Park Jiyeon??

367 17 1
                                    

(Part 12)

Waktu Rehat,

POV Hyerin,

Harini aku mulakan hidup ku sebagai seorang isteri kepada Park Chanyeol atau Park Capang !! Pagi tadi aku bangun awal dan tinggalkan dia sendirian di Rumah baru kami. Padan muka!!

“Padan muka kau Chanyeol,main main ngan aku lagi," kata ku sambil senyum sinis.Ni Kim Hyerin lah,silap orang lah kau jawabnya...

“Hai noona,” sapa seseorang di belakang ku. Nasib baik aku tak Sakit jantung...kalau tak...dah arwah lah jawabnya...Haih...

Aku pusing ke belakang untuk lihat gelaran yang memanggilku dan aku terkejut bila seorang budak junior memanggilku.

“Hai,Kamu sapa??” tanya ku Pada budak junior tersebut.

“Mianhae saya ganggu,saya Joshua,panggil josh pun takpe,” kata budak junior yang bernama Joshua itu.

“Kamu Cari noona ke??” tanya ku Pada Joshua.

“Nae,noona pengerusi kelab pengakap kan??” tanya Joshua padaku.

Memang betul,aku president kepada kelab pengakap di sekolahku.

“Nae,noona pengerusi...kenapa??” tanyaku lagi.

“Saya nak join lawatan masuk hutan tu,ada kosong lagi tak?? Kalau ada saya nak masuk,haritu waktu borang diedarkan...saya tak hadir sebab saya Sakit..ada lagi tak borang tu noona??” tanya Joshua.

“Noona Cuba tengok,nanti apa apa noona Cari Joshua,Joshua kelas 1 kan??” balasku dengan lembut.

“Nae,saya kelas satu,apa apa noona Cari saya kat kelas tu ye,Gumawo noona,saya pergi dulu,Annyeong!” balas Joshua dan terus pergi.

“Nae,” balas ku dan terus pergi ke kantin.

Di Kantin,

Pov ???,

Aku tengah mencari seorang yang selama ni  aku mahukan iaitu chanyeol. Nak tahu aku ni sapa?? Tak payah kot,biarlah author tu tulis,aku Malas nak cakap...

“Sedapnya awak arah saya kan??" - author

“Awak nak saya masuk ke tak?? Kalau nak,buat lah,"  - ???

“Yelah yelah! Nanti saya tulis! Kecoh betul!"  - author

Aku ternampak Chanyeol and the geng sedang makan dengan gembira.Handsome nya dia dari jauh!! Melting aku macam ni!! My Heart become Flutter when I see him!! ( Ceh!!)

Aku terus kearah EXO dengan gedik gedik.

“Hai oppa!!” sapa ku Pada exo.

POV EXO,

Kitorang terkejut bila ada yeoja sapa kitorang.Kitorang terus ternganga bila tengok yeoja tersebut.

“Park Jiyeon?? !!” jerit exo serentak.

“Ye saya," balas Jiyeon dengan selamba.

“Kau buat apa kat sini??” tanya Chanyeol dengan dingin.

“Saya datang nak jumpa oppa lah,takkan nak jumpa pakcik cuci tandas pulak??" balas Jiyeon.

“Macam mana kau tahu aku sekolah sini??” tanya Chanyeol lagi.

“Haah,macam mana??” tambah baekhyun lagi.

“Hei pendek! Diamlah!" jerit Jiyeon Pada baekhyun sehingga baekhyun hendak nangis.

“Jihyun!!! Tengok dia ni!! Dia marah baekkie!!” jerit baekhyun dengan suara budak budak.

“Ehem ehem!!” batuk seseorang.

“Jeon jihyun datang!!” jerit exo kegembiraan bila adik kesayangan datang.( Jihyun kan famous,exo pun curi lah Dia ambil untuk adik angkat je..)

“Kenapa ni?? Awak sapa ye??” tanya Jihyun dekat Jiyeon yang sudah gelisah.

“Umm...ermm....sa....sa...saya..chingu...Chan...yeol....” balas Jiyeon dengan gagap.Tahu takut dengan jihyun!!

“Saya tak pernah nampak awak pun kat sekolah ni?? Awak pelajar baru ke??" tanya jihyun lagi.

“Ermm...nae....saya pelajar....ba....ba....ru...” balas Jiyeon gagap lagi.

“Awak ni memang gagap ye?? Tak reti jawab elok elok ke apa?!" balas Jihyun dengan suara yang mula meninggi.Ketua pengawas ni.

“Jihyun!! Yeoja ni marah baekkie!! Dia kata baekkie pendek!! Marah Dia Jihyun!!" adu baekhyun Pada Jihyun.

“Betul ke??” tanya jihyun sambil pandang tepat tepat muka Jiyeon.

“Aniya! Saya tak buat pun,baekhyun tuduh je...orang lain yang buat...” tipu Jiyeon dekat jihyun.

“Saya nak awak ikut saya jumpa cikgu Yesung,atau pengawas lain! Kim Myung Soo!!” panggil Jihyun dengan kuat sehingga kantin menjadi senyap sunyi.

Pengawas yang bernama Myungsoo pun datang dekat Jihyun.

“Ye cik jeon!" kata myungsoo dengan muka pucat.Takut agaknya!!

“Hantar yeoja ni jumpa guru besar,tapi sebelum tu bawak dia jumpa cikgu Yesung,cakap dekat cikgu yang dia ni dari sekolah lain tapi masuk sekolah ni dengan sesuka hati,Arraseo??” kata jihyun.

“Faham cik jeon! Mari ikut saya!” kata myungsoo dan terus tarik Jiyeon pergi bilik disiplin.

“Dia ada buat apa apa dekat oppa??” tanya jihyun sambil pandang exo seorang demi seorang.

“Oppa ok,baekhyun ni je kena tengking tadi dengan yeoja tu,” kata suho sambil makan roti.

“apa nama yeoja tu??”

“Park Jiyeon,dia bekas tunang Chanyeol,” jawab baekhyun dengan selamba sampai ....

Pfffftt!!!!

Chanyeol tersedak sehingga tersembur dekat muka jihyun yang putih bersih.

“Chanyeol!!!” jerit exo serentak.

Jihyun terus ambil tisu dan lap muka nya dengan tenang.

“Gwenchana,tunang oppa?? Hyerin unnie tahu pasal ni??” tanya jihyun sambil lap muka.

“Mianhae jihyun!! Oppa tak sengaja!! Tolong jangan catat nama oppa!! Catat nama byun baekhyun!! Dia yang buat!!” rayu Chanyeol Pada jihyun.

“Oppa,oppa kan oppa angkat jihyun,takkan lah Jihyun nak tulis nama oppa...kejam namanya...” balas jihyun sambil usap kepala sehun yang sebaya dengan nya.

“Jihyun ni,jangan lah usap kepala hun macam ni!! Habis kusut rambut hun! Luhan hyung! Tengok jihyun ni! Dia main rambut hun!” kata sehun sambil tarik tarik baju luhan seperti kanak kanak mahukan ais krim.

“Hun!! Habislah baju hyung!! Janganlah tarik!!” marah luhan Pada sehun sebab sehun tarik baju dia dengan kuat.

BERSAMBUNG...
Kamsahamnida sebab baca...saya readers ketat ketat...

Annyeong!! Jangan lupa vote tau!! Annyeong!!!

You Are Mine ( Complete )Where stories live. Discover now