Chapter 30

2.7K 60 1
                                    

Emmalee terangguk-angguk dengan rentak lagu Untill You Were Gone oleh The Chainsmokers. Headphone Beats di kepala ditekan supaya lebih kuat walaupun sudah full volume.

Safran yang baru keluar dari bilik air menuju ke wardrobe untuk menyarung pakaian. Dia memandang Emmalee yang duduk balkoni bilik sudah terangguk-angguk. Dia memanggilnya.

"Sayang." tiada respon.

"Sayang." firasat Emmalee seperti ada yang memanggilnya. Dia pun menoleh ke belakang sambil menanggal headphone dari telinga dan disangkut di tengkuk.

"Terangguk-angguk. Lagu apa yang sayang pasang sampai terangguk nak putus spring tengkuk?" Emmalee tersenyum sedikit. Mesti dia ingat kita gilakan? Sampai nak putus spring tengkuk? Alaa, feel sikit. Baru stress hilang.

"Macam tak tau. The Chainz." akhir-akhir ini Safran pun mula kemaruk dengan lagu The Chainsmokers.

"Baby, mama buat bisingkan?" sudah rutin harian Safran selalu mengusap perut Emmalee. Sudah masuk empat, nampaklah baby bumps. Lagilah si Safran ni suka usap, pastu cakap sorang diri. Kebulur sangat.

"Mama hilangkan stress kejaplah. Tak lama pun. Papa ni, suka sangat kata mama kacau baby."

Laptop milik Emmalee berbunyi tanda ada orang menelefon menerusi Skype.

Alexander Ryan Smiths, terpapar di skrin. Emmalee menge'klik butang hijau. Safran duduk di sebelah.

"Hai Alex!" sapa Emmalee dan Safran. Kini hubungan mereka sudah baik.

"Hai!" balas Alex riang. Macam perempuan dapat nombor laki saja lagaknya.

"Dah kenapa kau seronok semacam ni? Ada apa-apa ke dengan adik ipar aku?" usik Safran. Kini, Alex dan Enialle sedang dalam proses berkenalan.

"Im just confess my feelings towards her and she confess the same thing! Heaven!"

"Chiobie Alex. Encang, encang Alex! (caiyok) Wait, Im connect to Enialle. Group skype."

Emmalee menghubungi adiknya, Enialle. Beberapa saat kemudian, Enialle connected.

"Enialle dah maju!" Emmalee usik adiknya.

"Alex, say something." Safran menayangkan mukanya betul-betul di skrin.

"Enialle.." wajah resah terpapar di wajah putih Alex.

"Would you be my girl?" Alex melamar. Emmalee dan Safran sudah tersenyum lebar.

Wajah mulus Enialle di skrin sudah berona merah. Malulaa tu.

"Accept it." kakaknya memberi sokongan.

"Yes, I do, Alexander Smiths. You will be my man soon."

"You'll be my princess in my heart."

"So sweet. Dah korang boraklah. Kami nak off ni."

"Wait! Besarnya baby bumps! Baru empat bulan dah besar macam dah cukup bulan?" Enialle kehairanan. Lambat cerita insan sorang ni.

"Yalah Lee, besar betul?" Alex juga terkejut.

"Aikk? Tak tau lagi?" Alex dan Enialle menggeleng. Alex memanglah tak tau. Kat sekolah kan pakai baju kurung, mana nampak. Yang si Enialle ni, WiFi merah.

"My babies are twins."

"Oyeah, my nephew or niece are twins." Enialle sudah menari-nari.

"Thank God. Okayla, tadi nak off kan? Off laa."

"Pirahla kau. Dah pigidaa. Kami pun nak dating." Safran klik butang merah.

Krukk krukk~

Bila masa aku simpan tengkorak dalam rumah sampai ada bunyi tengkorak bergerak? Gumam Safran. Dia menoleh. Emmalee sudah tersenyum sambil mengusap perutnya. Tangan sebelah lagi menunjukkan peace.

Suamiku,Ex-ku..Where stories live. Discover now