Idiey's POV
Setelah kami sampai ke destinasi, troll-troll pun mengikat kami terbalik, kaki aku diikat ke tempat yang tinggi. Aku rasa kami dikasi gantung di pokok tapi entah lah, aku teka ja tu.
Macam lain ja ni aku rasa, macam ada yang tida bagus akan berlaku... eh? Memang lah bah kan, lol juga si Idiey ni. Terang-terang bah kena tangkap sama penjahat, sempat lagi cakap macam begitu. Mesti lah bah ada something bad akan berlaku, takkan penjahat mau ajak minum starbucks pula kan?
Karung yang dibalut dikepalaku pun dibuka dengan kasar oleh salah satu troll.
Haih. Akhirnya! Aku menarik nafas panjang.
Tapi kegembiraan itu sepantas kilat bertukar menjadi perasaan cemas.
Kecut perutku nampak apa didepan kami.
Kecut perutku.
Kecut sangat.
Gulp.
Takkan lah.
Aku cari si Ash dalam kepala ku. Tapi tiada respond. Balik-balik aku panggil tapi tiada respond. Aku pun toleh ke arahnya, mukanya pucat. Dia berada 3 meter dari tempatku.
Memang tiada harapan lah.
Aku menghembus nafas panjang.
'Macam tiada chance seja plan kau ni Ash' aku berbisik dalam fikiranku, mengharap si Ash dpt dengar message ku.
Mataku tiba-tiba terasa pedih. Kecewa, sedih dan marah bercampur baur dalam hatikku. Macam mana aku tiba-tiba terlibat dalam semua ni?! Kenapa mesti aku? Kenapa bukan orang lain? Lagipun, aku rasa bukan aku bah ni witch yang dicari, bukan aku witch yang menyelamatkan dunia Darkworld.
Bukan aku.
Bukan.
Flashback yang time si Rafen cuba try test sentuh aku
Tiba-tiba ada dalam kepala. Tiada hasil langsung percubaan dia tu, dan aku lari bukan sebab aku marah dia buat aksi tu, eh ada la juga, marah sikit-sikit ja tapi sebab utama aku lari; time tu lah keraguan selama ni yang ada dalam hatiku telah pun dijawab.
Aku bukan witch yang dicari.
Bukan.
Dan sekarang, gara-gara dorang dapat witch yang salah, semua orang akan mati dan dunia Darkworld akan menjadi milik si Nymph dan troll-trollnya. Maybe selepas tu, Sandakan dan dunia lain juga akan menjadi miliknya.
Budu betul kau ni Idiey. Budu--
'Idiey? Kau okay?' Suara si Ash membisik dalam fikiranku. Air mataku pun tidak dapat ditahan lagi, sakit bah hatiku. Jiwa ku macam yang ditusuk guna berjuta-juta tombak. Akhirnya mengalir lah juga kekecewaan si Idiey. Berangkali si Ash dengar bisikan hatiku dari tadi...
Huhu... bikin malu. Huhuhu...
Aku akhirnya memandang apa yang ada didepan kami. Kami dikelilingi oleh tentera troll Nymph tersebut. Ada sebuah pentas korban didepan kami dan ada badan orang yang terikat disebatang kayu yang berada diatas pentas tersebut.
Siapa juga tu? Siapa yang suda ditangkap selain kami? Takkan lah si Jul?
Sepantas ja aku imagine muka si Jul cedera, jantungku macam jatuh terhampas. Walaupun ini hanya emosi, tapi sakitnya tu terasa juga. Aku masih suka dia kah? Takkanlah. Maybe aku risau sebagai kawan ja bah ni. Lagipun dorang ja ni harapan untuk kalahkan Nymph dan armynya ni. Aku tidak dapat buat apa-apa suda, magicku diambil. Ada lah tu dorang kasi minum aku time aku ditangkap. Shit! Kalau tidak kan, lama suda aku dapat bawa si Ash lari. Sudah lah tempat ni menyeramkan, bau stokinnya lagi ni kuat. Ainah.
YOU ARE READING
Magicka SMK Sandakan (Sabahan)
FantasyWARNING: Ini cerita Sabahan. So don't complain if my BM isn't that good. No one gives a damn ;) "Apa juga kau buat sama si Idiey?" tanya si Nech, shapeshifter yang paling pro. "Aku curi branya," Jawab si Jul iaitu Shadow merupakan prankster terk...