A/N
So I finally decided to pick a cast for Ashfri! Gambar diatas tu si Ashfri lah kunun, haha. So apa pendapat kamu? :D
IDIEY'S POV
"Ashrfi, kau perlu bertukar tempat dengan adik kembar mu tu," seorang perempuan yang bergaun putih berkata kepada seorang budak lelaki. Budak tu aku nampak macam umurnya ni sekitar lapan tahun, dia memberi muka kesian kepada perempuan tu yang aku teka maybe mamanya.
"Tapi Ma, aku takut." Katanya, airmata mula berkumpul di kelopak matanya.
"Aku tau sayang. Tapi ini seja peluang kita untuk melambatkan masa untuk Rafen ditemui," Perempuan itu memeluk tubuh kecil lelaki tu. Budak lelaki tu, si Ashrfi, menangis tanpa henti.
Kejap. Macam dalam tv pula ni tau aku nampak.
Kenapa aku nampak scenario ni? Aku di mana ni? Siapa juga dua orang ni? apa urusan ku dengan dorg ni? Uina. Punya bida perangai ku ni tau.
"Pak!" Lantas mataku tebuka. Macam rohku dibuang balik dalam badanku. Bahagian paha ku sakit, macam baru kena tampar.
"Hah. Bangun juga kau," bilang si stranger yang berdiri disebelahku. Ai? Kenapa dia berdiri.....
Pap! Aku facepalm.
"Shit. Aku tertidur ni kan di katil kau dari tadi?" Aku tanya si stranger yang masih lagi meningu muka ku dengan muka lazy nya.
"Yaa. Penat sangat kau." Katanya, sambil melangkah ke meja belajarnya lalu mengambil kerusi dan dia duduk menghadap aku.
Aku scan biliknya, "akhirnya selesai juga kita kasi bersih kandang kuda ni kan," aku berkata, tone suaraku sangatlah sarkastik.
"Hmph yala, padahal aku yang kasi bersih juga dari tadi." Bilangnya sebelum menjeling matanya.
Aku buat muka ja. Malas suda aku bagi respond.
Aku mengangkat badanku lalu aku duduk diatas tilamnya yang empuk belaka.
"Aku tidak lupa juga janji ku," katanya tibatiba. Aku tekejut juga la sikit tapi aku cepatcepat recover dan mengangguk kepalaku, tanda yang aku mau di teruskan.
"Tapi sebelum tu," sambung si stranger. "Aku perlu block bilik ni dari dunia luar, supaya orang tidak dengar apa yang aku jelaskan sama kau nanti,"
Aku mengangguk ja, masih lagi penat kepalaku sama badanku jadi aku kasi eyaa jaa lah. Aku tidak takut juga kalau dia mau bunuh aku kah apa, aku tau juga spell macam mana mau teleport kan. Senang ja aku boleh lari.
Dia pun mula membaca mantra yang pelik, dari bahasa yang tua dan asing bagi manusia dan ahli magicka zaman kini.
Setelah beberapa minit dia mengulang mantra yang sama, spell nya pun menjadi. Aku dapat rasa aku bagai terkurung dalam satu kotak. Macam sensitivity ku hilang terus tapi aku trep tidak panik, sebab kadang-kadang kalau kita panik, lebih teruk jadinya.
"Okay, aku mula la kan," bilangnya, sambil merenung aku dengan teliti.
Aku bagi muka tidak kisah ja untuk tapuk perasaan panikku. Aku tibatiba teingat pasal si Jul, dia tu orang paling steady dalam sekolah ni. Selalunya dia sandar dinding tu supaya nampak macam dia tidak kisah pun dengan dunia. Aduh rindu pula tau :/
Jadi aku pun ikut la style nya ni.
Aku tolak diriku hingga belakangku tersentuh dinding, lalu aku pun bersandar.
YOU ARE READING
Magicka SMK Sandakan (Sabahan)
FantasyWARNING: Ini cerita Sabahan. So don't complain if my BM isn't that good. No one gives a damn ;) "Apa juga kau buat sama si Idiey?" tanya si Nech, shapeshifter yang paling pro. "Aku curi branya," Jawab si Jul iaitu Shadow merupakan prankster terk...