You Are Mine (Malay Version)

474 18 0
                                    

(Part 4)

POV hara,

"Oppa..."panggilku dengan perlahan bila baekhyun pelukku dengan erat.

Baekhyun terus lepaskan pelukan.Muka dia kelihatan merah,mungkin sebab malu agaknya.

"Mi...mianhae hara,oppa tak sengaja,"ucap Baekhyun pada Ku sambil menunduk.

"Gwenchana,hara tak kisah,jadi sekarang,macam mana ni oppa?hara takut channie mengamuk nanti,"sambung Ku dengan gelisah.

"Oppa pun tak tau nak buat apa hara,kita berserah jelah,tu je yang oppa mampu,"balas Baekhyun sambil menunduk.

"Takpelah,kalau macam tu,hara balik dulu,esok hara sekolah,bye,"balasku dan terus bangun untuk jalan tapi tanganku ditarik dengan kuat dan menyebabkan aku terdorong ke belakang.

"Ahh!!"jeritku apabila aku dipeluk.

"Mianhae hara,"ucap Baekhyun sambil memelukku dengan erat.

"Gwenchana oppa,hara tak kisah,boleh lepaskan hara? "soalku pada baekhyun.

Baekhyun terus lepaskan aku dan aku terus balik ke Rumah.

Di Rumah keluarga Park,

POV Hara,

Aku ternampak chanyeol oppa yang baru balik dari keluar makan dengan exo.Aku terus pandang Jimin yang berada disebelah aku.

"Macam mana ni Jimin oppa?"tanyaku pada Jimin.

"Bersedialah untuk dengar chanyeol mengamuk,"balas Jimin dengan selamba badaknya.

Aku terus cubit lengannya dengan geram.

"Please be serious Park Jimin!"marahku pada nya.

"I serious ok!"balas Jimin dalam English.

"Fine!You want to speak English with me right?alright!let's do it!"balas Ku sambil senyum sinis.

"Ok!Let's do it!"balas Jimin dengan semangat.Dengan dia ni kena speaking sikit,baru boleh faham!

"Did you have take chanyeol guitar?"soalku pada nya.

"Yes!Because I scared he will broke the guitar when he angry park hara,"balas Jimin dengan bangga.

"That's my brother!Good job park Jimin!"balasku dengan gembira.

Aku suruh Jimin ambil guitar chanyeol sebab guitar tu berharga.Nanti chanyeol mengamuk tak tentu pasal,dah siap siap guitar tu jadi mangsa dia.

Di ruang tamu,

POV chanyeol,

Aku masuk ke dalam Rumah dan terus duduk di sofa.

"Channie,omma dengan Appa nak cakap sesuatu,benda ni pening sangat,"cakap omma Ku dengan tegas sambil duduk dihadapan Ku.

"Kita cakap esok je tak boleh ke omma,Appa?chanyeol penat lah,"alasan Ku pada omma.

"No!We need to settle this now!"balas omma ku dalam English.

Ok,family aku ni memang biasakan bahasa English,sebab?semuanya sebab adik aku tulah!park hara!kalau dia tak belajar English!takkan Aku kena belajar jugak!

"Fine omma,what you want to say at me?"tanyaku pada omma.

"I want you to get married,"balas ommaku sambil tersenyum.

"What??!!!"balas ku dengan terkejut.

"But,for what omma?!I'm still young!"balas Ku dengan riak tak puas hati.

"Young you said?You gonna become 25 park chanyeol!please chanyeol! I'm beg you chanyeol!Please,do this for our family,"rayu omma ku padaku.

"Tolonglah omma!Chanyeol tak sanggup!lagipun,sapa perempuan tu?channie tak kenal lah! apa semua ni Appa?!"balasku dengan geram.

"Tolong ikut cakap omma kamu chanyeol,ni demi hidup kamu, "balas Appa tanpa riak bersalah.

"Tapi omma,sianlah channie oppa,"cover adikku untukku ku.

"Park hara!jangan masuk campur boleh tak?!ni bukan hal kamu!pergi masuk bilik sekarang!"tengking Appa pada hara dengan kuat.

"Mianhae chanyeol oppa,hara tak dapat tolong oppa,"balas hara sambil menangis dihadapanku.

Aku terus memeluk hara dengan erat.

"Gwenchana hara,oppa tak kisah,"balasku pada hara.

"Tolong lah oppa,buat semua ni demi keluarga kita,hara yakin,oppa mampu buat semua ni,"cakap hara padaku.

"Gumawo hara,oppa Cuba,"balas ku sambil memeluk hara.Dari jauh,Jimin hanya memerhati aku dengan hara berpelukan.

"Jimin,Mari peluk hyung,"panggil ku pada Jimin.

Jimin terus datang padaku dengan hara dan terus ku pelik kedua dua adikku itu.

"Hyung,Fighting!"ujar Jimin waktu aku memeluknya.(sweet gila dorang ni!!!)

"Macam mana chanyeol?Are you ok?"soal omma padaku.

"Chanyeol akan kahwin dengan pilihan omma,"balas ku dengan senyuman hambar.

Omma dan Appa ku kelihatan sangat gembira mendengar jawapan ku.

Aku terus lari ke bilik dan melepaskan kemarahan Ku di dalam bilik.

"Ahh!!!!"jeritku dengan kuat.

BERSAMBUNG .....Sorry kalau English broken... hihihi....

You Are Mine ( Complete )Where stories live. Discover now