Chapter 19

1.9K 133 11
                                    

Semasa jihyo ondway ke kelas, dia ternampak sekumpulan budak gangster tengah membuli sorang budak laki ni. Jihyo pun pergi ke arah mereka.

"Hoi ! Apa yang korang buat ni hah ? Membuli yee ?!" Jihyo menyergah mereka. Namja yang sedang memukul budak lelaki itu berhenti dari memukulnya.

"Kau pahal sibuk ?! Kau nak kitorang pukul kau ke ?!" Namja itu memarahi jihyo. "Kau ? Weh aku ni lagi tua dari korang tau. Tak reti nak hormat ke hah?!" Muka jihyo sudah merah menahan marah. Dipandang sekilas kepada budak yang dipukul tu. Teruk juga.

"Ohh, maaf. Nenek nak apa? Nak kena pukul dengan kitorang ke? Kalau tak nak sila berambus ye." Salah seorang namja bercakap dalam nada mengejek. Yang lain mengetawakan jihyo.

"Kurang ajar korang kan!? Siap la!" Jerit jihyo. Lalu dia meluru kearah mereka. Ditumbuk dan disepak-sepak empat orang namja yang kurang ajar itu. Sadis sungguh keadaan mereka dibelasah jihyo.

"Huh! Lain kali belajar cara nak hormat orang ea. Ada hati nak belasah aku. Korang bersiap sedia la untuk dibuang sekolah." Jihyo berkata sambil ketawa. Lalu dia ke arah budak yang dibuli tadi.

"Mari saya bawak awak gi bilik rawatan. Dah teruk dah saya tengok." Jihyo menolongnya bangun dan memapahnya ke bilik rawatan. "Terima kasih sunbae. Kalau sunbae tak tolong saya mungkin dah mati kot saya"
Budak itu berterima kasih.

"Takde pape la. Kalau ada sape sape lagi yang buli awak. Just bagitau mana-mana cikgu. Jangan biarkan je." Jihyo menasihati budak itu. Budak lelaki itu mengangguk.

"Okeyla. Saya nak pergi dulu. Ada hal yang perlu diselesaika. Rehat ye." Jihyo meminta diri. Membiarkan budak itu berehat. Dia menuju ke bilik pengetua untuk membuat laporan mengenai budak samseng itu. Empat orang pelajar itu dipanggil dan akhirnya dibuang sekolah.

Semasa mereka keluar dari bilik pengetua jihyo sudah menunggu di luar. "Padan muka. Main-main lagi dengan aku." Jihyo tersenyum sinis. "Kau tengoklah nanti. Kitorang akan buat kau menyesal." Mereke mengugut jihyo lalu beredar dari situ. "Wuuu takutnya. Wei balik rumah tanam jagung la." Perli jihyo.

* * * * * * * *

Semasa jihyo dalam perjalanan balik dari sekolah dia terasa seperti diekori. Tapi dia membiarkan sahaja. Tapi lama kelamaan dia terdengar bunyi tapak kasut dekat dengannya. Dia pun menoleh ke belakang.

Namja namja yang kena pukul dengan jihyo berada dibelakangnya. Mereka memandang jihyo penuh kebencian.

"Korang nak apa lagi? Tak puas nak kena belasah? Tak puas kena buang sekolah? Ke korang nak kena buang daerah pulak?" Soal jihyo malas.

"Aku tak puas hati selagi dendam aku tak terbalas. Sebab kau kitorang kena buang sekolah." Namja selaku ketua samseng itu meluahkan rasa tidak puas hatinya. Dia menunjukkan isyarat kepada anak buahnya. Anak buahnya yang seperti mengetahui isyarat yang dibuat oleh bosnya pun bertindak. Dua orang namja itu memegang tangan jihyo kiri dan kanan. "Ehh apa ni, pegang-pegang?! Lepas la!" Jihyo meronta-ronta minta dilepaskan. Seorang lagi memerhatikan sekeliling takut-takut ada yang lalu disitu.

Ketua samseng itu menghampiri jihyo. Dia tersenyum sinis. "Kenapa? Sunbae takut ke? Don't worry. Kitorang tak buat pape pun. Kitorang cuma nak main je dengan sunbae." Ketua samseng itu bercakap nada mengejek.

"Ehh korang nak apa hah! Lepaskan aku la!" Jihyo meronta kasar. "Shh. Sunbae jangan takut. Erm cantik jugak sunbae ni. Cair saya." Namja itu berkata sambil mengusap-usap pipi jihyo.

"Kau gila ke hah?!" Kata jihyo lalu menendang namja itu. Namja itu mengasuh kesakitan. Namja itu bangun menghampiri jihyo lalu menampar kuat pipi jihyo. Berdarah bibir jihyo.

"Kau jangan nak main-main dengan aku!" Namja itu menjerit marah. Dia pun membuka kot yang dipakai jihyo. Dia tersenyum sinis. Dia pun mencium kasar bibir jihyo.

"Lepaskan aku! To..tolong! Tolong.!" Jerit jihyo meminta tolong. "Jerit la sayang. Jerit kuat lagi" namja itu sudah ketawa. Dia membuka butang jihyo satu persatu. Jihyo sudah menangis. Dia pejam rapat matanya. "SEHUN! ! !" Tidak tahu kenapa nama itu yang dijerit jihyo.

Dush ! Satu tumbukan singgah dimuka namja itu. Jihyo membuka matanya. 'Sehun'. Dia melihat sehun sedang membelasah namja itu. Dia juga terlihat Suho, kai, baekhyun dan xiumin sedang membelasah namja yang lain.

Selepas puas membelasah namja itu. Sehun pun menghampiri jihyo. Dia menanggalkan kotnya lalu memberi kepada jihyo. Jihyo yang tersedar kehadiran sehun terus memeluknya erat. Dia menangis semahu-mahunya.

"Ak...aku takut. Ja...jangan tinggalkan aku." Jihyo merintih dalam dakapan sehun. Sehun mengeratkan lagi pelukannya. Dia risau melihat keadaan jihyo. "Jihyo...jihyo.." sehun memanggil-manggil dan menggoncang badan jihyo apabila dia tidak mendengar lagi tangisan jihyo. Ternyata jihyo sudah pengsan dalam pelukan sehun.

"Hyung! Ji...jihyo pengsan!" Sehun kelam kabut memanggil hyung-hyungnya. Mereka pun bergegas kearah sehun dan jihyo. "Kita kena bawak jihyo ke hospital sekarang" arah suho. Ternyata dia juga risau dengan keadaan jihyo.

Sehun mengangkat jihyo lalu memasukkan ke dalam kereta. Baekhyun yang memandu kereta dah macam orang gila. Laju gila dibawaknya. Xiumin yang duduk disebelahnya beberapa kali menjerit. Akhirnya mereka sampai di hospital.

Jihyo ditahan diwad. Sementara suho dan yang lain menelefon appa jihyo, sehun menemani jihyo yang masih tidak sedarka dirinya. Tangannya erat memegang tangan jihyo. Dia memandang sayu jihyo. Dia mencium lama dahi jihyo. "Aku cintakan kau jihyo. Terlalu cintakan kau." Ucap sehun perlahan.

I Hate You But I Love YouWhere stories live. Discover now