Ashfri's POV
Aku masih mengenggam tangan si Idiey. Nampaknya si Idiey pun nervous sebab tangannya tiba-tiba jadi sejuk. Mesti dia sudah kenal si Mea ni siapa. Dan mesti dia tertanya kenapa dia ada bersama Mimpit, nymph pengkhianat itu.
Sebab aku pun terkejut juga ni nampak adik si Nea, one of our closest friends ada di hadapan kami sekarang.
Tapi aku tidak heran, sebab dulu semasa si Mimpit masih tinggal bersama kami di istana, orang paling dia rapat dulu ialah adik si Nea. Jadi aku langsung tidak heran kalau si Mea termakan semua benda yang si Mimpit bagi.
Tapi tetap ada rasa betrayal dalam hatiku.
"Wah wah wah, kami kacau daun kah ni sekarang?" Kata si Nymph yang berambut putih, sambil senyum sinis.
Kami dua langsung tidak bersuara. Malah aku hanya mengenggam kuat tangan si Idiey.
"Tsk tsk tsk, sayang nya. Seorang Prince dan Witch yang comot merupakan pasangan yang tidak sepadan,"
"Prince macam kau patut dengan Princess atau Lady yang ada status yang tinggi...bukan dengan witch murahan ini!" Bentak si Mimpit.
Aku dapat rasa si Idiey sedang menahan marah disebelahku. Pernafasannya semakin berat. Mukanya merah, menahan rasa geram.
Sebelum aku boleh cakap apa-apa, si Idiey sudah berdiri disebelahku, melepaskan genggaman tangannya dari tanganku.
"Kau," suara si Idiey tajam. Kalau suara boleh membunuh kan, mati sudah kali tu nymph didepan kami.
"Kau tiada hak menghina aku," bentak si Idiey. Nampaknya perempuan ini tidak takut langsung dengan nymph itu.
"At least aku bukan pengkhianat yang pervert sangat macam kau,"
Astaga.
Epic nya kata-kata si Idiey ni.
Aku pun tiba-tiba ada keberanian untuk berdiri. Mata ku meliar ke muka-muka pengkhianat di depan. Dua per tiga memberi expresi terkejut namun ketua mereka tetap teguh dengan expresi nya yang tidak mengendakan apa yang si Idiey cakap tadi.
Malahan, dia ketawa pula.
"Really Ash?" Si Mimpit mengahlikan perhatiannya kepada aku pula. "Suka juga kau sama witch ni?" Ada smirk tertampal dimuka flawlessnya.
Nampaknya, disguise dan plan ku hancur. Semua gara-gara perempuan pengkhianat yang trep baik selama ini. Aku tidak heran lah kalau kakaknya pun pengkhianat. Memang dahagakan kuasa seja dorang ni.Haih susah.
Tapi nasib baik aku ada back up plan.
Aku smirk balik.
"Mesti lah suka," Ringkas jawapanku. "Tapi, aku mau bagi kau straight forward answer lah k? aku suka dia lebih dari seorang kawan. Jadi, kau" Aku halakan jari telunjuk ku ke arah si Mimpit. "...Tiada peluang mau ambil hati aku."
Si Mimpit menelan air liur, tanda dia nerves.
"SAFARI!" Si Mimpit memanggil hamba troll nya. Kemarahan membara dimatanya.
Aku senyum.
Plan aku berhasil.
Dan sekarang, tinggal aku buka gate ke minda si Idiey.
Psst! Idiey?
Lantas si Idiey menoleh ke arahku, melemparkan muka yang kebinggungan.
Aku senyum.
Dengar kah? Aku dalam kepala mu ni.
'Astaga,' si Idiey pun memberi respond dalam kepala ku. Tapi memang ketara juga yang dia tekejut dari expersi mukanya.
Aku ada plan, tapi kita perlu bertindak cepat. Okay?
'Macam mana kau dapat buat benda ni Ash?' kuat betul suaranya dalam kepalaku. Hampir aku mau hentak hentak jo, bikin pening. Bagus aku cepat-cepat kasi tau dia plan ku lalu aku tutup gate tu semula.
Begini, kalau datang sudah tu troll--
Belum lagi aku sempat kasi explain plan ku, datang sudah pula si tiang tu. Si Idiey melemparkan muka risaunya kepadaku.
Aduh, aku perlu explain cepat ni.
"Ambil karung tu, letak di kepala dorang." Arah si Mimpit kepada si Tiang eh si Troll . Si Troll pun bergegas masuk ke dalam bilik bersama dengan pengikut-pengikutnya yang lain. Tanpa membuang masa, aku pun bagi arahan sama si Idiey jangan gelaba.
Idiey, relax relax. kita go with the flow ja. Okay?
'Kenapa pula!!?'
Just trust me. Memang ini plan aku.
'Kalau kita di bunuh macam mana?!'
Jangan risau, aku ada plan kan?
'Harap-harap ja plan kau tu berhasil'
Tidak pula aku perasan yang muka ku sudah di tutup oleh karung. Sekali aku sedar, aku ditolak-tolak untuk jalan mengikut dorang sudah.
Kasar gila dorang ni sama kita. Aku sambung perbualan kami.
'itu lah,' sayu suara nya.
Mana kau Idiey?
'Aku pun tida tau. Aku di belakang mu kali ni. Pervert betul troll-troll ni tau, aish bencinya'
Sabar lah. Nanti aku belasah dorang untuk kau k?
'Kalau lah kita masih hidup'
Jangan kau risau aku bilang tadi, aku ada plan.
'Yalah. Bah, apa lah plan mu ni?'
Aku smirk sebelum aku explain semuanya kepada si Idiey.
Setelah aku habis menjelaskan segala plan aku. Aku pun menunggu respond si Idiey.
Jadi? Kau setuju bah kan plan aku?
'Macam mana lagi? Terpaksa setuju lah ni.' suaranya penuh dengan kemarahan.
Jangan lah bah marah. Aku joke sikit, kasi hilang tension diantara kami. Dua-dua kami penat sudah, dari tadi turun tangga. Entah berapa tingkat bangunan ni. Kenapa lah dorang tiada lif?
Sigh.
'yalah. aku buat semampu-mampunya... asal aku boleh lari daripada pervet-pervet ni.'
Aku ketawa kecil.
Sabar lah boss. Kalau magic kau tidak di ambil, memang lama sudah kau kutuk dorang dengan spellmu kan? hahaha
'Bukan dorang seja. Kau pun'
Kata-katanya cukup jelas. Aku pun terdiam. Nasib baik, kena ambil kebolehannya dalam magic. Kalau tidak, jadi katak sudah kali aku tau.
Setelah kami sampai ke entah mana ni, kami pun di ikat terbalik di atas pokok. Aku sebenarnya tidak tau pun kalau ini pokok kah apa sebab karung tu masih berbalut dikepala ku. Aku teka seja tu.
Karung tu pun dibuka akhirnya.
Tapi, macam aku mau letak karung tu balik dikepala ku, sebab aku tau, lebih bagus aku berjumpa dengan hantu daripada berada dalam situasi ni.
Tapi yang bikin panas kan, si Idiey menyatakan lagi apa yang aku sudah tau.
'Macam tiada chance seja plan kau ni Ash'
*
Komen-komen anda sangat dihargai <3
YOU ARE READING
Magicka SMK Sandakan (Sabahan)
Viễn tưởngWARNING: Ini cerita Sabahan. So don't complain if my BM isn't that good. No one gives a damn ;) "Apa juga kau buat sama si Idiey?" tanya si Nech, shapeshifter yang paling pro. "Aku curi branya," Jawab si Jul iaitu Shadow merupakan prankster terk...