You Are Mine (Malay Version)

415 11 1
                                    

(Part 6)

Pada waktu rehat,

POV Chanyeol,

Aku tengah berjalan dengan lemah ke kantin dengan memberku yang lain.

"Haih..."keluh ku dengan perlahan.

"Kau kenapa channie?"soal suho padaku.

"Takde apalah,aku penat je,aku penat layan adik adik aku,harap je besar,tapi perangai macam budak kecil je..."balasku sambil senyum hambar.

"Kalau kau ada masalah,cerita lah kat aku Chan,"kata baekhyun sambil menepuk bahu ku.

"Hyung!!"Aku terdengar macam ada orang memanggilku.

Rupa rupanya adikku Jimin panggilku.

"Waeyo jimin?"soalku bila jimin berdiri didepan ku.

"Hara!Dia..."kata kata jimin terhenti sampai situ dan terus membuatkan aku berasa Susah hati.

"Kenapa dengan hara?"soalku dengan gelisah.

"Dia Sakit perut hyung,"balas jimin sambil tersengih.

Pap!!

Terus aku tarik rambut dia dengan geram.

"Hantu punya adik!mati mati hyung ingat dia apa tu tau!"balasku dengan geram kat jimin.

"Aduh!Sakit hyung!Sakit!lepaskan rambut jimin hyung!!"jerit Jimin tahan Sakit.

"Tau pun Sakit!yang pergi buat hyung gelabah tu apasal?!"marahku pada Jimin dengan muka merah.

Mana taknya,adik kesayangan tu,Park Hara tau!sapa lah yang tak risau...

"Jimin penat tau lari nak bagitau hyung,tapi hyung marah jimin pulak!"marah jimin dengan muka merah.

Aku terus lepaskan rambut jimin.

"Mana hara sekarang?"soalku dengan lembut

"Bilik rawatan,dia Sakit perut sangat tu,keracunan agaknya,makan tak pernah henti,gemuk tak langsung,"balas jimin padaku.

Aku pandang memberku.

"Aku nak tengok adik aku jap,korang pergi dulu ye,"balasku dan terus pergi bilik rawatan.

"Alright!"balas exo serentak.

Aku terus pergi bilik rawatan.

POV exo,

"Teruk sangat ke Sakit perut hara tu?"soal Kai."mungkin,dia kan jarang Sakit,"balas Sehun."Mustahil lah,hara tu kan hyperactive,takkan lah boleh Sakit sampai macam tu sekali?"Sambung luhan.

"Kenapa dengan hara?"tanya lay dengan blur.

"Haih,dia ni asyik blur je,waktu dorang cakap kau buat apa hah?"marah suho dekat lay.

"Aku tengah perhatikan seseorang,"balas lay dengan selamba.

"Sapa Zhang Yixing?"soal Baekhyun pada lay.

"Korang kenal tak yeoja yang nama dia jeon jihyun? Soal lay pada exo.

"Jeon jihyun?"sebut exo serentak.

"Tu bukan adik kookie ke?"balas sehun.

"Haah,dia nampak relaks je,tak kisah dengan hara pun?"balas lay dengan pelik.

"Haah kan?"balas exo serentak.

"Kai tanya dia jap,"balas Kai dan terus kejar jihyun.

POV jihyun,

Aku tau yang hara Sakit perut.Tapi sebenarnya,dia pura pura je,nak dapat attention konon.Sebab tu aku abaikan je si hara tu,menyampah campur meluat.Sama je kan??

"Jihyun!"aku terdengar ada orang panggil ku dan terus ku menoleh dan terkejut tengok Kai oppa di belakang ku.

"Kai oppa?Waeyo?"tanya ku pada Kai.

"Jihyun tau apa yang jadi kat hara??"soal Kai padaku.

"Tau,dia Sakit perut,"balas ku tanpa riak bersalah.

"Kenapa tak pergi tengok dia?"tanya Kai lagi.

"Untuk pengetahuan oppa,dia tu berlakon je,nak dapat attention lah kan..."balas ku dan terus jalan ke kantin.

"You kidding me right jeon jihyun?"balas Kai dalam English.

"Not,I serious,she just want attention only,that's why she do like this,"balas ku dalam English balik.

Aku tersenyum bila tengok Kai pergi.

"You wanna play with me right?Ok,just see Park Hara..."balas ku dengan geram di dalam hati.

Sebenarnya aku jeles dengan chingu aku tu sebab dia tu famous,baik,sopan,nakal,hyperactive,aku ada apa semua tu?lagi satu...hara tu pendek...aku ni tinggi lampai..kalah baekhyun exo tu tau dengan D.O exo tu...

BERSAMBUNG....Saya kalau taip memang lembap sikit....sorry ye readers... Thankz sebab baca fanfic saya ni...love readers sangat sangat....

You Are Mine ( Complete )Where stories live. Discover now