Kring...kring...kring...
Phone jihyo berdering. Dia melihat pemanggilnya lalu mengangkat panggilan itu.
Helo. Sungjongie ada kat mana tu ? Noona dah ada kat airport ni. Noona tunggu kat cafe ni. Cepat tau.
Pemanggil itu adalah sungjong. Hari ini sungjong dan sungyeol datang ke korea untuk holiday. Woohyun dan dongwoo tidak ikut sekali memandangkan mereka masih exam. Jihyo yang mengambil cousinnya di airport walaupun dilarang oleh sungyeol. Tidak mahu susahkan jihyo katanya. Tapi jihyo tetap berdegil untuk mengambil mereka. Terpaksa la mereka mengalah.
"Noona!" Jerit satu suara. Jihyo yang sedang minum terkejut. Nasib tidak tersembur air yang diminum. "Sungyeol ! Sungjong !" Jerit jihyo lalu pergi menghampiri mereka. Jihyo pantas mengetuk kepala mereka berdua. "Auch, sakitla noona. Apsal ketuk kepala kitorang ni." Sungyeol mengaduh lalu mengusap kepalanya. Sungjong juga melakukan perkara yang sama. Sakit betul jihyo ketuk kepalanya. Tu tangan ke batu. "Hah, padan muka korang. Yang korang gi jerit tu apsal. Nasib tak tersedak noona tengah minum air tau." Jihyo mengomel sambil bercekak pinggan. "Mian." Ucap mereka berdua. "Dah jom kita balik. "Jihyo pun mengajak mereka pulang.
Didalam kereta mereka berbual dengan gembira sekali. Ada je benda yang dibualkan. Sesekali jihyo dan sungjong ketawa terbahak-bahak apabila sungyeol membuat lawak. "Oh ye. Lupa nak nak bagitau. Appa takde sebulan. Dia pergi oversea cause dia ada kerja." Terang jihyo kepada mereka berdua.
"Habistu noona duduk sensorang ke?" Soal sungjong. "Gile ar noona. Noona tak takut ke duduk sensorang. Dah la rumah tu besar." Sungyeol pula bertanya. Tidak percaya yang jihyo berani duduk seorang di rumah. "Ala nak takut apanya. Bukan ada hantu pun. Lagipun kawan noona ada teman noona kalau noona bosan." Terang jihyo lagi. Mereka berdua menganggukkan kepala.
"Erm korang." Jihyo bersuara. Sungyeol dan sungjong menunggu jihyo meneruskan ayatnya. "Nanti korang ikut noona ea." "Ikut noona gimana?" Soal sungyeol. "Gi birthday party kawan noona." Beritahu jihyo. "Takpe ke kitorang ikut. Tak menyibuk ke kalau kitorang ikut nanti." Tanya sungjong. "Ala , takde la. Lagipun noona dah tanya dia. Dia okay je." Terang jihyo satu persatu. "Erm, okaylah macamtu. Bila party tu?" Soal sungyeol bila birthday party tu akan diadakan. "Malam esok." Beritahu jihyo kepada mereka berdua. Tidak lama kemudian mereka pun sampai. Masuk saja ke dalam rumah jihyo menyuruh dua orang namja itu masuk kebilik untuk berehat. Jihyo tau mereka pasti penat. Yelah. Baru je sampaikan. Mereka berdua mengangguk lalu menuju kebilik masing-masing. Memandangkan mereka pernah datang dan menginap di rumah jihyo jadi mereka sudah biasa dan tahu mana bilik mereka. Masing-masing sudah tidur kepenatan.
Hari ini jihyo perlu nenghadiri birthday party manager exo. Jihyo mengeluh. Pasti dia akan terserempak dengan sehun. Yelah rumah exo kan. Sudah tentu sehun ada sekali. Sudah beberapa kali dia menerima mesej dari gengnya bila dia akan datang. Dijawabnya on the way. Padahal masih kat rumah. "Yahh ! Sungyeol ! Sungjong !. Korang buat apa hah. Lama betulla korang bersiap. Lambat aku tinggal kang!" Jeritan jihyo dapat didengari hingga ke tingkat atas. Kelam kabut sungyeol dan sungjong berlari kebawah. Terus jihyo memarahi mereka kerana lambat. Bersiap mengalahkan perempuan.
Tidak lama kemudian mereka tiba di rumah exo. Takde la ramai sangat. Yela. Bukannya diorang panggil ramai orang. Kawan-kawan je. Jihyo pun masuk kedalam diikuti dua orang namja itu. Jihyo yang ternampak jessica,krystal,suzy,naeun dan boa terus menuju kearah mereka. "Hai hyo. Lama betul kitorang tunggu kau." Sapa boa sebaik jihyo hampiri mereka. "Sory gais. Ni ha , diorang ni yang siap lambat mengalahkan yeoja jer" jihyo menbuat alasan dan menunjukkan ke arah sepupunya itu. Sungjong dan sungyeol hanya menunduk. Malu mungkin.
"Siapa diorang ni hyo. Cute je aku tengok." Soal suzy sempat memuji. "Ohh, diorang ni...." belum sempat jihyo menghabiskan ayatnya, ahli exo pun muncul.
"Hai korang. Thanks datang." Suho selaku leader mengucapkan terima kasih. "Orang dah ajak takkan taknak datang." Seloroh naeun sambil ketawa kecil.
"Ehh hyo tu sape tu?" Soal chen lalu menunjuk kearah dua orang sepupu jihyo itu. Semua yang berada disitu menunggu jawapan dari jihyo. Jihyo perasan yang sehun merenungnya. Dia tahu lelaki itu pasti tertanya-tanya siapakah dua orang namja ini. Satu idea terlintas di fikiran jihyo.
"Ini sunyeol namjachingu aku. Yang ini pula sungjong sepupu sungyeol." Semua yang berada di situ terkejut dengan pernyataan jihyo. Sungyeol dan sungjong juga terkejut. Dah gila ke noona ni. Kata hati kecil mereka.
Sehun yang mendengar pernyataan dari jihyo terkejut. Ibarat kaca yang jatuh berderai. Sehun beranggapan mungkin ini sebab jihyo menolak cintanya dahulu.
'Mian sehun. Aku terpaksa.' Monolog hati jihyo.
YOU ARE READING
I Hate You But I Love You
FanfictionCast : Song Ji Hyo Oh Sehun Kwon BoA Son Naeun Bae Suzy Jung Jessica Jung Krystal Exo Dan lain lain Ni first time aku buat fanfic. Sory kalau tak best. Sory kalau fanfic yang aku buat ni ada...