38: Blood (Part 2)

306 21 13
                                    

Jul's POV

Jeritan itu mengoyakkan telingaku seperti dihiris dengan kaca-kaca yang pecah. Aku dapat merasa nadi-nadiku memancut darahku dengan lebih cepat. Jatungku berdengup kencang bagaikan ingin keluar dari rib cage aku. Jeritan itu sekali lagi melaung, desperate, terrified...and inhuman. Darah dari mukaku hilang, sebelum aku dapat berfikir pun kaki ku sudah melangkah jauh mendekati pentas korban. Telingaku meneran untuk menangkap bunyi-bunyi jeritan yang memenuhi kawasan pertempuran tersebut.

Aku perlu kuat. Aku tahu benda ini akan berlaku, dorang pun sama. Semua orang tahu apa yang akan berlaku dalam pertemuran itu, so aku perlu kuatkan diri sebelum semuanya terlambat.

Aku masih dalam shadow form aku, jadi aku tida payah bertapuk, aku hanya perlu cepat naik ke pentas dan membuka ikatan supaya aku dapat membebaskan kawanku si Rafen.

Tinggi sangat pentas korban ni, aku perlu memanjat cepat.

Setiba aku diatas pentas tersebut, ada barrier pula yang menghalang aku untuk masuk. Tapi mustahil lah si Mimpit ada witch sebagai minion dia? Sebab barrier hanya boleh kena summon oleh witch. Setahu aku nymph tiada kuasa macam begitu.

High ranked witch ja yang boleh buat barrier. Takkan ada lagi pengkhianat?

Dalam barrier tersebut, aku dapat nampak si Rafen dibaringkan ke atas batu besar yang penuh dengan tulisan kuno. Dia dikeliling oleh empat orang yang berjubah merah; si Mimpit, si Mea, seorang lelaki yang tinggi dan...perempuan yang mukanya macam aku kenal.

Astaga, memang pun aku kenal perempuan tu.

The White Witch.

Pengetua Magicka SMK Sandakan.

Ketua Elemental yang sepatutnya bertanggungjawab menjaga si Ashfri.

Rupanya semua ini sudah diplan?

Sial.

Sekarang aku marah, kebencian membuak-buak dalam hatiku. Aku perlu mencari jalan sebelum pengorbanan berlaku. Aku perlu cepat. Tapi macam mana?! Argh! Aku benci jadi shadow, tiada keistimewaan langsung! Cubalah aku witch kah? at least aku akan tau spell-spell yang berguna, tapi bodoh sangat, WHY THE HELL DO I HAVE TO BE JUST A SHADOW?!

Aku hentakkan kepala ku dekat barrier tu. Frustrated, kecewa dan betrayal bercampur-baur dalam diri. Aku perlu bertindak cepat! Pedulilah, mati kah hidup kah, bagus aku buat yang terbaik sekarang. Prankster tidak boleh kalah hanya kerana kekurangan something, Prankster sepatutnya pandai guna benda yang sedia ada untuk prank orang.

Prankster tidak mudah mengalah, prankster akan kalahkan musuh dengan idea bodoh dia.

Ada bulb tiba-tiba belampu diatas kepalaku.

Ya kan! Aku kan prankster? hah, kenalah kamu kali ni.

Senyuman sinis terukir dimukaku.

"Payback time" ;)


Aku mulakan semula langkah ku ke centre barrier tersebut. Aku hilangkan shadow form dan nampakkan semula badanku kepada mereka. Nampaknya si Pengetua sudah nampak aku, tangan dia ada diudara, menahan barrier tersebut. Aku smirk, aku harap jadilah teknik aku ni.

Aku membuka langkah ku, supaya aku balance. Aku letak kedua belah tanganku diatas barrier. Aku seriouskan mukaku, pandanganku tajam menusuk jiwa White Witch tersebut. Aku pun mula membaca mantra unlocking spell yang aku pernah belajar time aku menyamar jadi wizard dulu. Tapi itu cerita untuk lain kali lah, sekarang aku perlu fokus menyebut setiap ayat dengan betul. Aku tau benda ni tidak akan jadi pun, sebab aku bukan wizard. Tapi ini teknik aku untuk tipu nenek tu ;)

Magicka SMK Sandakan (Sabahan)Where stories live. Discover now