26: Perasaanku

349 26 2
                                    

Jul's POV

"Ashfri diculik,"

Memang semua orang terdiam lah time dia cakap perkara tu. Tapi yang paling ketara, reaksi si Idiey lah. Memang ketara si Ahsfri ni ada special place dalam hatinya. Sebab time keluar ja perkatan 'diculik' daripada mulut si Rafen, si Idiey lari keluar dari istana ni. 

Aku tidak tau kenapa tapi ada something wrong dengan hatiku nampak reaksinya tu. Ah peduli lah dia, buat apa aku kesah sangat kan?

Aku pun memapah si Rafen ke biliknya. 

"Aku rasa kau perlu cari lah si Idiey tu. Takut pula dia hilang kan dalam hutan?" si Rafen try bagi opinion dia sambil berbaring ke atas katilnya. 

"Tapi---" Aku baru mau bagi alasan, dipotongnya pula aku.

 "Jangan lah ego bah Jul," Katanya. 

Kurangasam datuk tua ni.

"Bukan bah aku ego, hanya...biarlah bah dia berseorang dulu kan? Mana tau dia mau alone-alone dulu kan? Itu kan perempuan selalu buat kalau sedih?" 

Sehabis seja aku becakap, si Rafen bagi aku muka Kenapa-kau-tidak-faham-lagi? punya muka. 

"Apa bah ni, lagipun kita perlu buat plan untuk cari balik abangmu lagi kan?" 

"Jangan lah mengelak bah Jul, kita perlu bantuan si Idiey juga tu untuk planning escape si Ashfri,"

Aku mendegus. 

Masalahnya kan, aku tidak mau bah memujuk perempuan gila tu.

Tangan ku ditolak oleh si Rafen. "Pigi lah Jul The Shadow," sebuah senyuman terukir dibibirnya.

Aku mengeluh. "Yalah," 

"Bye Bro,"

"Bye Raf," Aku pun keluar dari biliknya lalu aku tutup tu pintu bilik.

Perlu kah aku cari perempuan tu? Bagus lagi aku pigi makan kuih si Mia yang tidak sedap tu daripada berhadapan dengan dia.

haih, bencinya aku.

Tapi betul juga apa si Rafen cakap tu. 

Haih. 

Yalah-yalah, aku pegi lah ni. 

Tingu? lain-lain suda perangaiku ni. Becakap saturang suda aku wkwkwkw. Bagus aku call lah parents ku ni, sediakan wad di bukit padang untuk aku.

*




Magicka SMK Sandakan (Sabahan)Where stories live. Discover now