Chapter 8

2.1K 144 0
                                    

Hari Woohyun, Sungjong, Dongwoo dan Sungyeol balik ke New York.

"Tak boleh ke korang tinggal lama sikit kat sini. Noona tak puas lagi la nak main dengan korang." Pujuk jihyo. "Kalau ikutkan, kitorang memang nak tinggal lama kat sini. Tapi kitorang terpaksa balik. Cuti kitorang dah habis. Kitorang kena sekolah la noona." Bagitau sungyeol. Dia juga berat hati untuk pulang ke new york. Dia masih belum puas untuk enjoy-enjoy di korea. "Noona don't worry. Nanti cuti kitorang datang lagi. Kita main puas-puas ea." Pujuk sungjong pula. "Ala noona. Janganlah sedih. Kitorang dah nak balik harini. Takmau la tengok noona sedih macamni." Kali ini woohyun pula cuba untuk menghilangkan kesedihan jihyo. "Kalau noona sedih macamni, kitorang pun sedih tau." Ujar dongwoo sambil buat muka sedih. "Manada noona sedih. Noona okay la. Dahla, teksi dah sampai tu pergi la. Nanti sampai, jangan lupa call noona tu." Jihyo memeluk mereka satu persatu. "Nanti sampai sana, call tau. Dan sampaikan salam uncle pada omma dan appa kamu." Kata appa sebelum mereka berangkat. "Annyeong uncle, jihyo." Ucap mereka berempat lalu masuk kedalam perut kereta.
Jihyo hanya memandang hingga teksi itu hilang dari pandangannya. Selepas ni dia pasti akan kebosanan duduk dirumah. Harap rumah je besar. Tapi penghuninya dua orang je. Takpe jihyo. Nanti kalau kau bosan kau ajak laa BoA, Naeun, Suzy Jessica and Krystal datang rumah. Takdela kau bosan sangat. Bisik hati kecil jihyo.

*keesokannya

"Hyo, irreona palliwa. Nanti hyo lewat kesekolah la. Bangun la cepat!" Jerit appa membangunkan jihyo. "Five minutes, I'm sleepy." Kata jihyo sambil menarik selimut menutup seluruh tubuhnya. "Song Ji Hyo !!! Bangun sekarang. Kalau tak appa jirus hyo dengan air sejuk nak ? Appa kira sampai tiga. One....". Belum sempat appa kira sampai tiga jihyo sudah berlari macam lipas kudung ke bilik air untuk mandi. "Tau takut. Aish, susah betul anak dara sorang ni nak bangun pagi." Appa menggeleng kepala lalu keluar dari bilik jihyo.

*sekolah

Jihyo masuk kekelasnya lalu pergi ke arah gengnya. "Yo ! Wassup guys. How are you ? Long time no see." Ucap jihyo. Speaking pulak tuu. "Ehh hyo, kau apsal ? Demam ke? Speaking bagai. Kena sampuk ke apa.?" Soal Naeun. Pelik dengan perangai jihyo. Pagi-pagi speaking bagai. "Hehehe. Ala. Saja la nak try speaking. Takkan tak boleh." "Bukan tak boleh. Cuma pelik jer" ucap krystal.

*seongsaenim masuk kelas

"Kelas! Bangun." Suzy selaku ketua kelas menunduk hormat kepada seongsaenim mereka. Dan diikuti oleh pelajar yang lain. Selepas itu mereka pun belajar seperti biasa. Selesai pembelajaran seongsaenim menyuruh jihyo untuk menghantar buku ke bilik guru. "Haish. Apsal la miss ryu tak suruh je namja yang hantar. Aku jugak yang disuruhnya. Dahla berat. Nie buku ke batu. Berat semacam." Sepanjang perjalan ke bilik guru, jihyo tidak habis-habis merungut. Malang tidak berbau dia terlanggar seseorang. Habis buku yang dibawa jihyo berterabur.

Namja itu sempat menyambut jihyo. Mata mereka bertentang. 'Err, se..sehun. Apsal jantung aku ni. Lajunya. Tapi hensemla dia tengok dekat macamni. Hish,apa yang kau merepek ni jihyo'kata jihyo dalam hati.

'Cute jugak angry bird ni. Walaupun selalu sakitkan hati aku tapi... haish, perasaan apakah ni.' Ucap sehun dalam hati. Jihyo berada dalam dakapan sehun beberapa minit sebelum masing masing kembali ke alam nyata.

"Err. Te...terima kasih." Ucap jihyo. Ehh no fighting? And jihyo ucapkan terima kasih pada sehun. I can't believe it. "Err. Welcome. Kau okay." Soal sehun kembali. "Ak...aku , okay." Ucap jihyo. 'Jihyo..jihyo.. wakeup. Jangan blushing depan dia. ' ujar hati kecil jihyo. Jihyo pun mengutip buku-buku yang jatuh bertaburan. Sehun tanpa disuruh turut membantu. "Erm. Mari aku tolong kau hantarkan buku ni." Sehun menolong jihyo. Jihyo hanya mengangguk. Mereka berjalan beriringan. Takde sepatah perkataan pun keluar dari mulut mereka.

*Selesai menghantar buku ke bilik guru

"Err. Sehun. Terima kasih sekali lagi." Jihyo berterima kasih sekali lagi. "No hal la. Aku pergi dulu. Cauu." Sehun pun pergi dari situ.

'Jihyo. Wae jantung kau berdegup kencang bila kau tatap mata dia. Haish, perasaan apakah ini.'

*sementara itu

'Takkanlah aku suka dia. No way. Tapi dia cute la. Wangi la bau dia. Ish, apa yang kau mengarut ni oh sehun.'

*kelas jihyo

"Apsal lama sangat kau gi hantar buku hyo." Soal jessica. "Err..err , ak..aku gi tandas tadi. Tu yang lambat tu." Tipu jihyo. "Kau okay tak hyo. Berpeluh je aku tengok. Kau demam ke?" Soal BoA pula sambil meletakkan tangannya ke dahi jihyo. "Hish korang ni. Aku okaylah." Ujar jihyo sambil menepis tangan BoA.

*kelas sehun

"Yahh hunnie! Kau gimana hah? Suho hyung dari tadi memekak cari kau. Kau gimana hah?" Soal chen. Dia tak kisah pun sehun nak gimana. Cuma dia serabut dengan suho yang dari tadi memekak cari sehun. Habis seluruh kelas ditanya suho mana sehun. "Hun g tandas la. Sakit perut la. Haish. Suho hyung ni pun." Suho yang ternampak sehun terus pergi kearahnya. "Yahh hunnie! Pergi mana hah! Puas hyung cari tau. Lainkali kalau nak gimana bagitau la dulu. Takde la orang tercari. Bla...bla...bla..bla...". Sehun buat tidak tahu je bila suho membebel. Haish berjam la nampaknya bebelan mamat ni. Ujar sehun dalam hati. Dia tidak memberi perhatian kepada suho. Dalam fikirannya hanya satu.

'Song Ji Hyo'. Nama itu yang sering bermain di fikiran sehun. Jatuh hatikah dia.

I Hate You But I Love YouWhere stories live. Discover now