Hoofdstuk 4 ~ Mijn eerste schooldag
Ik liep de school binnen en mijn ogen werden groot. De school was gigantisch. Overal zag ik lachende leerlingen met al hun vrienden. Vanzelf werd ik onzeker, maar dacht toen aan mijn kettinkje. Het geeft zelfvertrouwen dus ik geloofde er maar in. Misschien helpt het echt. Diep in mijn gedachten verzonken botste ik tegen iemand.
'Sorry! Gaat het?' zei de persoon.
Ik keek op en zag een lang mooi meisje voor me staan. Om zo te zien leek ze me een populair meisje. Ze had blond haar en knalblauwe ogen. Wat was ze aardig tegen me voor een populair persoon.
'Sorry ik zat niet op te letten.' zei ik zachtjes.
'Het geeft niet, jij bent nieuw toch? Ik ben Lisa.' Ze stak haar hand. Ik pakte het en schudde.
'Ik ben Sophie, ik ben nieuw hier.'
'Hallo Sophie, wat leuk! Zodat je je niet alleen gaat voelen, waarom kom je niet bij mij en mijn vrienden zitten met de lunch? Dan kan ik ze aan je voorstellen!' zei ze enthousiast.
'Ja, lijkt me leuk!' zei ik.
'Oke, zie ik je dan.' ze lachtte naar me en liep weg.
Nou ik heb al een vriend. Dat is mooi. Ik zocht naar mijn kluisje en uiteindelijk na een tijdje zoeken vond ik het. Ik legde al mijn boeken er in en pakte ook de boeken voor het 1e en 2e lesuur. Nog voordat ik mijn kluisje dichtdeed stond er een jongens naast me.
'Hey.' zei de jongen.
'Hi.' zei ik.
De jongen was best knap. Donkerbruin tot zwart haar, mooie kaaklijn met lichte stoppeltjes en mooie gele tot bruine ogen, maar wat moest hij van mij.
'Ik hoorde dat je nieuw bent hier.'
'Klopt.'
'Ik ben Zayn.' hij stak zijn hand uit. Was dat normaal hier ofzo? Ik schudde het.
'Ik ben Sophie.'
'Leuk je te ontmoeten Sophie, waar kom je vandaan? Je klinkt niet Engels.'
'Ik kom uit Nederland, ik en mijn ouders zijn hier paar geleden naartoe verhuist en nu woon ik hier.'
Hij knikte.
'Heb je al wat mensen ontmoet hier op school?'
'Ja, net een meisje. Lisa heet ze.'
'Lisa? Ooh oke.' Hij keek een beetje naar.
'Wat is er?' vroeg ik.
'Ze is mijn ex.'
'Ooh.'
'Maar het is helemaal over hoor. Het is al een paar maanden uit.'
'Okee.' zei ik en liep weg naar mijn 1e
klas.
'Hey wacht eens!' riep hij. Ik stond stil en draaide me weer om.
'Kom je bij mij en mijn vrienden zitten in de pauze?' vroeg hij verlegen. Raar. Ik dacht dat hij een badboy typje zou zijn.
'Nee, Lisa heeft me al uitgenodigt om me voor te stellen aan haar vrienden.'
'Ooh, oke. Zie je later.' Hij liep weg en liep een lokaal binnen. Raar? Ik ging richting mijn les en kwam net optijd voor de bel binnen.
Ik zocht naar een tafel om aan te zitten. Alle tafels waren bezet behalve een. Ik liep naar de plek en zag een jongen naast me zitten die naar me keek. Ik negeerde het en begon te luisteren naar de leraar. Eerst allemaal gedoe over dat ik nieuw ben en toen de les. Wiskunde.
JE LEEST
Impress You
FanfictionSophie een normaal 16 jarig meisje verhuist van Nederland naar Engeland in London. Ze gaat daar naar High School en ontmoet 5 knappe jongens die haar hart willen veroveren ondanks ze niet zo populair is. Maar wie kiest ze? Lees verder om het uit te...