Bab 13

29 3 2
                                    

" Riz marah Hara ke ? " tanya Hara takut-takut.

" Riz tak marah Hara pun. Tapi Riz tak sedap hatilah. Rasa macam ada sesuatu berlaku dekat adik Hara. " jawab Rusydi. Tak sedap hati ? " Hara rasa baik kita pergi cari dia. " Hara memberi cadangan. Rusydi mengangguk.

" Assalamualaikum , " sapa seseorang. Rusydi dan Hara menoleh ke belakang. Dhiah rupanya. Ni mesti kes tak sedap hati jugak ni. " Waalaikumsalam. Ni Ku Mardhiah ya ? " tanya Rusydi. Dia kenal Dhiah ke ? " Ye , saya Ku Mardhiah. Erm Kak Hara !!! Jom kita gerak gi London esok. Dah tempah tiket dah. " kata Dhiah. Mata Hara terbeliak. Biar betul ? Hara mengangguk menandakan dia setuju dengan cadangan Dhiah. Elok juga kita cari terus daripada duduk risau kat Malaysia. Lengan baju disinsing sedikit akibat cuaca panas. Boleh basah lengan baju tu kerana peluh. Bila dah peluh mula lah tak selesa. Bila tak selesa mulalah nak naik angin.

" Okaylah Kak , Abang. Saya balik dulu lah. Nak packing barang. " Dhiah meminta diri. Hara dan Rusydi mengangguk. Dhiah pun berjalan keluar menuju ke keretanya.

***
" Saya AMNESIA ? Seriously ? " Hawa terkejut mendengar kata-kata Nor Adam. Nor Adam sudah tidak tahu hendak buat apa lagi. Daripada dia tidak tahu lebih baik dia beritahu.

" Ye. Saya harap awak bersabar. Bak sini telefon awak. Nak call keluarga awak. " Nor Adam mengambil telefon yang dihulurkan oleh Hawa dan terus mencari nombor ahli keluarganya. Dia menjumpai nama Hara , Dhiah , Mama , Papa , Hafiz dan Love. Nama love menarik perhatian Nor Adam lalu dia menekan butang call. Terdengar suara Dari sebelah sana.

" Assalamualaikum , Awak ni ada apa-apa hubungan ke dengan pemilik nombor ni ? " tanya Nor Adam.

" Waalaikumsalam , saya Khairuz Zafer. Kawan sekolah dia. Maaf , awak siapa ya ? " tanya Zafer Pula.

" Saya Nor Adam Darwish. Siapa nama sebenar lemilik nombor ini ? Dia perkenalkam dirinya kepada saya Nor Adwina Darwisha. "

" Namanya Nurul Hawa binti Amsyar. Kenapa dia tu kar nama ? "

" Dia amnesia. Boleh tak sesiapa ahli keluaga dia datang menjemputnya di sini . nanti saya message alamat. "

" Baiklah . nanti saya call balik. "

Talian dittup.

' Aku mesti cari Hawa. Aku mesti dapatkan Hawa semula. Aku akan balas jasa kau , Hawa . wait for me. Im coming . '

Cinta Adam FirdausWhere stories live. Discover now