23: Peduli Apa Aku?

346 31 7
                                    

Jul's POV

"Ashfri?" 

Mukanya pucat terus apabila aku sebut nama betulnya. Memang confirm, ini bukan si Rafen. Si Rafen bukan jenis penakut, pengecut macam yang di hadapan aku sekarang. Kalau ya pun dia ni si Rafen, apa hal dia pucat kan?

"RAFEN!" Si Idiey teriak mengasi tuli telingaku. Oh pocot bilang tu hatiku tapi aku dapat tahan juga supaya tidak kacau ni moment. 

Tanpa berfikir panjang, si Idiey pun berlari ke arah si Ashfri (yang dia masih lagi fikir sebagai 'Rafen'). Aku jelingkan ja lah mataku, sebab macam lelaki trep ja ni aku nampak.

Aku pun berpaling ke belakang, menghadap jendela. 

Tida aku suka betul ni lelaki, trep. Auranya kuat sangat, aku tidak suka ni kalau ada yang auranya kuat dari aku. Aura si Rafen okay ja pun, kenapa bro nya ni lain auranya? memang ada aura bertaraf tinggi juga tapi ada something yang off which is ada yang lain sikit pasal dia, tapi aku tida dapat sentuh apa benda tu. 

hmm....

Apa ah? 

Apa yang lain dengan budak ni?

Takkanlah dia yang chosen one kan? Sebab kalau dia yang kena pilih, kalau dia sentuh si Idiey....mesti ada something terjadi suda kan? Tapi dari segi si Idiey bagi pendapat dia terhadap ni lelaki...macam dorang tiada pernah pun menghadap situasi yang dahsyat. Sebab dalam fikiranku kan, 'kuasa' yang si Rafen maksudkan yang akan terjadi terhadap dia dan si Idiey menghasilkan magicka yang hebat. Tapi tiada pun.... tiada special connection pun dorang ni.... 

Tapi manalah tau kan----?

"Jul!" Suara lantang si Idiey membangunkan aku dari fikiranku. Aku pun berpaling semula ke arah mereka, dan aku tidak tekejut pun dengan keadaan si Ashfri yang sedang pengsan.

"Jul, macam mana ni? si Rafen pengsan!" Aku bagi smirk seja. Bagus lah bah tu budak pengsan, trepping sama aku kan tadi. 

Aku pun berpaling semula menghadap jendela, cantik lagi ni jendela daripada muka dorang dua.

"Jul! MACAM MANA NI?"

"WUI JUL KAU DENGAR KAH NI?" 

"JUL!"

"AT LEAST KAU TOLONG AKU ANGKAT DIA"

"Uina, begitu kau"

"Shit."

"Fine," 

Peduli apa aku dengan boyfriendmu Idiey? Angkat lah sendiri.

"Peduli lah bah dia di sana lantai, sudah kau jumpa Rafenmu kan? Aku mau kasi jumpa kau sama Rafenku pula," Aku masih lagi tingu tu jendela, malas aku mau balik-balik berpaling sini sana sini sana, sakit seja kepalaku.

Eh japppp.... Macam lain pula tu. Rafenku? Ew... 

"Maksudku, Rafen yang real," 

"Hah? Rafen yang real?"

Yala, aku explain lah sekarang.

 Akhirnya si Handsome(akulah) berpaling, merenung muka si Idiey yang penuh dengan kerisauan. Echengnya dorang ni. Baru pengsan bah, sudah risau. 

"Ya, Rafen yang real."

Tanda tanya te'chop dimukanya.

"...itu" Aku tunjuk badan si Ashfri yang berada dipangkuan si Idiey. ".....bukan si Rafen."

"Dia abang kembarnya, tua duaminit seja pun,"

"Namanya Ashfri,"

"Dan kalau kau mau tau macam mana aku tau, cuba kau tingu mukanya tu...Ndada kan tanda lahir berbentuk bulan?"

Si Idiey ragu-ragu lagi sebelum dia check muka si Ashfri, tapi akhirnya dia pun sedar bahawa apa yang aku cakap tu betul.

"Eya kan. Tiada tanda lahir,"

"Si Rafen yang real ada tanda lahir tu, jadi itu lah aku tau dia ni bukan yang real."

"Tapi.... kenapa pula dia mau menyamar jadi adiknya?" Si Idiey mula curious.

"Bilang si Rafen eh----" baru aku ingat. Ini info rahsia, dinding disekolah ni ada telinga jadi aku perlu berhati-hati juga becakap ni.

"Bagus kita teleport sekarang, di sana baru aku explain semuanya,"

"Tapi takkan kita kasi biar si Rafen---eh, si Ashfri di sini!" si Idiey membentak, geez jangan lah marah terus bah.

"Kau kan witch, kau buat lah bah spell protection," Ringkas suggestionku.

"Dan lagipun, kalau dia berketurunan Diraja, mesti awal-awal lagi dia letak spell protection dalam biliknya," sambungku sambil menjeling.

"Tapi aku tiada rasa aura magicka dalam bilik ni. Pengsan ja dia tadi, terus aura tu macam hilang terus. Macam dikasi off terus tu protection spell," Si Idiey tidak mau kalah juga. 

Okay fine. 

"Begini la..." 

Sebelum aku dapat continue apa-apa,  kepalaku tiba-tiba berdenyut....dan naluriku mengatakan bahawa ada orang memerhatikan kami sekarang. 

Aku menarik nafas panjang-panjang lalu aku hembus.

"Idiey...."

"kau buat protection spell cepat, sebab kita perlu jalan cepat. Aku dapat rasa ada something wrong ni sekarang."

"Tolonglah kau ikut arahanku ni. Kali ni ja,"

"Please..."

Berkerut sudah dahi si Idiey....tapi maybe dia pun ada rasa something sebab tiba-tiba dia scan sekeliling, mukanya pun pucat terus.

Ada orang sedang memerhatikan kami....tapi aku tidak dapat detect dimana orang tu betapuk.

Tapi satu ja yang aku pasti; kami sekarang dalam keadaan bahaya. 

Magicka SMK Sandakan (Sabahan)Where stories live. Discover now