Hoofdstuk 31 ~ Ryan
'Wat doe jij nou hier?' vroeg ik geschrokken.
'Jij klinkt ook lekker enthousiast!' lachtte Ryan.
'Sorry, ik had je niet verwacht, maar waarom ben je hier?' vroeg ik nogmaals.
'Nou, ik vond het erg jammer dat je ging verhuizen terwijl we eindelijk elkaars gevoelens bekend hebben en het is vakantie, dus ik dacht: hey, waarom ga ik niet naar Sophie?' legde hij uit.
'Wauw, dat is een spontane beslissing.' zei ik.
'Is er iets? Je lijkt niet blij om me te zien.'
'Nee, ik had je gewoon niet verwacht.'
'Sophie, kom je nog?' vroeg Niall toen hij de gang inliep. Toen hij Ryan zag stond hij even stel, maar liep toen verder en sloeg zijn armen om me heen.
'Wie is dit?' vroeg Niall.
'Ryan.. mijn soort van ex.' zei ik stilletjes. Niall trok gelijk zijn armen terug.
'Ex!?' vroeg Ryan.
'Ja, ehm.. Ryan dit is mijn vriendje Niall.'
Ryan keek erg geschrokken. Hij ging met zijn hand door zijn haar en zei een tijdje niets.
'Ben je hier alleen?' vroeg ik.
'Nee, met mijn ouders, maar die zitten in een hotel in de buurt.'
'Oke.'
'Nou, dan ga ik maar weer. Ik spreek je nog wel.' zei hij.
'Is goed, leuk dat je er bent.'
Hij knikte en liep weg. Ik deed de deur dicht en keek Niall aan.
'Mag ik vragen wat jouw ex hier doet?' vroeg hij.
'Ik weet net zo min als jij Niall, ik had hem niet verwacht.' zei ik eerlijk.
Hij zuchtte. 'Oke.' en liep weer richting de huiskamer.
'Niall.. sorry, ik wist het echt niet,' zei ik terwijl ik achter hem liep.
'Het is niet erg, alleen het is niet zo leuk om een jongen voor de deur van je vriendin te zien die haar ex blijkt te zijn wat hij zelf niet eens wist.'
'Ik dacht dat hij het wel begreep, toen ik zei dat ik verhuisde, dat het niks zou worden.'
'Het is al goed Sophie, ik geloof je.' zei Niall en gaf een kus. We liepen verder de woonkamer in naar de rest.
'Hey, wie was dat?' vroeg Denise en Zayn keek ons aan.
'Oh, niks bijzonders.' zei ik. Niall gaapte zijn keel.
'Zullen we de film verder kijken?' vroeg ik. Ze keken me allemaal vreemd aan, maar zeiden uiteindelijk oke.
***
Toen de film voorbij was en Niall en Zayn weg waren, lagen Denise en ik al op bed. Ik piekerde de hele tijd over Ryan. Wat doe hij hier?
'Sophie?'
'Ja?'
'Wie was het aan de deur?'
'Waarom vraag je dat? Ik zei toch dat het niks bijzonders was.'
'Ja, maar je zit maar te piekeren. Ik zie het aan je gezicht.'
Ik zuchtte.
'Ryan.'
'Stond Ryan voor de deur!?' Ze schoot gelijk omhoog.
'Ja, maar vraag niet waarom, ik weet net zo min als jij.'
'Was hij er zomaar?'
'Ja.'
'En hij heeft niks laten horen?'
'Nee.. wacht.' Ik stond op, pakte mijn laptop en startte hem op.
'Wat doe je?'
'Ssst.' Denise was gelijk stil. Ik keek tussen mijn mail en zag het mailtje dat ik eerder geen zin had om te openen.
'Shit.' zei ik toen ik hem had gelezen.
'Wat?'
'Ryan heeft het wel laten horen.. Kijk naar dit mailtje.'
""Lieve Sophie,
Ik ben zo gek op je en ben nogsteeds erg verdrietig dat je bent verhuist. Ik kan het niet uitstaan en wil deze vakantie naar je toe komen voor een week. Maak je geen zorgen over een slaapplek, mijn ouders en ik verblijven in een hotel in de buurt. Alles is al geregeld. En zeg geen nee, want ik kom zoiezo. Liefs Ryan.""
'Shit.' zei Denise. Ik zuchtte. 'Wat moet ik hiermee?'
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ryan, wat moeten mijn lezers, Sophie en ik nou met jou?
Hey allemaal! Het spijt me zo erg dat ik zolang niet meer heb geschreven. ): Ik had het zo druk, mijn zus heeft een kindje gekregen genaamd Gijs, hij is echt super lief en ik had dus veel aandacht aan hem te besteden, hopelijk begrijpen jullie dat (:
Ook had ik heel veel toetsen en huiswerk, 3e klas havo maakt je moe echt. Dus sorry nogmaals. Geniet van dit hoofdstuk en ik ga z.s.m. verder! 😊😊😊
JE LEEST
Impress You
FanfictionSophie een normaal 16 jarig meisje verhuist van Nederland naar Engeland in London. Ze gaat daar naar High School en ontmoet 5 knappe jongens die haar hart willen veroveren ondanks ze niet zo populair is. Maar wie kiest ze? Lees verder om het uit te...