Chapter 6

2.2K 142 0
                                    

*rumah Jihyo

Jihyo makan malam berdua dengan appanya. Maklumla, omma Jihyo sudah meninggal dan jihyo merupakan anak tunggal. Sudah berkali-kali jihyo memberitahu appanya yang dia tidak kisah jika appanya mahu berkahwin lagi, asalkan appanya bahagia. Tapi appanya tidak mahu. Baginya jihyo sorang sudah mampu membahagiakannya. Lagipun dia masih sayangkan arwah isterinya.

"Hyo, macamana dengan sekolah kamu ? Best ?" Appa bersuara bagi memecahkan hening suasana. "Hurm, bolehla". "Aik, bolehla je? Macam tak best je bunyi dia.

"Best tu memang la best. Tapi ada sekor mayat hidup ni. Suka cari pasal dengan Hyo. Ada je nak cari pasal. Eii, geram tau!"

Jihyo berkata geram sambil mencocok cocok makanan dalam pinggannya."hish kamu ni hyo, kot ye pun geram , janganlah dicocok makanan tu. Haa Hyo, sebelum appa terlupa, esok ada tetamu nak datang."

"Tetamu? Sape?" Soal jihyo

"Adalah , rahsia." Appanya berahsia.

"Apala appa ni. Tu pun nak rahsia." Jihyo sudah memuncungkan mulutnya. Appanya hanya senyum saje.

* * * * * * * * * *

*keesokannya

Bunyi sudip berlaga dengan kuali. Mengejutkan Jihyo dari tidurnya. Jihyo terus bangun lalu kedapur.

"Appa, masak apa tu?" Soal jihyo
"Nasi goreng. Hyo dah mandi ke belum?" Soal appa pula. "Belum. Hehhe." "Patutla . Dah, pergi mandi dulu. Pastu baru turun makan." "Aip aip sir" lalu jihyo pun berlari ke biliknya untuk mandi. Selepas selesai mandi jihyo turun semula untuk makan.

Selepas selesai makan, mereka pun duduk diruang tamu sambil menonton tv. "Appa, appa cakap ada tetamu nak datang. Bila diorang nak datang?" Soal jihyo tidak sabar. "Entahlah. Nanti diorang sampai la tu. Tunggu jela."
"Hurm, yela." Mereka pun menyambung semula menonton tv. Tidak lama kemudian....

Ding dong...ding dong...ding dong. Bunyi loceng mengejutkan mereka dua beranak. "Hyo, pergilah buka pintu." Suruh appanya. "Ala, appa la pergi. Hyo malasla." Jihyo menyuruh appanya semula."Hyo, pergila cepat". "Hish, yela, yela. Pemalas betulla appa ni." Jihyo pun pergi buka pintu.

Jihyo pun membuka pintu.
"ANNYEONGHASEYO! Noona ! Bogoshippo! Jerit 4 orang namja.
Jihyo yang terkejut melihat 4 orang namja itu terus memeluk mereka. "Noona pun rindukan korang." Jerit jihyo.

"Dah dah noona. Lemas la kitorang. Noona peluk kuat sangat." Kata salah seorang namja itu.

"Hehehe. Mian sungjong-yaa. Noona rindu korang."

"Erm, noona. Taknak ajak kitorang masuk ke?"

"Ehh, noona lupa. Jomla masuk." Pelawa jihyo. Mereka pun masuk.
"Uncle! Lama kita tak jumpa. Uncle sihat? Kitorang rindukan uncle" kata mereka. "Uncle pun rindukan sungjong,dongwoo,woohyun,sungyeol. Parents korang sihat?" Soal appa. "Diorang sihat. Diorang kirim salam dekat uncle." Kata woohyun.

"Dahla, korang rehat dulu ye. Hyo, sediakan bilik untuk diorang ye. Appa nak keluar. Maybe appa balik lambat. Hyo bawakla diorang makan kat luar nanti." Kata appa hyo lalu pergi.

"Mari noona tunjukkan bilik korang." Mereka pun ikut jihyo.
"Ni ada dua bilik sukati korang la nak bagi camne. Korang rehatla dulu. Nanti kita makan kat luar." Suruh jihyo. "Beress" kata mereka berempat lalu masuk ke bilik mereka . Sungjong sebilik dengan woohyun. Manakala dongwoo sebilik dengan sungyeol. Merela adalah sepupu jihyo. Mereka sangat rapat. Woohyun, sungjong, dongwoo, sungyeol sudah menganggap jihyo seperti kakaknya sendiri. Begitu juga dengan jihyo.

I Hate You But I Love YouWhere stories live. Discover now