Hoofdstuk 20 ~ Ik heb je gemist

237 5 0
                                    

Hoofdstuk 20 ~ Ik heb je gemist

Ik pakte mijn laatste spulletjes uit die ik mee had op kamp. Eindelijk was ik thuis na een lange bootreis met blikken van Niall en Harry en het verhaal van Jill. Ik kon het nogsteeds niet geloven dat Jill en Harry iets hebben. Ben ik gebruikt? Ik schudde mijn hoofd. Weg met die gedachtes. Opeens werd er op de deur geklopt.

'Binnen.'

Ik zag mijn moeder door de deur komen.

'Heei lieverd.'

'Heei mam.'

Ze komt naast me zitten op bed.

'Er is bezoek voor je.' zegt ze met een glimlach.

'Bezoek?'

'Ja, een jongen staat voor de deur, hij vroeg naar jou.'

Ik keek haar verbaasd aan, maar liep toen naar beneden. Ik opende de deur en daar stond Liam.

'Liam!' Ik kon me niet inhouden en knuffelde me.

'Sophie, ik heb je gemist!' zegt hij.

Ik liet hem niet meer los, ik heb mijn beste vriend een week moeten missen.

'Dat was een lange knuffel.' zei hij lachend toen ik me terug trok. Ik lachtte.

'Hoe was kamp?' vroeg hij. Ik dacht meteen terug aan al dat gedoe.

'Ehm, wel leuk. Dublin is erg mooi.' Liam keek me even raar aan, maar besloot er niet verder op in te gaan.

'Nou, ik wil je meenemen voor een ijsje. Zin in?' vroeg hij.

'Ja, lekker!'

Ik pakte mijn spijkerjasje en samen liepen we naar buiten richting de ijswinkel. Ondertussen praatten we over van alles.

'Er is dus een meisje en ik vind haar heel erg leuk, alleen volgensmij vindt zij iemand anders leuk.' vertelde Liam.

'Vraag je me om advies?' vroeg ik lachend.

'Ja.' zei hij blozend.

'Ik denk dat je het haar moet vertellen. Je weet nooit zeker of ze iemand anders leuk vindt, pak die kans.'

'Oke, dankje Sophie.' Liam keek me even aan.

'Trakteer me maar op een ijsje, dan staan we gelijk.'

'Oke!'

'Dat was een grapje Li.' zei ik lachend.

'Maar die van mij niet, ik trakteer.'

'Oke.' lachtte ik.

We waren aangekomen bij de ijsjeswinkel en we dachten na over welke smaken we zouden nemen.

'Ehm, kers en witte chocolade ijs.' zei ik.

'Voor mij chocola en citroen.' zei Liam.

We kregen onze ijsjes en Liam betaalde.

'Ik heb een idee.' zei hij opeens.

'Vertel.' zei ik terwijl ik aan mijn ijsje likte.

'Laten we naar het park gaan.'

'Is dat niet heel ver?' vroeg ik.

'Valt wel mee, kom op!'

'Oke.' zei ik lachend.

***

'Dit park is echt mooi!' zei ik toen we aangekomen waren.

'Jaa he? Dat was het lopen wel waard.'

'Nou en of.'

Liam en ik zochtten voor een bankje om op te gaan zitten.

'Hier is er een.' zei ik.

Liam en ik liepen naar het bankje en gingen zitten.

'Dus, wie vind je leuk?' vroeg ik nieuwsgierig.

'Dat ga ik je niet vertellen.'

'Waarom? Ik vertel jou alles!'

'Daarom, klaar.' Ik zuchtte. Wat was er met hem, ik vertel Liam alles. Ik werd uit mijn gedachten verstoord door een jongen die aan kwam lopen.

'Hey guys!' hoorde ik.

'Hey Zayn!' zeiden Liam en ik.

'Wat doen jullie nou hier?' vroeg hij.

'Genieten van een ijsje.' antwoordde Liam.

Zayn keek me even aan.

'Oh leuk. Ik ben hier met Louis. Beetje voetballen. Doen jullie mee?' vroeg hij.

'Ja tuurlijk!' zei ik enthousiast. Met zijn drieën liepen we naar waar Louis met de bal stond.

'Sophie!'

'Louis!' zei ik vrolijk.

'Ik heb je gemist!' riep hij terwijl hij op me af rende. We knuffelden elkaar.

'Ik jou ook! Hoe was Parijs?' vroeg ik.

'Fantastisch en zo mooi! En Dublin?'

'Geweldig, de stad is echt prachtig.'

'Ik krijg nog een afspraak te goed.' zei hij lachend.

'Komt goed!' zei ik.

'Oke genoeg geknuffel, we gaan teams maken!' zei Zayn.

'Ik hoor bij Sophie!' riep Louis. We gaven elkaar een high-five.

'Oke, Zayn we gaan ze inmaken.' zei Liam uitdagend. Ik keek hem uitdagend aan en toen begonnen we met voetballen.

'Louis hier!' riep ik toen ik vrij stond. Zayn was net iets te laat met me te verdedigen en ik kreeg de bal. Ik rende zo snel mogelijk richting het doel waar Liam klaar stond omde bal te vangen. Ik schopte zo hard ik kon.. en ik scoorde.

'Wauw, mooie goal Sophie!' zei Zayn.

Louis kwam naar me toegerend en gaf meweer een high-five. Ik lachtte.

'1-0!' riep Liam.

Na een heel potje voetballen waren we allemaal uitgeput en lieten ons zelf vallen in het gras.

'Dit is echt een mooie bloem.' zei ik toen ik een bloemetje naast me zag. Liam kroop naar me toe en plukte het bloemetje.

'Net zo mooi als jij.' zei hij terwijl hij het bloemetje in mijn haar deed. Ik keek hem blozend aan.

Impress YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu