Idiey's POV
satu minggu suda berlalu kejadian kotak, Jul menghilang, mengetahui ada yang betul-betul ingin membunuh aku, dan mengenali kawan baru. Selama seminggu si Nech tidak mau layan aku. Heran juga lah, tapi maybe ada yang aku cakap yang mengasi sakit hatinya.
hmm... ndapalah. lama-lama bebaik juga tu kami.
hari ni hari ahad, jadi aku boleh stay-stay dalam bilik.
Aku limpang-limpang diatas katil sambil menghayal.
Tiba-tiba ada orang panggil namaku sebelum diikuti ketukan dipintu bilikku.
"Idiey! Idiey! Ohhhh Idiey!"
"Tuk! Tuk! Tuk!"
"Idiey! Cikgu nak cakap sekejap ni,"
uinah. CIKGU?!
Aku pun bergegas lah pegi membuka pintu.
"Kenapa tu cikgu?" aku tanya sambil mengerutkan dahiku. (Bukan marah la tapi aku tekejut kan)
"Ini kau punya kah ni?" Cikgu Mariah iaitu troll yang angun dan juga salah satu guru disiplin bertanya sambil memegang bra yang suda terkoyak-rabak.
Aku kerutkan lagi dahi ku. (memang bisuk-bisuk jangan heran la kalau tua suda aku)
"hah? jadi?" Katanya lagi.
Aku tingu betul-betul tu bra...warnanya pink...putus suda tali sebelah.
Pap!
Aku menampar dahiku.
"astaga, cikgu itu suda aku buang tu hari." Jelasku, teringat balik kisah braku dicuri oleh si Prankster tu.
"hmmm yake? kenapa ada dalam pancil case cikgu shafiee?!"
Mati la kau Jul!
Gulp.
"Cikgu aku pun tidak tau cikgu." Aku bagi muka desperate suda ni cikgu. Harap cikgu dapat pertimbangkan lah!
"Cikgu Shafiee hampir masuk mahkamah gara-gara benda ni tapi nasib baik Pengetua guna bebola magicknya untuk siasat," tegas si Cikgu Mariah.
"....dan Cikgu tahu ini kau punya sebab ada nama kau tertulis di sebelah bawah bra ni."
Dan memang betul ada namaku dimana yang cikgu tu maksudkan.
Kurangajar kau Jul.
Ini bah pula plannya.
Kalau aku katun kan sekarang, memang keluar suda asap dari telingaku.
"Cikgu nak kamu jumpa dengan Pengetua dan Cikgu Shafiee besok,"
Aku masih ragu-ragu tapi aku angguk juga kepala.
"Okay. Nah. Ambil lah ni,"
Aku pun ambil bra pink tu.
"Dan kirim salam dengan boyfriendmu yang nakal tu," Kata si Cikgu sebelum meninggalkan aku.
BOYFRIEND?!
Aku tutup pintu lalu aku teriak sepuas hati.
"BOYFRIEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????"
.
.
.
"Kalau aku jumpa kau lagi Jul, memang aku bunuh la kau ni!!!"
"Sakitnya hatiku."
"Menangis lah ni nda lama"
Aku pun duduk diatas katil ku. Tangan dimuka, menahan rasa marah.Ada beberapa minit juga lah aku stay begini.
Sigh.
"Kau rasa kau hebat sangat kah Jul?" Aku mula bercakap saturang.
Aku mengeluh.
Angin pun malas mau menjawap. Apa lagi tu bunyi cengkerik.
Tapi, selepas beberapa minit aku berdiam diri, ada suara dari depanku bercakap.
"Eh siapa cakap aku hebat?"
Aku terdiam.
Aku tida tau la kenapa, tapi walaupun aku marah...butterflies tetap ada dalam perutku.
"Jul?" Aku mengangkat mukaku.
Dan disitu si Jul duduk dikerusiku, ada senyuman dimukanya. Hampir aku mau umban buku-buku jo dimukanya tu, tapi nasib baik apa yang dia cakap selepas tu menyejukkan hatiku.
"Aku minta maaf. Aku salah,"
Ada awkward silence jatuh diantara kami.
YOU ARE READING
Magicka SMK Sandakan (Sabahan)
FantasyWARNING: Ini cerita Sabahan. So don't complain if my BM isn't that good. No one gives a damn ;) "Apa juga kau buat sama si Idiey?" tanya si Nech, shapeshifter yang paling pro. "Aku curi branya," Jawab si Jul iaitu Shadow merupakan prankster terk...