Christmas

329 11 1
                                    

Jeg var kun 5 år, da det næsten var jul, eller det var måske jul da klokken var omkring midnat.

Jeg var vågnet fra min søvn da jeg var nød til at se om julemanden havde været her med gaver endnu.
Jeg gik ned i stuen og så under træet at det var fyldt med gaver, nogle af dem lå slet ikke indenunder træet, da der var så mange.

Jeg blev rigtigt glad og begynde at hoppe stille rundt, da jeg hørte lyde fra køkkenet. Jeg gik hen til døren og åbnede den lidt op.
Der stod en høj mand henne ved køleskabet og drak af vores mælk.

Han hørte mig komme ind og vente sig mod mig. Han stilede mælken på plads, hvor han efter tog en finger op til hans mund og sagde "stille så du ikke vække nogle".

Som en lille dum 5 årig spurgte jeg ham, "er du julemanden?".
Han svarede ja og gik hen mod mig. Han klappede mig på hovede og forsatte hen mod juletræet.

Jeg ved ikke hvorfor jeg troede han var julemanden, han havde intet på sig der mindede om julemande.
Han begynde og tage nogle af pakkerne under juletræet. "Hvad skal du med gaverne?" Spurgte jeg.
"Jeg bytter dem ud med nogle bedre", sagde han på vej ud med tre gaver i hænderne.
Hvor han efter kom tilbage og hentede flere. Da han var på vej ud igen, bukkede han sig ned i min højde og sagde. "Du behøver ikke sige noget til dine forældre". Hvor han så forsatte videre ud af hovededøren.

Jeg sad længe og ventede på han kom tilbage, man det gjorde han ikke. Jeg løb op til mine forældre og fortalte dem det. De flippede helt ud, løb ned og så at halvdelen af gaverne var væk.

De bad mig forklare hvordan mande så ud, man som 5 årig var det eneste jeg kunne forklare at han var høj.

Not before bedWhere stories live. Discover now