Chapter 3

2.5K 161 3
                                    

*rehat

Beberapa orang yeoja menghampiri meja Jihyo dan BoA.

Yeoja1 : Anyeong Jihyo-sshi. Son Naeun imnida.
Yeoja2 : Annyeong. Bae Suzy imnida.
Yeoja3 : Haii. Jung Jessica imnida. Ini Jung Krystal. We are twin.(Krystal senyum sambil melambai lambai tangannya kepada Jihyo.
Jihyo : Jihyo-sshi , jomla rehat dengan kitorang.
BoA : Yela , jomla Hyo. Btw kitorang ni bestfren. Dan mulai hari ni awak akan menjadi bestfren kitorang.

Jihyo senyum lalu mengucapkan terima kasih. Lalu dia mengajak bestfren barunye ke kantin. Semasa mereka di kantin , mereka telah ditegur oleh sekumpulan namja.

Namja1 : Hye. Jadi awak laa student baru tu. Comella.
Namja2 : Hai. Selamat berkenalan.
Namja3 : Will u be my girlfriend ?
Namja4 : (ketuk kepala namja 3) Annyeong ! Sory . Maafkan la dia ni ye. Dia ni memang macam ni. Lupa makan ubat. Btw I'm Suho. Exo leader.
Namja1 : Hye ! Xiumin imnida ( senyum manis)
Namja2 : Chen imnida ( sambil buat peace)
Namja3 : hehehe. Saya gurau je tadi. Tapi kalau betul pun apa salahnya kan. Btw Byun Baekhyun imnida.
Namja4 : Lay imnida (mong)
Namja5 : D.O imnida ( bulatkan mata lagi besar.
Namja6 : Haii ! Chanyeol imnida.
Namja7 : Annyeong ! Jongin imnida. Just call me Kai.

Sampai je ke namja yang terakhir , Jihyo pun terkejut lalu menjerit ''KAU ! ! !" Namja itu hanya buat muka biasa je.

Suho : Jihyo-yaa , awak kenal ke dengan maknae ni. Yahh Sehun kau kenal ke dengan Jihyo?
Sehun : Takla hyung. Sehun tak kenal pun dia nie.
Jihyo : Weyh ! Berani kau buat-buat tak kenal aku. Kau yang langgar aku pagi tadi kan, lepastu bukannya nak mintak maaf. Terus je blah kan. Erghh , geram pulak aku rasa.
Sehun : Apsal pulak aku nak kena mintak maaf. Bukannya salah aku pun. Kau tu yang tercegat depan pintu . Orang nak lalu pun tak boleh. Lagipun aku ingatkan tiang letrik mana terpacak kat situ. Sekali aku langgar , rupanya angry bird daa.
Jihyo : Yahh !!! How dare you called me angry bird hah ! Hei ! Kalau aku angry bird kau tu apa ?! Hah aku tau , kau tu dah macam mayat hidup aku tengok.
Sehun : What ?!! Kau tu angry bird !
Jihyo : Mayat hidup !

Sehun : Angry bird !

Jihyo : Mayat hidup !

Sehun : Angry bird !

Suho pun menyampuk. "Dah-dah. Apehal korang ni. Gaduh-gaduh pulak. Dahla. Sehun pun , kau mintak maaf je la. Jihyo-sshi , maafkan dia ye , dia memang macam ni , suka cari pasal dengan orang". Suho meminta maaf bagi pihak Sehun.

"Nasib ada Suho. Kalau tak dah berlubang muka kau aku tumbuk." Jihyo menunjukkan penumbuknya kepada Sehun. Sehun menjelirkan lidahnya kepada Jihyo.

"Dah-dah. Jomlah kita pergi. Maaflah kitorang kacau korang nak makan. Kitorang pergi dulu ye." Suho sebagai leader kepada Exo meminta diri. Diikuti dengan ahli Exo yang lain. Sebelum Sehun pergi , sempat lagi dia menjelirkan lidahnya kepada Jihyo. Lalu Jihyo pun menunjukkan penumbuknya.

BoA : Hyo , macamana kau kenal Sehun ?
Naeun : Betul tu Hyo. Lagipun bukan calang-calang orang boleh dekat dengan Exo ataupun ahli-ahli Exo.
Jihyo : Takla , dia yang langgar aku sampai aku jatuh. Lepastu bukannya nak mintak maaf. Blah macamtu je.

BoA , Naeun , Suzy , Jessica dan Krystal hanya meng'oohhhkan saja.

Jihyo : ehh, kejap. Apa maksud kau bukan calang-calang orang boleh dekat dengan Exo ?
Suzy : Hyo , kau taktau ke Exo tu sape ?
Jihyo : Erm , entahla , pernah dengar , tapi tak pasti la. Pengamal ilmu hitam ke? (Buat muka mong)
Jessica : What !!? Hyo , kau tak kenal ke Exo tu sape ? Diorang tu idol tau. Sape yang tak kenal diorang tu bukan manusia la namanya. Ehh Hyo , ke kau ni alien Hyo. Kau datang dari planet mana hah ?
Jihyo : Haah. Aku ni alien dari planet pluto. Aku turun ke bumi ni sebab aku lapar. Aku nak makan korang semua. Apsal ? Ehh kau ni ! Aku manusia laa ! Tak patut betul cakap aku ni alien. Ohh , patutla masa aku bertekak dengan Sehun pagi tadi ramai yeoja yang menjerit. Aku ingatkan histeria ke apala.
Krystal : Hurm , untungnya lah kau Hyo. Dapat bercakap dengan exo.
Jihyo : ehh kau ni Krys. Takde maknanya untung. Bagi kau untung , tapi bagi aku malapetaka kau tau. Dahla makan cepat, rehat dah nak abis ni.
Semua : Yelaaa.

I Hate You But I Love YouWhere stories live. Discover now