Chapter 5

3.4K 69 2
                                    

"Hari ni kau teman aku pergi meronda. Seram, nanti jalan punya jalan kena ngap dengan vampire bedak 5 inci." ajak Safran sambil menepuk lembut bahu teman sejawatnya Faezrul Farhan.

"Blok mana? Kalau blok kita tak nak aku. Leju aku tengok muka form 5 semua nih."

"Muka akulah?"

"Leju tapi tak." Faez tersengih. Safran jeling tebal.

"Jap, aku check jadual." Safran keluar menuju ke pusat pengawas lalu cari namanya di papan notis.

Hari Isnin
lepas rehat
Tengku Safran Afizal. Safran mencari 'harta karun' di papan notis dengan jari telunjuknya.

"Jumpa pun, blok tingkatan 4."

Ting! Ada bulb merah bernyala megah di atas kepala Safran tanda ada plan bernas. Di kotak mindanya hanyalah.. Emmalee.

Safran memasuki kelas dengan muka berseri-seri. Macam orang menang loteri. Eh, haram.

"Yang kau nih dah kenapa?  You smiling like a insane person dude. Syndrome ka? Luckily your mouth didnt tear. Kalau koyak memang takda muka Lee Soo Hyuk nih."

"Dahlah cakap orang insane then syndrome. Kau tu yang insane or the right one is syndrome."

"Nanti lepas rehat ronda blok form 4. Bahagia rasa." sambung Safran

"Bahagia apanya? Wife pun tara, ada hati nak bahagia segala. By the way, serious, blok form 4?"

"Am I look like a liar? Betullah form 4. Pahal? Suka dia."

Ting! Sekali lagi. Ada bulb merah lagi yang bernyala megah di atas kepala Faez. Tersenyum sinis.

"Dude! Cakap orang smiling like a insane person, sendiri pun sama. Tak malu."

Faez tidak mengendahkan kata-kata Safran sebaliknya reply dengan berangan.

'Oh yeah, dapatlah tatap wajah ayu Aweera nanti. Waiting for me darls.' senyum gila.

"Sah! Ada telur disebalik Maggi nih." Eh Saf, where did you pick that idiom. Whateverlah.

Lepas Rehat

"Faez, juh ronda."

"Wait, aku buang ni."

"Dah, juh. Tak sabar dia. Aku tau ada gajah disebalik rumah kau tu."

"Eleh kau tu pun apa kurangnya. Ada telur disebalik Maggi." sama-sama ketawa kerana peribahasa yang direka.

Dari jauh Safran nampak Emmalee menjaga di bahagian tandas. Mulutnya tak habis-habis sebut 'Pelajar yang masih berada dalam tandas, keluar dari tandas secepat mungkin kerana masa rehat dah habis'

'Lah belum masuk rupanya but nevermind at least you saw her face just now. Control Saf control.' memberi motivasi untuk diri sendiri.

Mereka mula menjejaki blok form 4. Semua vampire bedak 5 inci pandang mereka berdua. Apa? Hensem ka? Memang hensem pun. Satu Charlie Puth, satu lagi Lee Soo Hyuk. Dua gelaran leyy. Gila puji diri.

Faez memandang Aweera yang sedang berbual dengan rakannya sambil melaburkan gelak tawanya.

'Alahai comelnya' puji Faez dalam hati.

"Hoi" Safran kacau line. "Apa?!" cover malu.

"Dah kenyang pandang Aweera? Looks like something happen. Amacam der? Suka ka? Better admit it."

"Crush." cepat-cepat menekup mulutnya. Ngegehnya(gedik) mulut tok. Safran hanya mampu tahan ketawanya, tak pasal-pasal orang fikir 'muka hensem tapi insane actually' takkah malu.

Suamiku,Ex-ku..Where stories live. Discover now