Dark secrets of Disney princesses -2

267 8 6
                                    

1. Askepot

I brødrene grimms fortælling om Askepot, skære de to søstre dele af deres fod af for at kunne passe den lille glas sko.
Den ene skære sin store tå af, den anden sin hæl. Men hvergang prinsen rad forbi det gylden blomster træ som voksede på Askepots mores krav, råbte duerne. "Der er blod i hendes sko, det er den forkerte brud".

Da prinsen så ender med at finde Askepot og gifter sig med hende. Vælger hendes søstre at møde op, i håb om at spolere dagen for Askepot. Men ender med at få hugget begge deres øjne ud af de samme dure der sad på det gylden blomster træ.

Ikke chokene at de detalger ikke kom med i Disney filmen.

2. Rapunzel

Rapunzel er nok den eneste af de ægte historier fra Disney, der faktisk ender lykkeligt.

I den sande historie, låser den onde heks Rapunzel ind i et tårn. Ikke længe efter høre prinsen om pigen i tårnet og vælger at komme på et "besøg". Hvad jeg mener med det er, det ender med at Rapunzel føder to børn, en dreng og en pige.

Da hesken vender tilbage til tårnet og opdagede Rapunzel har fået to børn, klippede heksen hendes lange hår af og forviste hende ud i skoven. Ikke længe efter, kom prinsen på besøg igen, men da han klatrede op af det lange hår, heksen havde bundet fats op i tårnets top til ham. Blev han overrasket da han så heksen. Hun skubbede ham ned, hvor han landede i en turnebusk og blev blind af tornene.

Det endte dog med de to fandt hinanden og levede lykkeligt til deres dages ende.

3. Pocahontas

Er i klar til den største chok omkring Disney's prinsesser?

Det der adskilder Historien om Pocahontas fra alle de andre, er at Disney's fortælling er baseret på en rigtigt historie. Ja, Pocahontas er den eneste historie Disney har omskrevet til en film, som er baseret på en rigtigt historie.

Pocahontas eller Matoaka. Født 1595 i Virginia død 1617, var datter af den store indianerhøvding, Powhatan eller Wahunsonacock.

Pocahontas var kun hendes tilnavn, som kan oversættes til "forkælet unge", og at hendes egentlige navn var Matoaka.

Da englænderne i 1607 kom til landet, skaffede Pocahontas mad til dem og opholdt sig desuden meget i kolonien. Hun fungerede som ambassadør, forhandler og tolk mellem de to folk da hun også kunne snakke engelsk.

Hun blev gode venner med koloniens leder Kaptajn John Smith, som hun også reddede, da han var ved at blive henrettet af indianerne.

Der er blevet lavet mange historier om, at John Smith og Pocahontas havde et intimt forhold, men sagen er den at Pocahontas kun var mellem 11 og 13 år, på det tidspunkt, og John Smith var omkring 30 år.

Smith måtte dog efter nogle år rejse hjem til England igen, da han blev hårdt såret, da nogle tønder med krudt eksploderede i kolonien.

Pocahontas blev på et tidspunkt taget til fange af nybyggerne, hvor hun senere mødte tobaksdyrkeren John Rolfe. De blev gift, fik en søn, Thomas Rolfe og rejste sammen til England, hvor Pocahontas modtog stor hyldest.

I 1617 blev Pocahontas syg på vej til Virginia sammen med John Rolfe og deres søn, og døde sandsynligvis af kopper på den aften, de nåede Virginia. Hun ligger gravlagt i menighedskirkens kapel i Gravesend. John Rolfe rejste efterfølgende hjem, men fik sønnen Thomas bosat hos en ven af Rolfe.

Rolfe døde nogle år senere, angiveligt under et sammenstød mellem indianerne og nybyggerne.

___________________________
Mange gang undskyld jeg ikke har opdateret så meget!😬

Vi er lige nået op på 600 votes!😍 (og Tak for 15k læsere, undskyld jeg siger det så sent)🙈

Igen, håber ikke jeg har ødelagt for meget omkring Disney for dig😂🙈🙊

Not before bedWhere stories live. Discover now