Hoofdstuk 25 ~ Doen, durf of de waarheid?

181 6 0
                                    

Hoofdstuk 25 ~ Doen durf of de waarheid?

'Binnen!' hoorde ik. Ik zuchtte en opende de deur.

Daar zat ze achter haar bureau, haar nagels te lakken. Ze zat op haar bureaustoel met haar rug naar mijn kant.

'Lisa.' zei ik zachtjes.

Ze draaide zich langzaam om en haar gezicht vertrok toen ze mij zag. Ze zei niets.

'Ik ben hier om mijn excuses aan te bieden en ik heb iets voor je.' Ik rekte mijn arm uit om de cupcakes te geven. Ze keek me glazig aan en draaide zich weer om zonder het aan te pakken. Ik zuchtte. Ze ging verder met lakken en ik stond hier, wachtend op een antwoord.

'Lisa, kunnen we alsjeblieft praten. Ik mis je, niet alleen als vriendin, maar ook als.. nou je bent als een soort zus voor me. Jij hebt me er doorheen geholpen begin van het schooljaar. Ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt, maar als ik eerlijk moet zijn.. je hebt me nooit verteld over Zayn en jij. Alsjeblieft vergeef me, ik wil Zayn niet. Ik wil jou als mijn beste vriendin.'

Ik stopte met praatten en wachtte op een antwoord. De stoel draaide weer om en ik zag Lisa met een betraand gezicht. Mijn ogen werden groot, huilde ze nou? Ze liep op me af en knuffelde me. Ik wist niet wat dit betekende, maar ik knuffelde maar terug.

'Sorry Sophie, jij kan er ook niks aan doen. Ik ben gewoon zo stom. Ik mis jou ook, kunnen we alsjeblieft dit allemaal vergeten?' vroeg ze.

'Tuurlijk en je bent niet stom.' Lisa lachtte.

'Wat is dat eigenlijk?' vroeg ze en wees naar het cadeautje.

'Nou het is een cadeautje, maar aangezien het alweer goed is, is dat niet meer nodig.' zei ik voor de grap.

'Nee nee, cadeaus zijn altijd leuk. Geef maar hier.'

Ik lachtte en gaf het cadeau. Ze pakte het uit en keek naar de cupcakes.

'Wauw dankje Sophie, hier had ik nou net zin in!' Ze legde de cupcakes aan de kant en knuffelde me.

'Je verdient het na al dit gedoe.' zei ik zuchtend.

'Vergeven en vergeten.' zei Lisa zachtjes.

Deze woorden maakten me blij.

***

'Nee ga niet die deur in!' riep ik.

Lisa lachtte en pakte nog wat popcorn.

Zoals ik had verwacht liep de man toch de deur in en jaa hoor, nu wordt hij gepakt door de moordenaar.

'Wat een sukkel.' zei ik.

'Yup.'

Ik zette de horrorfilm uit, ik was het helemaal zat.

'Zullen we een spelletje spelen?' vroeg ik.

'Ja is goed.' zei Lisa.

'Wat denk je van doen, durf of de waarheid?'

Lisa glimlachtte.

'Ja!'

'Okee, doen, durf of de waarheid?' vroeg ik.

'Eehm, waarheid.' zei ze twijfelend. Ik dacht even goed na en toen wist ik een goede vraag,

'Heb je iemand op het oog?'

'Dat weet je toch!' zei Lisa giechelend.

'Nogsteeds Jason?' vroeg ik.

Ik vond het best raar, want een paar dagen geleden zei ze dat ze nog van Zayn hield, maar ik zei er maar niks van.

'Ja, hij is zo lief en leuk.' zei ze dromerig. Ik giechelde.

'Jij bent.'

'Doen, durf of de waarheid?'

Ik dacht even na.

'Doen.'

'Zeg morgen sorry tegen Niall en zeg dat je hem leuk vindt, want ik zie het aan je en het maakt je kapot.' zei ze.

'Maar ik..'

'Vergeet Ryan!'

Ik keek naar de ring om mijn vinger.

'Je hebt gelijk.' Ik deed de ring af en gaf hem aan Lisa.

'Ik ga hem vergeten, alleen dat met Niall moet even wachten.'

'Niks wachten, hij vindt jou ook nog leuk. Dat zie ik aan hem.'

'Hoe?' vroeg ik verbaasd.

'Iedereen ziet het. Kijk dan hoe hij doet bij jou in de buurt.' zei ze.

Ik dacht even na, ik zie alleen de kille Niall van deze week.

'Geloof me.' zei ze zachtjes.

Ik knikte.

'Ik zal het doen, ik ga tegen Niall zeggen wat ik voor hem voel.'

Impress YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu