Chapter 9

2.2K 160 0
                                    

"Hyo, petang nanti kau free x? Kitorang nak ajak kau jejalan petang ni." Soal si kembar. Jessica dan krystal. "Hurm, aku free je. Takde hal. Tapi kita bertiga je ke? BoA , naeun dengan suzy tak ikut sekali ke?" Soal jihyo. "Tak. Diorang ada hal. Orait, kalau macamtu kitorang amik kau kat rumah ea?" Tanya krystal. Jihyo hanya menganggukan kepala.

*petang

Jihyo bersiap dengan cepat sekali. Setelah selesai dia pun turun. "Appa, hyo nak keluar dengan kawan-kawan hyo. Bolehkan?" Soal jihyo kepada appa. "Boleh. Tapi jangan balik lewat sangat. Ni , hyo ada duit tak?" Soal appa sambil mengeluarkan dompetnya. "Ehh , takpe appa. Hyo ada duit la. Appa simpan jela duit tu." Tolak jihyo. Apala jihyo ni. Orang nak kasi tu ambik je la. Jual mahal pulak. "Kalau macam tu takpe la." Tiba-tiba bunyi hon kedengaran. "Ehh appa , kawan hyo dah sampai tu. Hyo pergi dulu ea." Jihyo memeluk appanya lalu berlari keluar rumah. "Hyo. Take care." Jerit appa.

"Hai hyo. Dah lama tunggu?." Soal krystal. Jessica duduk ditempat memandu. Krystal pula duduk disebelah. "Takde la lama mane. So, where are we going?" Soal jihyo. "Erm, kita pergi mall la." Cadang jessica. "Aku okay je." Jihyo setuju dengan cadangan jessica. "Aku pun okay." Kata krystal pula. Jessica pun memandu kereta ke mall. Sepanjang perjalan mereka tidak habis bergelak ketawa. Ada saja yang dibualkan.

*shopping mall

"Kita nak pergi mana dulu?" Soal jihyo. "Kita masuk kedai ni dulu nak? Jom." Cadang jessica. Lalu mereka masuk ke sebuah kedai pakaian. Rambang mata mereka melihat baju yang cantik-cantik. Selepas itu banyak kedai mereka masuk. Banyak jugak la barang yang diorang beli.

"Ehh korang. Aku penat la. Korang tak penat ke? Lapar pulak tu. Jom makan." Krystal yang sudah penat dan lapar mengajak mereka pergi makan. Lalu mereka pun ke food court. Seleaai memesan makanan mereka pun mencari tempat duduk. Jihyo makan dengan gelojoh sekali. "Hyo. Cuba makan elok-elok. Tak senonoh betul." Jessica menegur jihyo. Jihyo hanya tersengih.

"Ehh , korang. Hai." Tiba- tiba ada yang menegur. "Ehh Baekhyun, hai." Krystal menjawab. "Boleh kitorang join korang.?" Soal chanyeol pula. Baekhyun dan chanyeol pun duduk di sebelah krystal dan jessica. Jihyo pun menanya kepada baekhyun dan chanyeol. "Err. Baekhyun-sshi, chanyeol-sshi. Korang berdua je ke. Sehun tak ikut sekali?" Soal jihyo. Baekhyun pelik dengan soalan jihyo. Apsal tetiba tanya pasal sehun. Bukan tiap kali jumpa gaduh ke. "Kenapa tanya pasal sehun? Korang ada pape ke? Tebak baekhyun. "Kau suka sehun ke jihyo. Tetiba tanya pasal dia." Chanyeol menambah. "Seriously hyo? Kau sukakan sehun?" Soal jessica tidak percaya. "Daebak ! Tak sangka kau suka sehun hyo. Patutlaa" krystal pula menambah.

"Ehh ! Apsal korang ni. Aku tanya je . Lagipun sehun kan selalu dengan baekhyun and chanyeol. Mengarut la korang ni. Takde maknanya aku nak suka dia." Jihyo menjawab dengan gelabah. "Eleh, dahtu pahal kau blushing? Soal jessica. Jihyo terus menutup pipinya dengan kedua tapak tangannya. Jessica, krystal, baekhyun dan chanyeol hanya ketawa melihat jihyo.

Selesai makan baekhyun dan chanyeol pun meminta diri. Jessica menghantar jihyo balik selepas puas bersiar-siar.

Selesai mandi jihyo pun berbaring diatas katil. Dia mengecheck phonenya. Terdapat satu mesej dari nonbor yang tak dikenali.

From: unknown

Hai angry bird.

Jihyo yang membaca mesej tu pelik. Siapa pulak ni. Panggil aku angry bird pulak tu. Ehh jap. Sorang je panggil aku angry bird. Takkan la dia pulak. Jihyo pun membalas mesej orang tu.

Sehun ke ni ?

Yes. Pandai kau angry bird.

I Hate You But I Love YouWhere stories live. Discover now