen ". Jake pakte mijn hand vast en hielt het voor Kai. " pak haar hand vast ". Hij deed wat Jake van hem vroeg en pakte mijn hand vast. Kleine tintelingen gleden door mijn lichaam, het voelde geweldig. " en nu ?". " afwachten en kijken wat er gebeurt ".

from only a Rogue to the Warrior (herschrijven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu