(Part 8)
POV chanyeol,
Aku tengah duduk di sofa sambil tengok TV.Tiba tiba adikku datang padaku dan duduk disebelahku.
Aku memandangnya.
"Hara??"panggilku.
"apa?"balasnya sambil tengok TV.
"Omma tu cakap nak kahwin kan oppa,tapi bila nak tempah baju kahwin??"soalku tanpa segan silu.
Aku perasan yang hara terus senyum bila dengar pertanyaan aku tadi."Aku salah tanya ke??Pasal dia senyum macam tu??"bisikku dalam hati.
"Oppa excited ye nak kahwin??alah,mungkin omma sediakan kot,oppa hanya kahwin dan tunggu first night je ok,"balas hara sambil senyum nakal.
"Amboi,sapa ajar Bab byuntae ni??"marahku pada nya.
"Sapa lagi kalau bukan rambut Oren tu,"balas hara dengan selamba.
Aku tahu sapa rambut Oren tu,orang nya ialah, Park jimin!Ye!!Dia tu memang nakal!!Habis Kotor otak adik kesayangan aku ni!!
"Apa dia cakap dekat hara pasal Bab byuntae ni?? "tanyaku dengan lembut.
"Jimin oppa kata,kalau buat waktu malam lagi best,sebab,sunyi,gelap,dan macam macam lagi,"balas hara dengan selamba.
"Tengok tu!!habis Kotor otak adik aku!!Sian dia!!"marahku dalam hati.
"Chanyeol..."panggil seseorang.
Aku dengan hara terus toleh kearah suara tadi. Rupa rupanya omma aku.
"Waeyo omma??"tanyaku pada omma.
"Semua barang perkahwinan kamu omma akan siapkan,macam yang omma dengar dari mulut nakal adik kamu yang cantik tu,kamu hanya perlu kahwin,dan tunggu malam pertama je,"balas omma sambil senyum.
"Bukan hara lah omma,jimin oppa yang cakap macam tu dekat hara!"adu hara pada omma.Aku hanya ketawa je.
"Jimin beritahu kamu??Mana budak nya?!Omma nak kasi pelempang sikit!"marah omma ku.
"Jimin takde lah omma,dia dekat Rumah Alien,"balasku dengan lembut.
"Alien mana pulak kamu sebut ni??Adik kamu tu memang kawan dengan makhluk asing ke apa??"bebel omma ku.
"Bukan alien lah omma,Taehyung,takkan omma tak kenal kot,"balas hara dengan pelik.
"Ohh,Kim Taehyung!!Apasal kamu panggil dia alien hah park chanyeol?!"marah omma ku sambil bercekak pinggang.Aku hanya tersengih.
POV jimin,
Aku baru lepas practice lagu I need you.Aku terus pergi kat sofa dan duduk kerana keletihan yang amat.
"Apa perasaan hara bila aku cerita Bab byuntae tu??Mesti dia cerita kat chanyeol hyung,"kataku dengan perlahan.
Flashback,
"Hara nak dengar satu cerita tak??"soal jimin pada hara dengan senyuman nakal."Cerita apa??"soal hara dengan excited.
"Macam ni,oppa ada tengok satu video ni,tapi,benda ni kena namja dengan yeoja je buat,hara faham??"terang jimin.
"Tak,mesti panjang kan?teruskanlah,"balas hara dengan acuh tak acuh.
"Mula mula,namja tu baring atas yeoja tu,lepastu..."ayat jimin terhenti sampai disitu kerana hara tutup mulut nya.
"I know about that,so,you don't have to tell me again,I hate it,"balas hara dan terus keluar dari bilik.
"Dia marah aku ke??"soalku pada diriku sendiri..
End flashback..
"Hyung termenung apa tu?? "soal jungkook padaku.
"Tengah fikir pasal yeochin,maklumlah,yeochin hyung kan cantik,"balasku dengan senyuman nakal.
"Hyung ni,main loyar buruk pulak,kookie tanya elok elok tak nak jawab,"bebel jungkook padaku.
"Hai oppa semua,"sapa seseorang bila kitorang tengah berehat.
"Jihyun?!"sebut bts serentak bila jihyun ada disitu.
"Ye,jihyun datang sebab nak tengok oppa semua je,takpe kan?"soal jihyun dengan lembut.
"Boleh,kalau my princess je punya pasal,mestilah boleh!"kata jungkook dengan semangat.
"Tadi practice lagu apa??"soal jihyun pada jungkook.
"I need you,tu je,"balas namjoon.
"Rehat lah dulu,ni jihyun ada bawak makanan,makan dulu ye"ajak jihyun dengan senyuman yang manis.
"Jihyun beli apa untuk oppa??"soal jungkook sambil makan.
"apa yang oppa suka lah,takkan nak bagi yeochin kot,"balas hara dengan selamba.
"Kamsahamnida jihyun,adik yang baik lah kamu ni!!"kata jungkook dengan gembira .
BERSAMBUNG...jangan lupa vote ok,Kamsahamnida !!
YOU ARE READING
You Are Mine ( Complete )
FanfictionMengisahkan tentang Chanyeol dan Hyerin yang sekolah di satu sekolah yang sama.Mereka bagaikan musuh diantara satu sama lain.Chanyeol ialah lelaki yang paling kacak di sekolah nya.Manakala Kim Hyerin ialah seorang budak perempuan yang dipaksa untuk...