Hoofdstuk 9 ~ Slaapfeestje
Ik zat al paar weken op school en vond het tijd om iets voor mijn vriendinnen te doen. Dus ik organiseerde een slaapfeestje. Mijn woonkamer was erg groot met keuken er aan gebouwd en een grote tv, dus dat kwam allemaal goed. Ik had 5 matrassen neergelegd. Voor Lisa, Missy, Danielle, Rose en mezelf. Ik had alle snacks al klaargelegd en drinken neergezet. Ik hoorde de deurbel gaan en liep snel door naar de hal. Toen ik de deur opende stonden er 4 enthousiaste meiden te roepen.
'We hebben er zin in!' riepen ze allemaal.
'Ik ook!' riep ik.
Mijn ouders waren een weekendje weg dus we hadden heel het huis voor ons alleen.
'Kom binnen, ik heb films, snacks, drinken en meer.' Ze liepen allemaal achter me aan naar de woonkamer met hun slaapzakken en kussens. We legden alles neer. Ik sliep tussen Danielle en Lisa. We kozen tussen een paar films maar we kwamen er niet uit.
'Ze zijn allemaal zo leuk!' zei Rose.
'Dan kijken we ze toch allemaal?' zei ik.
'Jaaaa!' riepen ze allemaal. Ik lachtte en stopte de eerste film er in. The Notebook. Dit was mijn favoriete film. Het was zo mooi. Ondertussen pakte ik snel de snacks en drinken. We aten er allemaal van, behalve Danielle viel me op. Ik vertrouw het niet helemaal, maar voor nu laat ik het maar even zo.
Toen de eerste film voorbij was kwam Lisa met een idee.
'Laten we een kussengevecht houden!' giechelde ze.
'Jaaa!' riepen we allemaal. We pakten onze kussens en sloegen er op los. We lachten allemaal. Totdat de bel ging.
'Wie is dat nou weer?' vroeg Missy.
'Weet ik niet, ik ga even kijken.' zei ik. Ik liep naar de deur en deed open. Daar zag ik Liam staan. Nee! Ik stond in mijn pyjama.
'Hey Liam, wat doe jij nou hier?' vroeg ik verbaasd.
'Hey, ik wilde wat vragen.' zei hij. Ik knikte.
'Nou, wil je een keertje met me uit gaan?'
'OEWWWHHH.' hoorde ik ineens van achter me. Ik draaide om en zag de meiden om de deuropening mee luisteren.
'Naar binnen jullie! Anders krijgen jullie geen snacks meer!' riep ik.
'Kom meiden, snel alles opeten.' zei Rose.
Ik lachtte en Liam ook. Ik keek weer terug naar hem en antwoordde.
'Ja lijkt me leuk.' zei ik.
'Oke, ik bel je nog wel.' zei hij en liep weg.
'Liam.'
'Ja?' zei hij en draaide om.
'Je hebt mijn nummer niet.' zei ik lachend.
'Echt wel.' zei hij, knipoogde en liep weg.
Wat? Ik lachtte en deed de deur dicht. Ik herinnerde dat ik nogsteeds een afspraakje had met Niall. Ik liep naar binnen terug naar de rest.
'En?' zei Lisa al toen ik net binnen kwam.
'Wat?' zei ik.
'Nou heb je ja gezegd?' zei ze.
'Ehm, ja.'
'AAAAWH.' zeiden ze allemaal. Ik begon te blozen en liep snel door naar de keuken om wat drinken te pakken. Ik deed de koelkast open, pakte een flesje water en liep weer terug. Ik zag dat Danielle er niet meer zat.
'Waar is Danielle?' vroeg ik.
'Ze moest even naar de wc.' zei Missy.
Ik liep naar de wc om te kijken of het wel met haar ging. Ik hoorde een kokhals geluid..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liam lachend nadat Sophie ja zei ------------------------->
JE LEEST
Impress You
Fiksi PenggemarSophie een normaal 16 jarig meisje verhuist van Nederland naar Engeland in London. Ze gaat daar naar High School en ontmoet 5 knappe jongens die haar hart willen veroveren ondanks ze niet zo populair is. Maar wie kiest ze? Lees verder om het uit te...