Hoofdstuk 5 ~ Date met Zayn
Ondanks ik ja heb gezegd tegen Zayn, voelde het toch vreemd om steeds aan Ryan te denken. Ik weet dat het niks geworden is, maar hij betekende wel veel voor me. Ik friemelde een beetje aan mijn ring terwijl ik achter mijn laptop op twitter zat. Het was al bijna zeven uur, maar ik was al helemaal klaar. Ik had een donkerblauwe skinny jeans aan met een zwart shirtje van kant en een leren jasje er overheen. Ik had al wat makeup opgedaan en mijn haar goed gedaan. Nog een kwartier en Zayn zou voor mijn deur staan. Ik weet nog mijn moeder en vaders reactie wanneer ik het zei.
FLASHBACK
'Mam, pap. Ehm, een jongen heeft me mee uit gevraagd om een film te kijken.' zei ik voorzichtig.
'Wat! Heeft mijn kleine meid een afspraakje? Wat leuk!' Mijn moeder werd helemaal enthousiast terwijl ik naar mijn vader keek voor een antwoord.
'Wie is die jongen? Hoe heet hij en is hij normaal?' vroeg mijn vader streng.
'Hij heet Zayn en het is een normale jongen, hij ziet er uit als een bad boy maar hij is eigenlijk heel verlegen. Hij komt hier op vrijdag om 7 uur.' Mijn vader knikte.
'Oke, maar ik wil hem wel eerst ontmoeten. Om te checken of die goed voor je is.' Ik zuchtte en sloeg mijn handen voor mijn gezicht.
'Pap! Het is maar een afspraakje. Maak je geen zorgen.'
'Ik ben je vader en ik geef om je Sophie, ik bescherm je tegen slechte jongens.' Ergens vond ik het wel lief ondanks hoe hij het zei. Ik gaf hem een knuffel.
'Bedankt pap.'
############
Zo is het dus gegaan. Ik zag bij mijn mentions dat ik nieuwe followers had. Lisa, Rose, Missy en Danielle, maar ook Zayn, Liam en Niall. En nog een paar mensen die ik deze week heb ontmoet. Bijvoorbeeld Jessica, waar ik nu goed bevriend mee was. Maar wie nu echt mijn beste vriendin is, is Lisa. Zij is de eerste die ik ontmoet heb op mijn eerste schooldag. Ze is zo lief en begripvol en we kunnen het goed vinden. We zijn al wezen winkelen en wat eten. Dat was erg gezellig. Ik keek naar een foto die we samen hebben gemaakt in zo'n foto cabine en we hebben er gelijk een lijstje bij gekocht. Zij heeft de andere foto. Ik had de foto waar op we allebei vrolijk lachen, zei had de foto waarop zij bij mij konijnenoortjes deed en ik een peaceteken had. Ik hoorde de deurbel gaan. Snel checkte ik mezelf in de spiegel en kamde mijn haar nog een keer. Ik deed mijn vans aan en liep naar beneden. Daar zag ik mijn vader bij de deuropening wat praten met Zayn.
'Pap.' zei ik toen ik beneden was in de hal.
'Jaja het is al goed.' zei hij.
'Je ziet er mooi uit Sophie.' zei Zayn.
'Dankje.' antwoordde ik.
We liepen samen naar buiten en ik zwaaide nog een keer naar mijn vader.
Hij knikte en dat betekende waarschijnlijk dat hij Zayn een goede jongen vindt. Zayn nam me mee richting zijn auto en deed de deur voor open.
'Dankje.' zei ik. Hij lachtte en rende naar de andere kant van de auto.
'Welke film gaan we eigenlijk kijken?' vroeg ik.
'Welke wil je zien?' vroeg Zayn.
Ik dacht na, maar kon niet zo snel een bedenken. Hij zag het.
'We zien het wel in de bioscoop.'
Ik knikte en we reden weg. Na de rit hiernaar toe, liepen we naar binnen.
'Nu zie ik een leuke film om te zien!' zei ik.
'Welke?' lachtte Zayn.
'Een horror comedy.' Ik keek hem heel uitdagend aan.
'Ik hou van comedy en horror, dus waarom niet. Ik betaal!'
'Nee dat is helemaal niet nodig!'
'Tuurlijk wel, ik neem jou mee op date dus ik betaal.'
'Dankje Zayn.' Hij lachtte lief naar me en betaalde de tickets.
'Ik haal nog wat lekkers voor ons. Wat wil je?' vroeg hij.
'Ehm, een popcorn en een cola.' zei ik.
'Oke, ben zo terug.' Ik zag dat er een lange rij stond dus besloot te gaan zitten.
'Hi beautiful.' Ik schrok van de stem die opeens van achter me vandaan kwam. Het was de jongen met krullend haar alweer. Hij is lang, knap en heeft zulke mooie groene ogen. Je kan er bijna in verdrinken.
'Ehm, hi?' zei ik.
'Wat doe je hier zo alleen?' vroeg hij met iets ondeugends in zijn ogen.
'Ik ben niet alleen, ik wacht op mijn date.'
'Oh, wie is je date?' vroeg hij ineens gespannen.
'Hij komt er nu net aan.' zei ik.
Harry draaide om en zijn ogen werden groot.
'Zayn?'
'Harry?'
'Wat doe jij nou weer hier?' vroeg Zayn.
Kennen ze elkaar?
'Ik ging een film kijken en toen zag ik dit mooie meisje. Ik had het over haar in de pauze!' antwoordde de jongen die dus blijkbaar Harry heet.
'Over Sophie?' vroeg Zayn verbaasd.
'Ja!'
'Oh, uhm dit is awkward.'
'Zayn, de film begint zo.' zei ik om een eind te maken aan dit gesprek.
'Ja. Sorry mate.' Zayn gaf Harry een schouderklopje maar Harry liep snel weg. Dat was raar?
'Wat was dat nou allemaal?' vroeg ik aan Zayn terwijl we zochten naar onze plaatsen.
'Niks, denk er maar niet over.' zei hij. Ik besloot niks meer te zeggen en ging gewoon zitten. De film begon. We waren allebei veel aan het lachen, maar sommige stukjes waren ook heel eng. Een stukje was zo eng dat ik schuilde bij Zayn. Hij hield zijn armen sterk om me heen. Dat was zo lief van hem. Na de film heeft hij me thuisgebracht en stonden we allebei voor mijn deur.
'Bedankt voor de leuke avond.' zei ik.
'Nee, jij bedankt. Het was heel erg leuk.'
Ik knikte en frummelde in mijn tas opzoek naar mijn sleutels. Uiteindelijk heb ik ze gevonden en stak de sleutel in het slot.
'Ehm Sophie?'
'Ja?'
'Niks, laat maar.'
Ik keek hem raar aan maar toen liep hij terug naar zijn auto. Hij lachtte nog een keer naar me voor dat hij wegreed. Ik liep naar binnen en gelijk door naar mijn kamer. Ik had geen zin in vragen van mijn ouders.
------------------------------------------------------------------------------------
Harry's gezicht terwijl hij hoi zei tegen Sophie
JE LEEST
Impress You
FanfictionSophie een normaal 16 jarig meisje verhuist van Nederland naar Engeland in London. Ze gaat daar naar High School en ontmoet 5 knappe jongens die haar hart willen veroveren ondanks ze niet zo populair is. Maar wie kiest ze? Lees verder om het uit te...