(Part 7)
Di bilik rawatan...
POV hara,
Sebenarnya,aku tak Sakit perut sebenarnya,just nak kenakan oppa aku je,hahahaha !! Mesti Chanyeol oppa gelabah nanti bila dia sampai nanti !!
Dummmm !!!!!
Aku terkejut bila ada namja tolak pintu dengan kuat.Rupa rupanya chanyeol dengan jimin.
“Oppa??”panggilku.
“Gwenchana?”soal chanyeol pada ku.
“Hara ok,cuma Sakit sikit je...”balas ku sambil buat muka comel.
“Hara buat oppa risau tau,oppa dah gelabah,jimin tambah Sakit hati lagi,” mengadu chanyeol padaku.
“Sian oppa,dah lah kena kahwin,”balas ku dengan selamba.
Pap !!!!
“Auch!!!sakitlah oppa!!!”jeritku dengan kuat bila Jimin cubit paha ku dengan kuat sehingga nampak kesan merah.What ?? !!
“Janganlah cakap macam tu!!”marah jimin padaku.
Aku terlupa yang aku terlepas cakap,aku perasan yang muka chanyeol terus berubah jadi lain bila aku cakap pasal perkara tu.Apa kena lah dengan kau ni hara !!!
“Mianhae oppa,hara tak sengaja,”ucapku sambil menunduk.
“Gwenchana,oppa pergi rehat dulu,hara rehat dulu ok,”balas chanyeol sambil tersenyum dan terus pergi.
“Tengok tu!! Kan chanyeol dah Sakit hati!!”marah Jimin padaku.
“Oppa ni kecoh lah!!I know I wrong!!Don't make me feel bad ok!!”jeritku pada jimin dengan muka merah.
POV Hyerin,
Aku sedang makan dengan yoona.Aku perasan yang yoona macam tak happy je harini,kenapa ye??
“Yoon,kau tak sihat ke??”soalku pada yoona.
“Aku ok lah,kau jangan risau,”balas yoona sambil tersenyum manis.
“Takdelah,kau macam tak happy je,ni aku tak suka ni,”balas ku dengan mulut yang muncung.
“Nak merajuk lah tu,takdelah,aku bad mood sikit sebab aku period lah,”balas yoona sambil tersengih.
“What?!Period?!Kenapa tak cakap awal awal?!Kau buat aku susah hati tau!”marahku pada yoona.
“Saja nak usik kau,tahu pun caring,”balas yoona sambil main phone.
“Hai unnie,”sapa seseorang yang membuatkan aku menoleh kebelakang.
“Jeon jihyun??”sebutku dengan degupan jantung yang kencang.
Nak tahu kenapa kencang??Sebab,aku ni peminat jeon jihyun!!Dia ni yeoja paling cantik kat sekolah ni!!Tapi,ada halangan,Park hara pun cantik jugak!!kalah k-idol tau!!
“Jangan lah sebut nama penuh saya,panggil jihyun je,”balas jihyun sambil senyum manis.
“Ada apa jihyun datang ni??”soal ku dengan lemah lembut.Bias ni!!
“Aniya,saya datang sebab nak cakap sesuatu,”balas jihyun dengan tegas.
“Mwoya??”tanyaku.
“Unnie kenal tak park chanyeol?Namja yang terkenal tu,”tanya jihyun sambil betulkan rambutnya yang cantik itu.
“Kenal,kenapa??”soalku lagi.Dia ni kan,cakap henti henti,Cuba straight to the point!!
“Haritu jihyun dengar yang unnie akan kahwin dengan chanyeol,betul ke??”soal jihyun membuatkan aku terkejut.
“What?!!Kahwin?!!Dengan telinga capang tu?!!”jeritku dengan kuat sampai jihyun tutup mulut ku dengan tangannya.
“Don't shout please!”marahnya padaku.
Aku terus duduk.
“Sapa yang cakap dekat jihyun??”soalku dengan lembut.
“Jihyun dengar dari omma unnie lah,omma jihyun dengan omma unnie kan best friend,”balas jihyun sambil tersengih.Ottokhae!!Comelnya dia!!!
“Omma unnie cakap?Bila?”soalku lagi.
“Jihyun tak tau,jihyun tau tu je,get ready ok unnie,Fighting!!”ucap jihyun padaku dan terus pergi.
Aku pandang yoona dengan muka tak percaya.
“Yoona,kau dengar tak apa jihyun cakap tadi??Aku tak salah dengar kan??”soalku pada yoona.
“Aku rasa jihyun cakap benda betul,kau tanya lah omma kau nanti,"balas yoona dengan serba salah.
“Arraseo,"balasku dengan perlahan.
POV jihyun,
Aku berasa sedih sebab Hyerin unnie nak kahwin dengan chanyeol,bukan sebab aku suka chanyeol,sebab chanyeol tu chingu aku!!
“Mianhae chanyeol,”ucapku sendirian.
“Gwenchana jihyun,”balas seseorang.
Aku segera menoleh kebelakang dan terkejut tengok chanyeol di belakang ku.
“Chanyeol?Bila awak kat sini?Saya tak sedar pun,”balasku sambil menunduk.
“Mana tak nya sebab awak tengah termenung,”balas chanyeol sambil tersenyum.
“Awak tak kisah ke kena paksa kahwin?”tanyaku dengan lembut.
“Saya tak kisah,saya tak nak omma Appa kecewa,jadi saya terima jelah walaupun keberatan,”balas chanyeol dengan sebak.
Aku tenung muka chanyeol dengan lama.Memang betul,dia bagaikan terseksa.Aku berasa sedih melihat keadaan dia.Mianhae channie....
“Jihyun...”panggil chanyeol.
Aku pandang chanyeol sambil tersenyum.
“Apa??”soalku pada chanyeol.
“Awak minat saya tak??”soal chanyeol padaku.
“Saya rasa awak kena tanya soalan tu dekat bakal isteri awak,sebab awak dah lama tahu jawapan saya park chanyeol,”balas ku sambil tepuk baju chanyeol dengan lembut.
“Saya dah agak yang awak akan jawab macam tu,gumawo jihyun,sebab sudi borak dengan saya,”balas chanyeol dan terus cium dahi ku dengan lembut membuatkan aku terkejut akan perbuatannya.
“Chanyeol...”sebutku dengan lembut.
“Hadiah dari saya,terima dengan baik ok,”balas chanyeol dan terus pergi dengan muka merah.
“Gumawo chanyeol,"balasku perlahan.
BERSAMBUNG....Jangan lupa Vote tau !! Sayang readers ketat ketat !!! Kamsahamnida !!!
YOU ARE READING
You Are Mine ( Complete )
FanfictionMengisahkan tentang Chanyeol dan Hyerin yang sekolah di satu sekolah yang sama.Mereka bagaikan musuh diantara satu sama lain.Chanyeol ialah lelaki yang paling kacak di sekolah nya.Manakala Kim Hyerin ialah seorang budak perempuan yang dipaksa untuk...