Jihyo berkira-kira samada ingin memberitahu perkara sebenar atau tidak. Jihyo mengeluh berat. Mahu atau tidak dia perlu juga beritahu dua orang cousin nya itu.
"Okey. Fine. Noona bagitau korang. But promise me. Don't tell anyone. Jangan bagitau ahli exo. Jangan bagitau geng noona. Promise?" Tanya jihyo sambil menunjukkan jari kelingkingnya.
"Err, termasuk woohyun dengan dongwoo hyung ke?" Soal sungjong. "Yes including them." Tegas jawapan jihyo. "Err...tapi..." ayat sungjong tergantung apabila dia mendapat jelingan maut dari jihyo. Sungjong hanya mengeluh. Takut juga dia dengan jelingan jihyo.
Jihyo pun menceritakan semuanya kepada mereka berdua. Tentang luahan sehun. Perasaan dia terhadap sehun. Juga pasal boa. Senang cerita dari A hingga Z la.
"So, noona cakap yang sungyeol ni namchin noona hanya sebab taknak sehun menaruh perasaan pada noona lagi la?" Soal sungyeol meminta kepastian dari jihyo. Jihyo menganggukkan kepalanya. "Noona. Kenapa noona nak kena seksa diri noona sendiri. Kenapa nak kena seksa perasaan noona sendiri. Kenapa noona lebih pentingkan orang lain dari noona sendiri." Soal sungjong. Kadang dia kesian dengan jihyo. Kadang dia marah dengan jihyo kerana dia lebih dahuluka orang lain dari diri sendiri.
"Noona....noona sayangkan sehun. Tapi noona lebih sayangkan persahabatan noona. Noona lebih sayangkan boa. Dia dah macam adik noona sendiri. Noona taknak persahabatan kami putus gara-gara sorang namja. Jadi biarlah noona yang mengalah. Itu lebih baik noona rasa." Terang jihyo panjang lebar. Itu yang dirasanya lebih baik. Sungjong dan sungyeol hanya dia mendengar noonanya berbicara. Tidak tahu apa yang hendak diperkatakan lagi. Jika itu yang dirasanya lebih baik.
*rumah jihyo
Sungjong dan sungyeol awal-awal sudah tidur. Penat barangkali. Jihyo masih tidak melelapkan matanya. Fikirannya berserabut. Dia teringat kejadian tadi. Hatinya berdegup kencang saat sehun menarik tangannya. Saat mata mereka bertentang. Sungguh dia berdebar. Cepat-cepat dia menggelengkan kepalanya. Mengusir semua itu dari fikirannya.
Tut....tut....tut....
Henfon jihyo berbunyi menandakan ada mesej masuk. Dilihat siapa pengirimnya.
From: Boa
Hai hyo. Kau tido dah ke?
Tak. Aku tak tido lagi.
Hyo. Apsal kau balik cepat sangat. Tak sempat aku nak berkenalan dengan namchin kau dan sepupu dia tu.
Aku penat. Takpe, lenkali aku bawak kau jumpa dia okey.
Hehehe. Thanks hyo. Erm hyo, kau nak tau tak? Aku happy sesangat sekarang ni.
YOU ARE READING
I Hate You But I Love You
FanfictionCast : Song Ji Hyo Oh Sehun Kwon BoA Son Naeun Bae Suzy Jung Jessica Jung Krystal Exo Dan lain lain Ni first time aku buat fanfic. Sory kalau tak best. Sory kalau fanfic yang aku buat ni ada...