You Are Mine (Malay Version)

1.1K 29 0
                                    

(Part 1)

Di SOPA High School,

POV Chanyeol,

Aku sedang berjalan sendirian di bahagian koridor sekolah untuk ke kelas.Tiba tiba,aku terdengar orang panggil namaku."Chanyeol...."panggil suara tu.

Aku terus cabut lari ke kelas dengan larian kelajuan maksimum.Takut tau!!

Di dalam kelas,

Aku terus duduk ditempat Ku dengan keadaan yang berpeluh peluh sebab berlari tadi.Baekhyun yang duduk di sebelahku hanya memandang Ku dengan muka yang pelik.

"Kau kenapa Chan?"soal baekhyun pada Ku."Tadi aku lalu kat koridor,aku terdengar orang panggil nama aku,tapi bila aku tengok takde sapa pun,"cerita Ku pada baekhyun.

"Imaginasi kau je kot,"balas baekhyun dengan muka selamba.

"Imaginasi atok kau!aku dengar betul betul tau!"marahku pada Baekhyun.Orang serius dia nak main main pulak.

"Janganlah marah,aku cakap je,"balas Baekhyun sambil tersenyum.

"Hahahaha!!"ketawa baekhyun dengan kuat.

Aku pelik tengok dia ketawa.Buang tabiat ke apa mamat sebelah aku ni?

"Kau dah kenapa tiba tiba ketawa?"soalku pada baekhyun.

"Untuk pengetahuan kau,aku yang buat suara tu,nak takut kan kau,kan sehun? "ucap baekhyun dan terus pandang sehun yang mengangguk.

"Tak guna betul!!Ni aku bengang ni!!" jeritku pada kedua duanya.

"Relaks ahh,gurau je pun,"balas baekhyun.

"Kalau aku Sakit jantung macam mana?kau nak tanggung ke? "soal Ku pada mereka.Exo yang lain hanya ketawa saja mendengarnya.Ahh!!!!!!!

Flashback,

POV exo,

"Apa kata kita prank Chanyeol nak?" soal Baekhyun pada membernya."Perlu ke?"soal suho."Perlu lah,apa punya soalan lah hyung tanya ni,"omel baekhyun."Fine,aku join,"balas suho sambil senyum sinis.

Baekhyun ternampak Chanyeol dan terus menyorok di belakang finding dengan member yang lain kecuali D.O yang sudah masuk kelas.

"Chanyeol.....Wuuuu...."usik exo pada Chanyeol.

Chanyeol kelihatan sangat takut dan terus lari masuk kelas.Exo hanya ketawa bila lihat chanyeol lari lintang pukang masuk je kelas.

"Yeah!!berjaya!!"jerit baekhyun sambil ketawa.

End Flashback,

"Tak guna kau byun baekhyun!"jerit chanyeol dengan geram.

POV Hyerin,

Aku terus masuk ke kelas dan duduk ditempatku disebelah yoona."Hai Yoon,"sapa Ku pada yoona yang tengah baca buku dengan tekun."Hai,"balas yoona pada Ku.

"Kau dah siap kerja semalam?"tanyaku pada yoona."Dah,ni yoona lah,aku bukan macam kau,"balas yoona dengan selamba.

"Amboi,sorry sikit,aku dah siap jugak ok,"balas Ku dengan geram.

Yoona hanya ketawa.

Waktu rehat,

Aku dan yoona berjalan ke kantin bersama sama.

"Harini kita balik lambat kan?"tanyaku pada yoona."Ye,"balas yoona."Aku Malas lah nak pergi kelas tambahan tu,nak balik awal,"bebel Ku pada yoona."Sukati kau lah,kau yang belajar,maklumlah,anak orang kaya kan,tak belajar pun takpe,kahwin je,kan senang,"balas yoona dengan senyuman hambar.

"Kau ni,sampai situ pulak perginya,tak baik tau kau cakap macam tu,"balas Ku dengan muka masam.

"Sukati kau lah,"balas yoona dan terus berjalan ke kantin tinggalkannku.

"Jahat!!"jeritku sambil jalan sehingga terlanggar seorang namja.Bukk!!Aku dengan namja tu pun terus terjatuh.Aduh,Sakit betul punggung aku.Namja tadi terus bangun dan berdiri menghadap Ku dengan muka yang geram.

"Kau buta ke apa?"marah nya pada Ku."Sorry lah,aku nak cepat,"balas Ku pada nya sambil bangun.

"Aku punya besar dan handsome ni pun Kau tak nampak ke?"soalnya pada Ku."Hensem?besar?bahagian mana hensem dan besar?Cuba tunjuk sikit,"ejek Ku pada nya.Masalah punya mamat!tak padan dengan telinga capang pulak tu!

"Kau buta ke apa?"soalnya lagi.

Aku terus jalan tinggalkannya.Biarlah mamat tu!buat Sakit hati je!

POV chanyeol,

"Tak guna punya yeoja,kalau aku jumpa kau,siaplah kau nanti,"bebelku sambil berjalan."Relaks lah chanyeol,mungkin dia tak sengaja kot,"kata baekhyun pada Ku."Kan dia dah minta maaf,"sambung baekhyun lagi...

BERSAMBUNG...

You Are Mine ( Complete )Where stories live. Discover now