Rumah banglo tiga tingkat itu dihiasi bunga - bungaan serta lampu lampu yang menyala menambah Seri bagi orang yang sedang membuat majlis di halamannya.Ya, Adam seperti tercari-cari kelibat seseorang yang ditunggunya. 'Mana Hawa ni ?? Ambik Hafiera ke ? Hafiera aku dah ambik.
"Assalamualaikum, Adam," suara tu~ macam suara... Adam berpaling ke belakang . Hawa! Cantiknyaa. Hawa memang pandai bergaya. Malam itu dia mengenakan baju kebarung putih nya serta tudung shawl berwarna putih.
" Waalaikumsalam" balas Adam dengan mulut yang masih ternganga. Pipi Hawa mula memerah. "Ad, tutuplah mulut tu.Nanti masuk lalat baru tahu."
Adam tersengih.Tiba - tiba muka gembira Hawa bertukar menjadi muka tidak selesa. Eyy gediknya. "Haii, Ad!! Cantik tak baju Fiera?" Tanya Hafiera dengan nada gedik tanpa menghiraukan Hawa disebelahnya." Yerlaa,eh Hawa makan lahh" 'Dia tak jawab pun aku tanya.' Desis hati Hafiera."Fiera, mai japp." " Apa?" "Tadi Adam ambik kau eh. Suka lah tu.." Nada menyakat.. Hafiera senyum segaris."Ehh hai pretty! Tak makan lagi ke. Yang satu tu aunty sediakan makanan kegemaran Hawa. Cantiknyaaa Hawa.." Aunty Nazla memuji. Hawa tersenyum senyum. " Thanks lah aunty ,, mana tau Hawa suka Ayam Penyet?" Tanya Hawa keliru. Tak pernah - pernah aku cerita kat aunty Nazla aku suka makan ayam penyet. Siapa bagitau ni ? "Aus yang bagitau." balas Aunty Nazla ringkas.
'Dia buat aku macam takde kat sini pulak. Aunty Nazla ni pon bukannya nak layan aku. Teruk betul.' Gerutu hati Hafiera.
"Hai My Love!" " You nak apa? I malas lah nak borak dengan you." Balas Hafiera menyinga."You ni, kenapa? I cuma nak gembira kan you aje" Badannya dirapatkan sedikit dengan Hafiera lalu dia berbisik "I Love You Fiera Baby." Ieyy gelinyaa.. " Jangan kacau I lahh".
Haeryl menggenggam tangan Hafiera dengan selamba."Ehh Haeryl, bila sampai? Ayah mana ?" Tanya Hawa . Hmmm susah keluarga dato' dat0' ni.
Group: Excellent Students.
Participants:
YOU ARE READING
Cinta Adam Firdaus
Kurgu OlmayanNak tahu ? Baca. Penat perah otak nak dapat idea. Hope you'll enjoy.