Hoofdstuk 33 ~ Dates

98 3 2
                                    

Hoofdstuk 33 ~ Dates

Na een nacht piekeren met Denise, wat lol hebben had moeten zijn, ben ik er uit wat ik moest doen. Ik stond op, terwijl Denise nog sliep en liep stilletjes naar beneden waar de huiskamer nog vol zat met popcorn over de vloer. Shit. Ik pakte een vuilniszak uit de keuken en begon op te ruimen, terwijl ik ondertussen dacht aan mijn plan.

'Goeiemorgen.' hoorde ik ineens.

'Goeiemorgen slaapkop.' zei ik tegen Denise.

Ze lachtte.

'Dat jij nou zo'n vroege vogel bent.'

'Tjaa.'

Ik ging door met opruimen, Denise begon te helpen en pakte allemaal rommel van de vloer en gooide het in de zak.

'Dat is niet nodig hoor, jij bent hier de gast.' zei ik.

'Nee, ik wil helpen. Dit komt grotendeels door Zayn en mijn popcorngevecht.'

'Oohjaa, hoe is het met Zayn?' Ik trok een ondeugend gezicht.

Denise bloosde.

'Goed hoor, toen jij na het piekeren eindelijk in slaap viel, heb ik nog met hem geappt.'

'Vertel.'

Denise pakte haar telefoon en liet alle berichtjes zien.

'Zozo, ik wist dat jullie elkaar leuk zouden vinden.' zei ik.

'Ja klopt, ik vind hem echt heel leuk Sophie.' zei ze blozend.

'Vraag hem mee uit! Je bent hier toch de hele vakantie.'

'Voor jou ja, ik kan jou toch niet alleen laten?' vroeg ze.

'Dat is helemaal niet erg, ik spreek wel af met Niall. Kop op, gewoon doen.' sprak ik haar bemoedigend toe.

Ze dacht even na, maar knikte toen.

'Mooi.' zei ik tevreden. Samen gingen we verder met opruimen.

***

'Hoe zie ik er uit?' vroeg Denise.

Ze had een zwart topje aan met een leren jasje er over en een lichte skinnyjeans met zwarte laarsjes. Haar haar zat los en golft net tot over haar schouders.

'Prachtig, hij gaat je echt geweldig vinden.'

Denise bloosde en gaf me een knuffel.

'Nounou, het was maar een compliment.' lachtte ik.

'Het is niet alleen voor de compliment, maar voor alles, door jou heb ik Zayn ontmoet en je vindt het niet eens erg dat ik met hem afspreek nu.'

'Tuurlijk vind ik dat niet erg, als jij gelukkig bent, ben ik gelukkig.'

Ik stond op en gaf haar een dikke knuffel.

'Jullie gaan veel lol hebben en misschien aan het eind van de avond..' zei ik ondeugend.

'Sophie! Hij gaat me echt niet zoenen hoor, ik ken hem pas net.'

'Ik heb niks gezegd over zoenen..' zei ik onschuldig.

'Mooi.'

'Maar je weet maar nooit,' maakte ik de zin mee af.

Denise stormde op mijn bed af, pakte een kussen en smeet het naar mijn hoofd. Ik lachtte hard.

'Ik hou ook van jou.'

Denise ging verder met haar make-up

'Maar wat ga jij met Niall doen dan?' vroeg ze.

'Geen idee, filmpje kijken.'

'Dat doen jullie wel vaak, ga eens een strandwandeling maken ofzo.'

'Hé we zijn ook twee keer uit eten geweest jaa, we zijn gewoon toevallig allebei lui en houden van iets waarbij we geen beweging hoeven te maken.'

'Zoenen jullie niet ofzo?' vroeg ze.

Ik lachtte.

'Jawel, maar dat is niet zo veel werk als in een auto stappen en uitstappen.' zei ik.

'Jij luie donder.' zuchtte Denise.

'Je kent me toch.' zei ik giechelend.

Plotseling ging de bel.

'Drie keer raden wie dat is.' zei ik.

Denise checkte zichzelf voor de laatste keer en draaide zich toen om naar mij. Ik stak mijn duim op.

'Veel plezier!'

'Dankje, jij ook.' zei ze glimlachend en toen verdween ze uit mijn kamer. Ik hoorde nog wat gelach in de hal en toen was het stil. Ik zuchtte en startte mijn laptop op. Toen hoorde ik opeens de bel. Dat is Niall. Ik liep naar beneden en opende de deur.

'Hee beauty.' hoorde ik het Ierse accentje zeggen. Ik glimlachte breed.

'Hee leukje.'

Niall liep naar binnen en gaf me een kus.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 17, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Impress YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu