Trip

358 14 0
                                    

Jeg var på vej hjem om aften, efter en lang dag på arbejdet.
Jeg var på vej ned af en lille vej, i nærheden af et motel lidt længer nede af gaden. Da jeg skulle til og dreje ned af den vej der føre til mit hus, fik jeg øje på en mand med en rygsæk på ryggen gå og halte hen af jorden.
Da han gik i nærheden af en parkeringsplads, drejede jeg ind og rullede mit vindue ned.
Han så mig og gik hen til vinduet.

"Er du okay?" Spurgte jeg ham. Det var en mand omkring 30-40 år, han stod og kigge rundt i bilen Som om han kiggede efter noget eller nogle i den. "Tror du du kan give mig et lift hjem?" Spurgte han mig. Jeg var lidt bange for og svare ja, da jeg lige havde hørt en masse historier om seriemordere der lader som om de er skadet, for og få et lift hvor han så slår personerne ihjel. "Jeg beklager men jeg kan ikke give dig et lift, men du må låne min mobil til og ringe efter nogle".
Han kiggede på mig med et lidt mere "surt" ansigt, som om jeg havde sagt noget forkert. "Jeg har ingen og ringe til, jeg er nemlig lige flyttet til."
"Jeg kan ringe efter en ambulances?" Spurgte jeg. Man kunne høre i min stemme jeg ikke havde det godt med og skulle afvise ham, men at jeg heller ikke ville lukke ham ind.
"Du skal bare køre mig lidt længer ned af vejen, så klare jeg resten selv. Det gør for ondt i min fod og skulle gå så langt, jeg vil betale dig 20$". Han svarede ikke på mit spørgsmål, men tilbød mig penge for og køre ham lidt ned af vejen. Jeg var fristet til og svare ja, men besluttede og sige nej og kørte så igen.
Han så lidt overrasket på mig, men samtidet også lidt ondt mens jeg kørte fra parkeringspladsen.

Jeg var ved og være hjemme, da jeg kom i tanke om at jeg skulle købe aftensmad til næste dag, da jeg ville få gæster.
Jeg vendte om og kørte hen mod døgnshoppen, men jeg var nød til og køre forbi parkeringspladsen igen.
Da jeg kørte ned af vejen igen, så jeg noget der stadig giver mig gåsehud i dag. Da jeg kørte i nærheden af parkeringspladsen, så jeg den selv samme mand løbe hen af fortovet.

Jeg tog hurtigt hjem efter og fortalte det hele til min mand inden vi gik i seng.
Den næste dag i nyhederne fortalt de om et kæreste par der var blevet myrdet i nærheden af det selv samme motel jeg var kørt forbi, af en seriemorder.
Det gav mig en klump i halsen og tænke over at jeg kunne havde været blevet dræbt den aften, hvis ikke jeg havde afviste ham.

Not before bedWhere stories live. Discover now