Chapter 7

2K 134 0
                                    

"Korang nak makan apa?" Tanya jihyo kepada dongwoo,woohyum,sungjong dan juga sungyeol. "Erm kitorang dah lama tak makan makanan korea. So, apakata noona bawak kitorang pergi restoran makanan korea." Kata sungjong mewakili hyung-hyungnya. "Erm, okay. Kalau macamtu noona bawak korang pergi restoran sarang(rekaan semata-mata). Kat sana makanan dia best-best."

"Orait. Kajja." Kata empat orang namja tu.
Setelah mereka selesai makan, mereka berlima bersiar-siar ketaman. "Korang, belanja noona aiskrim please." Minta jihyo sambil membuat aegyo. "Aigoo noona. Takyah aegyo sangatlah. Geli la sungyeol tengok." Kata sungyeol sambil membuat gaya ingin muntah. "Yelah noona. Takyah nak aegyo sangat lah. Malu orang tengok. Nanti orang ingat noona terencat pulak." Tambah dongwoo. Woohyun dan sungjong sudah gelak terbahak-bahak. Jihyo memuncungkan mulut. Memasamkan mukanya. Merajuk lah tu. "Aigoo noona. Takyah laa merajuk. Yelah kitorang belanja noona." Muka jihyo yang sudah masam mencuka tadi bertukar manis menggula. "Yeay. Gomawo cousin-cousinku tersayang. Kajja." Jihyo pun mengheret mereka berempat ke trak aiskrim. Selesai meraka membeli aiskrim, mereka pun mencari tempat untuk duduk.

Tiba-tiba

Jihyo terlanggar seorang namja yang memakai mask hingga aiskrimnya terkena baju namja itu. "Omaigad. Err sori.. sori.. saya tak sengaja." Jihyo meminta maaf berkali-kali. Lelaki itupun menanggalkan masknya. "Kau !!" Jerit jihyo. "Ehh kau ni jalan tengok mana hah. Mata kau tu letak kat mana. Bawah tapak kaki ke hah! Habis kotor baju aku." Marah namja itu. "Yahh! Ohh sehun! Aku dah mintak maafkan. Lagipun salah kau jugak, jalan terhuyung-hayang. Bukannya aku sengaja." Jihyo membela dirinya.

Tiba-tiba, muncul kai dan xiumin. "Sehunnie ,apsal ni? Dari jauh lagi kitorang boleh dengar suara kau." Soal xiumin kepada sehun. "Hyung, angry bird ni la. Habis baju sehunnie. Kena aiskrim dia ni. "Adu sehun.

"Ehh jihyo. Awak buat apa kat sini sorang je ke?" Soal kai kepada jihyo. Tidak peduli sehun yang sedang mengadu. "Takla. Saya dengan sepupu saya. Mana ntah diorang pergi." Beritahu jihyo kepada kai. "Takpelah jihyo kitorang dah nak kena pergi ni." Terang xiumin. "Ehh hyung. Habistu baju sehun nie, macamana. Takkan nak biar macamni je. Hish, ni semua angry bird ni punya pasal la ni." Marah sehun kepada jihyo. "Hish. Dahla. Orang tengokla. Balik nanti tukarla. Dahla jom balik. Jihyo, kitorang balik dulu. Annyeong." Xiumin meminta diri. Sehun pergi dengan muka yang tak puas hati.

Tidak lama selepas tu. Cousin jihyo pun muncul. "Korang pergi mana hah. Lama noona tunggu. Tak pasal-pasal noona bergaduh dengan mayat hidup tak guna tu." Rungut jihyo.

"Kitorang pergi toilet la noona. Mayat hidup? Sape tu noona." Soal dongwoo. "Ish takde sapela. Dahla jomla kita balik. Diorang pun balik. Memasing tidur selepas penat berjalan seharian. Tetapi jihyo tidak boleh melelapkan matanya. Fikirannya teringatkan seseorang. Siapa ? Siapa lagi, kalau bukan oh sehun.

Jihyo sendiri pun taktau kenapa dia boleh teringatkan oh sehun. Padahal dia benci dengan orang itu. Tiap kali bersua muka pasti ada benda yang nak digaduhkan. Tapi, jihyo tak boleh nafikan perasaan dia yang dia ada sikit perasaan suka kepada sehun. Dia sendiri tak tau kenapa dia boleh ada perasaan begitu. Pada orang yang dia benci pulak tu. Jihyo tidak ingin mengusutkan lagi kepala otaknya. Jihyo memejamkan matanya cuba untuk tidur. Tidak lama kemudian jihyo pun tertidur akhirnya.

I Hate You But I Love YouWhere stories live. Discover now