"Noona, noona tak bosan ke? Sungyeol bosan la. Hah tu tengok sungjongie tu dah terbongkang dah. Kitorang bosan la. Duduk kat rumah tengok tv je." Sungyeol mengadu kebosanan.
"Dahtu korang nak gimana. Cakaplah. Biar noona bawak korang." Soal jihyo. Sungyeol dan sungjong berfikir sejenak. "Hah ! Apa kata kita gi funfair?" Cadang sungjong lepas lama berfikir. "Erm, bagus gak idea kau tu. Hah, korang gi siap. Lepastu kita gi funfair." Jihyo menyuruh mereka bersiap. "Yeay!!" Mereka berdua menjerit dan melompat-lompat kegirangan. Jihyo menggelengkan kepala dan tersenyum sahaja.
*Funfair
"Yeay ! Dah sampai!" Sungjong bersorak gembira. "Dah lama tak gi funfair. Tak sabarnya." Sungyeol menambah. "Okey dah. Jom kita masuk." Ucap jihyo sambil memeluk lengan sungjong dan sungyeol. Mereka persis kanak-kanak kecil.
Mereka main puas-puas permainan yang berada disitu. Sungjong sudah pening hingga termuntah-muntah kerana bermain roller coaster. Sungyeol pula sudah menangis selepas keluar dari rumah berhantu. Jihyo hanya membuat selamba je. Baginya apala sangat permainan macam ni. Mainan budak-budak.
"Hahaha ! Lawak la korang ni. Tadi beria-ria sangat. Sekarang tengok apa jadik. Sorang muntah-muntah. Sorang nangis cam budak kecik. Lawak la korang. Hahaha." Jihyo ketawa berdekah-dekah hingga mengalirkan airmata.
Sungyeol dan sungjong tidak membalas apa-apa memandangkan keadaan mereka sekarang. "Dahla. Kita rehat dulu la. Sian noona tengok korang." Ucap jihyo ketawa kecil.
Tiba-tiba....
"Ehh hyo, apa yang kau buat kat sini. Tukan namchin kau kan. Apasal dengan dia tu?" Soal boa. "Ehh boa. Aku rehat jap kat sini. Yela penat kan main. Dia ni. Fobia sikit. Kau tu pulak buat apa kat sini?" Soal jihyo kembali.
"Aku..? Aku tengah date.." beritahu boa. "Date? Dengan sape?" Soal jihyo. "Ish kau ni dengan namchin aku la. Sape lagi." Ucap boa. Tiba-tiba sehun muncul disebelah boa.
"Hai. Chagi, nah air." Sehun memanggil boa chagi lalu memberi boa sebotol air. Boa mengambil lalu mengucapkan terima kasih. Jihyo senyum tipis.
"Erm hyo, kitorang pergi dulu la. Kitorang nak balik dah. Dah lama dah kitorang kat sini." Boa meminta diri untuk pulang. Jihyo mengangguk. Boa memeluk lengan sehun. Sehun hanya membiarkan saja.
Selepas mereka pergi jihyo masih tegak berdiri. Setitis airmata jatuh dipipi jihyo. 'Dia dah happy. Bagusla.' Monolong jihyo. "Noona, noona buat apa berdiri kat situ?" Soal sungyeol yang sudah segar sedikit. Jihyo pantas menyapu airmatanya. Dia pun pergi kearah mereka. "Takde pape. Korang dah okey. Kalau dah jom kita balik. Noona penat." Jihyo berkata. Lalu mereka pun pulang. Sepanjang perjalanan pulang jihyo hanya diam. Hanya suara sungjong dan sungyeol saja yang terdengar.
* * * * *
Selama hampir 2 minggu sungjong dan sungyeol berada di korea. Harini mereka akan pulang ke rumah mereka diluar negara. Mereke ke airport dengan menaiki teksi. Meskipun jihyo ingin menghantar mereka tetapi mereka menolak. Mereka tidak ingin menyusahkan jihyo lagi.
"Noona. Sampai bila noona nak menipu sehun? Menipu geng-geng noona. Noona taknak bagitau mereka perkara sebenar ke?" Sungyeol menyoal jihyo sementara menunggu teksi sampai. "Tengokla dulu. Kalau noona rasa nak bagitau noona bagitau la. Don't worry okey." Kata jihyo sambil tersengih. Sungyeol mengeluh. Keras kepala betul noona ni.
Teksi pun sampai. Mereka berpelukan sebelum sungyeol dan sungjong masuk kedalam perut teksi. Jihyo memandang teksi itu hingga hilang dari pandangan.
YOU ARE READING
I Hate You But I Love You
FanfictionCast : Song Ji Hyo Oh Sehun Kwon BoA Son Naeun Bae Suzy Jung Jessica Jung Krystal Exo Dan lain lain Ni first time aku buat fanfic. Sory kalau tak best. Sory kalau fanfic yang aku buat ni ada...