Chapter 2

2.8K 164 1
                                    

Jihyo : Hoi ! Buta ke hah ! Main langgar je. Tak nampak ke hah aku berdiri kat sini !?
Namja : Haah , tak nampak. Lagipun sape suruh kau berdiri kat pintu masuk ni. Halang laluan orang nak masuk je.
Jihyo : Sukati aku lar nak berdiri kat mana pun ! Bukannya susahkan kau pun ! Lagipun besar lagi ruang kat tepi tu. Apsal nak kena langgar aku pulak !?
Namja : Dahla. Malas aku nak layan kau. Lagipun aku dah lambat ni. Bye.

Namja itu pun pergi sambil wink kepada Song Ji Hyo. "Hoi ! Aku tak abis lagi la. Kau ingat kau hensem ke haa. Siap bagi wink bagai. Aku cocok mata baru kau tau. (Tengok jam) haish , aku dah lambat ni. Ni semua namja tak guna tu punya pasallah ni. Pabo namja
Song ji hyo pun pergi mencari bilik pengetua.

Bilik pengetua

*knock knock

''Masuk"

Song ji hyo pon masuk ke dalam bilik pengetua. Lalu dia memperkenalkan dirinya.

Jihyo : Annyeong ! Song ji hyo imnida.
Pengetua. Jadi kamu ni la Song ji hyo. Hurm , appa kamu dah ceritakan kepada saya semua pasal kamu tentang kamu masa di sekolah lama kamu.
Jihyo : *gulp, ish appa ni, apsal dia cerita kat orang tua ni plak* err , appa dah ceritakan ?
Pengetua : Yes. Appa kamu tu bestfriend saya. Baiklah Jihyo-sshi, saya harap kamu tak timbulkan masalah dekat sekolah ni.
Jihyo : Baiklah pengetua. Saya faham. Tapi saya tak janji(senyum sambil buat peace)

Pengetua hanya menggelengkan kepalanya. Lalu pengetua memanggil seseorang melalui interkom.

*knock knock

''Masuk. Jihyo-sshi, ini seongsaenim Yoo. Dia akan tunjukkan kelas kamu nanti. Song ji hyo menunduk hormat kepada seongsaenim Yoo.'' Baiklah seongsaenim Yoo. Awak tunjukkan kelas dia ye. Jihyo kamu ikut seongsaenim Yoo ye.

Seongsaenim Yoo menunduk hormat kepada pengetua sebelum keluar daripada bilik pengetua. Begitu juga Song ji hyo. Song ji hyo mengikut seongsaenim Yoo. Mereka berhenti di hadapan sebuah kelas.

S.Yoo : Baiklah Jihyo-sshi. Ni kelas kamu. Kamu tunggu sini sekejap.
Jihyo tundukkan kepala lalu senyum kepada s.Yoo

*S.Yoo masuk ke kelas

''Maafkan saya mengganggu. Kelas ! Hari ni kamu semua akan terima seorang rakan baru. Saya harap kamu semua dapat bergaul dan layan dia dengan baik.

Pelajar 1 : namja ke yeoja seongsaenim ?
Pelajar 2 : aku harap dia cantik.
Pelajar 3 :mesti nerd ni.
S.Yoo : dah dah. Diam ! Jihyo-sshi sila masuk.

Jihyo masuk ke kelas sambil membuat peace.

Jihyo : Annyeong ! Song ji hyo imnida. Saya adalah pelajar pertukaran. Boleh panggil saya Hyo.
S.Yoo : Baiklah. Kamu boleh duduk ditepi Kwon BoA. BoA-sshi sila angkat tangan.
Jihyo : Terima kasih Seongsaenim.(pergi ke tempat yang disuruh oleh S.Yoo dan duduk)
BoA : Annyeong ! Kwon BoA imnida. Harap kita boleh jadi kawan baik. Btw, kau cantiklah.

Song ji hyo senyum tersipu malu.(sejak bila la jihyo pandai malu malu ni)

'' Baiklah kelas kita sambung pelajaran kita" Song ji hyo pun memandang ke depan dan menumpukan perhatian.

I Hate You But I Love YouWhere stories live. Discover now