Hoofdstuk 3 ~ Uitpakken

328 8 0
                                    

Hoofdstuk 3 ~ Uitpakken

'Sophie wakker worden.' Ik werd zachtjes door elkaar geschud door mijn gehaaste moeder.

'Zijn we er al?' vroeg ik enthousiast.

'Ja!' zei ze.

Ik werd klaarwakker en volenthousiast. We stonden alle 3 op en liepen richting de bagage. Na alles opgehaald te hebben en door de douane zijn gegaan zijn we buiten. Wauw. Het zonnetje schijnt hier tenminste wel. In Nederland was het grijs en grauw. Ik keek goed rond naar alles en iedereen. Ik hoorde de Engelse accenten van sommige mensen die gehaast rondliepen of riepen voor een taxi. Mijn vader kreeg eindelijk een taxi te pakken. We stapten allemaal in en hadden de bagage achterin gelegd. Na het rijden kwamen we aan bij een groot huis. Wauw! Was dit ons huis?

'We zijn er!' zei mijn moeder.

'Is dit ons huis!?' vroeg ik verbaasd.

'Ja, na het geld dat we gekregen hebben van je oudtante Marie hebben we besloten om hier te gaan wonen.' legde ze uit.

'Wauw!'

Ik stapte uit en pakte mijn spullen. We liepen met zijn allen naar binnen en legden onze tassen neer. De verhuiswagen zou later pas komen met alle dozen. Ondertussen keek ik rond in het grote huis. Het huis was al helemaal af, we hoefden alleen nog maar meubels neer te zetten. Na het rondkijken kwam ik aan bij een grote kamer met alle muren groen of wit hout. Wauw, wat een mooie kamer! Ik denk dat dit mijn kamer is. Ik heb zelfs een balkon met uitzicht op het park dat er achter liep. Het huis stond in het centrum van Londen en 10 minuten vandaan mijn nieuwe school met nieuwe mensen.. Zal ik wel vrienden maken? Ik was bang. Na het weekend begint een nieuw schooljaar en ga ik naar de 3e klas.

***

De verhuiswagen is al weer 2 uur weg. We hebben veel meubels al neergezet. De keuken, badkamer en woonkamer waren al klaar. Ook mijn kamer was alles al neergezet. Ik pakte al mijn kleding uit en hing het op in mijn kast. Voor de rest zette ik al mijn spulletjes neer en trok mijn pyjama aan. Inmiddels was het al half 12. Ik poetste mijn tanden en removede mijn makeup. Ik liep naar mijn twee persoonsbed en viel in slaap.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sophie haar nieuwe huis ------------------------------>

Impress YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu