Chapter 13

2.5K 56 1
                                    

Mereka menyinggah ke Starbuck Cafe kejap sebab tak sempat minum kat rumah. Safran pun satu, orang tidur pun dia tidur. Poserr.

"Aku tunggu dalam kereta. Beli green tea latte untuk aku." kata Emmalee sambil mengeluarkan not 50 dari dompet lalu memberi kepada suaminya.

"Keluar sama-samalah." pujuk Safran dengan muka cute. Cute seboleh yang mungkin. Laki pun cute okay?

"Tak naklah. Malas nak selfie dengan orang nanti. Dahlah aku tengah pakai hoodie. Pergi kau, shuhh na!"

"Susah betul dapat bini famous ni. Keluar pun susah." kata Safran sambil keluar dari perut kereta. Emmalee tidak mengendahkan ucapan suaminya sebentar tadi.

Hanya celoteh deejay radio Hitz.fm didengari. Lagu kegemarannya dipasang di corong radio. Volume ditingkatkan sampai 35.

Uhh, it just me, myself and I

Nyanyian G-Eazy amat diminati oleh orang-orang sekarang. Lebih-lebih lagi berjiwa tegar RNB macam si Emmalee ni. Sama dengan sang suami penyakat, Safran. Seterusnya lagu Roses, nyanyian The Chainsmokers.

Taking it slow, but its not typical

"Manalah manusia satu ni. Lagu dah dua dipasang masih juga belum muncul. Tackle pompuan? Ke pergi sakat pondan yang kerja dalam tu." teka Emmalee.

Di Cafe

Safran ternampak Nurul Iyana atau dikenali sebagai Iyana the gedikss sedang duduk dengan geng gediknya itu. Dahlah ketawa, wuishh, takda istilah. Bini aku pun tak macam tu. Control sangat gelak tu. Euww!

Semua berpakaian tak cukup kain. Woo, seksi tapi seksa. Dahlah semua kurus macam tak cukup makan sebulan. Walaupun dari keluarga berada. Paha berurat-urat. Tch tch..

"Hai Saf!" tegur Iyana

"Duss, the end of the world. The witch is calling." bisik Safran dan menelan air liurnya. Iyana menghampirinya dan memaut lengannya. Tak malu. Aku dah jadi laki orang oii...

"Hai.." sapanya sekali dengan nada yang lebih lembut dari tadi.

"Ehermm, assamualaikum." perli Safran

"Err, walaikumsalam. You sendiri datang sini? Kalau sorang temankan kami lepak." bodek Iyana.

"Ermm, I ada urgent problems so tak bolehlah. Sorry. Lagipun puak you tu kan ada. Apa nak takut? Hari pun masih terang, manada hantu? Kalau ada pun hantu pondan cashier tu." muncungkan mulutnya menuju ke arah cashier.

"Mengadalah you ni. Takpalah lain kalilah ehh? Bye."

"Lepaskan tangan I, Iyana." buat muka cemberut.

"Opss sorry."

"Give me two green tea latte please. Letak nama Safran dan Emmalee." pesan Safran

"Okay."

"Nah." air tadi disuakan kepada isteri taikonya itu.

"Pahal lambat sangat? Pergi ngorat cashier pondan tu ehh? Lagu dah empat dipasang belum juga kau muncul. Cepat, nanti lambat pulak."

"Yelah tu. Banyak orang kat cafe tadi. Tu yang lambat." tipunya.

----

Selesai berdandan, Emmalee keluar dari bilik persalinan lalu menuju ke photoshoot studio. Hanya mengenakan eyeliner, mascara, eyebrow dan lipbalm soft pink. Dikenakan dengan Cardigan lace dan ripped jeans. Rambut ditoncang kemas dari atas dan memakai kasut pumps.

"Banyak wah bini taiko aku ni. Cantik, wahai hati cairlah sikit. Fall in love for her again." bisik Safran sambil menghirup air yang dibeli sebentar tadi.

Suamiku,Ex-ku..Where stories live. Discover now