Hoofdstuk 15 ~ Kamp ( deel 1 )

259 4 0
                                    

Hoofdstuk 15 ~ Kamp ( deel 1 )

We waren aangekomen in Dublin. Niall en ik hebben niet meer gepraat sinds een paar uur geleden. We zetten met zijn allen onze tenten neer op de plek waar we verbleven. Het maakte niet uit met wie je in de tent ging, maar je mag alleen meisje bij meisje of jongen bij jongen. Ik keek rond, maar zag niet echt iemand die ik goed kende. Alleen Niall en Harry. Soort van.

'Hi, jij bent Sophie toch?' Ik draaide me om en zag een meisje rond mijn leeftijd.

'Hi, ja dat klopt.' Ik glimlachtte naar haar.

'Ik ben Jillian, maar noem me maar gewoon Jill.'

'Okay.' Ik lachtte een beetje en bekeek haar goed. Ze had iets weg van mijn beste vriendin uit Nederland. Denise. Ze had donkerbruin golvend haar en donkerbruine ogen.

'Zullen we samen in een tent?' vroeg ze.

'Ja is goed.' zei ik. Ik weet dat ik niet al te enthousiast klink, maar ik denk nogsteeds aan Niall. Maar ook aan Harry. Ik zit met 2 jongens op kamp die me leuk vinden. Wat moet ik hier nou mee? Ik besloot om het weg te drukken en lol te hebben. Ik en Jill pakten samen een tent en begonnen hem op te zetten. Het was 10 minuten later en we waren al bijna klaar. De meeste jongens daarin tegen waren nog lang niet klaar. Ik giechelde om Niall die hem bijna af had, maar weer helemaal instortte. Hij merkte het en glimlachtte heel even naar me.

'Wie is die leuke blonde jongen?' vroeg Jill ineens knipogend.

'Oh, dat is Niall.' zei ik blozend.

'Vind je hem leuk?' vroeg ze met een opgetrokken wenkbrouw. Mijn hoofd ging omhoog.

'Wat? Nee.' mompelde ik terwijl ik het laatste deel deed van de tent. En klaar was het.

'Hmm.' hoorde ik van Jill.

'Het is af.' zei ik snel voordat ze er mee verder ging.

'Goed werk dames! Jullie zijn een van de snelste.' zei de kampleider. Hij liep weer verder en checkte de rest.

'Vind jij iemand leuk?' vroeg ik opeens aan Jill. Ze keek me even raar aan, maar lachtte toen.

'Nee, niet echt. Er is wel een jongen, maar dat wordt niks.'

'Oew wie?' vroeg ik.

'Gaat je niks aan Sophie.' zei ze.

'Ik wil het weten!' riep ik als een kleinkind. We lachtten allebei nu.

'Niet totdat jij toegeeft dat je Niall leuk vindt.'

'Dan krijg ik jou crush dus nooit te weten.' zei ik jammerend.

Samen liepen we naar het kampvuur die was opgezet door 2 jongens. Justin en Jasper volgensmij. We gingen met zijn allen zitten en begonnen verhalen te vertellen aan elkaar. De kampleiders stonden het eten te koken. Ik dacht terug aan Louis. We zouden samen naar een bandje morgen gaan, maar mijn kamp begon eerder. Hij gaat naar Parijs en dat is pas over een week. Ik zuchtte even. Liam had verteld dat hij samen met Zayn naar Istanbul ging. Hij vertelde dat zo leuk. Helemaal enthousiast. Ik glimlachtte even in mezelf.

'Waarom glimlach je?' vroeg Jill en tikte me aan.

'Ik moest aan iemand denken.' antwoordde ik.

'Toevallig aan diegene die jou de hele tijd aan zit te kijken?' zei ze knipogend. Eerst snapte ik niet wat ze bedoelde, maar zag toen Niall die de hele tijd naar me keek. Ik bloosde en liep weg richting mijn tent. Ik ritste het open en ging even op mijn luchtbed liggen. Na een tijdje hoorde ik iemand de tent open ritsen. Gespannen keek ik naar wie het was.

'Hey, we gaan eten. Kom je?' vroeg Jill.

'Ja ik kom.' Ik stond op en liep achter haar aan naar de tafeltjes. De kampleiders hadden broodjes klaar gemaakt met van alles. Ik deed wat op mijn brood en begon te eten. Ik had best wel honger. Na het eten liep ik van de tafel. Jill bleef zitten maar keek me wel na. Ik ging even zitten tegen een boom en keek naar het vuur dat nog aanstond. Ik hoorde geritsel, maar lette d'r niet op.

'Het is mooi hier he?' hoorde ik opeens naast me. Het was Harry.

'Ja.'

'Maar ehm, ik heb een plannetje. Voor vanavond.' zei hij. Ik keek hem niet begrijpend aan.

'Ik ga met wat vrienden de tent uit sluipen en dan gaan we ergens naartoe. Wordt super, ga je mee?' Ik twijfelde eerst even. Wat gingen we doen? Maar ik denk dat ik Harry wel kan vertrouwen dus ik zei ja.

'Oke.' zei hij grijnzend. 'Dan zie ik je vanavond. Ik haal je wel op.' zei hij.

'Oke!' zei ik. Harry liep weer weg en ik bleef nog even zitten. Kijkend naar het vuur verderop.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het kampvuur --------------->

Impress YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu