Hoofdstuk 13 ~ Welke stad?

262 6 2
                                    

Hoofdstuk 13 ~ Welke stad?

Ik zat al ongeveer een maand op school. Ik vond het geweldig hier met Lisa, Danielle, Rose en Missy. En natuurlijk ook de jongens. Ze waren allemaal zo lief. Ik zat in mijn kamer samen met Lisa. We dachten aan wat we moesten kiezen voor kamp. Je kon kiezen tussen Dublin, Parijs, Rome, Berlijn en Istanbul. We hebbn ze allemaal opgezocht op internet en elke stad is prachtig dus het was erg moeilijk. Het kamp was al over 2 weken.

'Ik zou denk ik kiezen voor Parijs. Het is daar zo mooi en dan kunnen we de eiffeltoren zien!' zei Lisa enthousiast.

'Ja dat lijkt me wel leuk, alleen Dublin is ook zo mooi!' zei ik.

'Hmm, het is zo lastig.' zuchtte Lisa.

'Ja, laten we eerst kijken wat Danielle, Rose, Missy en Jessica willen.' bedacht ik.

'Oke, hoe laat zijn ze hier?' vroeg Lisa.

'Rond 8 uur.' antwoordde ik terwijl ik de folders nog een keer door keek.

'Maar het is al kwart over 8.'

Ik keek op mijn mobiel en zagdat het inderdaad al zo laat was. Net voordat ik wat wilde zeggen tegen Lisa, ging de deurbel.

'Oh daar zijn ze.' zei ik. Ik liep naar beneden en opende de deur.

'Sorry dat we later zijn, Rose haar auto is kapot dus we moesten lopen.' legde Jessica uit. Rose keek me beschamend aan alsof ze sorry wilde zeggen.

'Het geeft niet, kom mee.' zei ik lachend. We liepen met zijn allen naar boven, naar mijn kamer.

'Daar zijn jullie eindelijk.' zei Lisa toen we binnen kwamen.

'Sorry.' zeiden ze allemaal.

We gingen allemaal ergens zitten. Jessica en Missy zaten op mijn bed, Lisa zat al op de zitzak, Danielle ging liggen op het kleed met Rose en ik zat op mijn bureau stoel.

'Oke, we moeten beslissen welke stad we willen voor morgen, want dan moeten we onze briefjes inleveren. We willen allemaal met elkaar, maar wie wil welke stad?' begon ik.

'Ik zou kiezen voor Istanbul. Het is zo mooi daar en de cultuur is erg bijzonder.' zei Danielle. Ik knikte en schreef achter Istanbul een streepje.

'Ik wil naar Rome, het is daar zo romantisch en ze zeggen dat je daar je ware liefde vindt.' vertelde Rose. Ik schreef een streepje achter Rome.

'Ik en Missy hebben al besloten dat we allebei super graag naar Berlijn willen. De mode daar is echt geweldig en er is zoveel te doen.' zei Jessica. Twee streepjes achter Berlijn.

'Oke, we willen allemaal dus iets verschillends. Lisa heeft al gezegd dat ze naar Parijs wil en ik wil naar Dublin.' legde ik uit.

'Dit gaat moeilijk worden.' zuchtte Missy.

'Waarom gaan Jessica en Missy niet naar Berlijn dan hebben ze zoiezo elkaar al en dan beslist de rest vanzelf.' zei Danielle.

'Maar we zouden met zijn allen gaan!' jammerde Jessica.

'Dat is wel zo, maar het is het beste plan tot nu toe.' zei ik.

'Maar sommigen gaan dan alleen naar een land.' zei Lisa.

'Dat klopt.' zei ik.

'Jammer.' zei Rose treurig.

'Wacht, ik ken nog wel iemand die ook voor Parijs gaat. Julie.' zei Lisa opgewekt.

'Ja! Er zijn vast nog wel anderen die mee gaan.' zei Rose.

Ik lachtte om mijn vriendinnen die nu dolenthousiast waren.

'Maar wie gaat er naar Dublin?' vroeg Lisa aan mij. Ik had geen idee. Wie ging er naar Dublin? Ik dacht aan Niall. Hij is Iers. Ik glimlachtte bij het idee van kamp samen. Met hem kan je echt lachen.

'Oeh aan wie denk je?' zei Rose.

'Niemand.' zei ik terwijl ik het papiertje met stemmen weggooide.

'Jaajaa.' zeiden ze allemaal tegelijk. Ik bloosde diep.

'Kom op, is het niet tijd voor de film?' zei ik vrolijk en huppelde de kamer uit. Niemand volgde me dus ik keek achterom. Ze keken me allemaal lachend aan. Ik rolde mijn ogen en liep naar beneden. Nu kwamen ze wel.

***

'Weten we het allemaal zeker?' vroeg ik voordat we naar de aparte lokalen gingen voor de steden.

'Ja.' zeiden we allemaal.

'Oke dan.'

We liepen allemaal naar ons eigen lokaal. Ik naar het lokaal voor de mensen die naar Dublin wilden. Daar kreeg je allerlei informatie over de steden en je maakte kennis met de kamp leider. Toen ik bij het lokaal kwam, liep ik naar binnen en zag niet veel leerlingen. Iets meer dan 30? Dat is weinig voor zo'n grote school. Iedereen was natuurlijk bij Parijs of Rome. Ik zag Niall naar me lachen. Ik liep naar hem toe en ging naast hem zitten.

'Heb je ook gekozen voor Dublin?' vroeg hij enthousiast.

'Ja tuurlijk!' zei ik glimlachend.

We praatten even verder totdat de leraar begon met praten.

'Hallo iedereen, ik ben jullie kampleider meneer Walterson. Maar jullie mogen me Lens noemen omdat mijn achternaam zo belachelijk is. De klas begon te lachen.

'Als eerste wil ik jullie iets vertellen ov-'

'Sorry dat ik te laat ben.' zei een jongen en kwam binnen. Het was Harry. Waarom zou hij nou kiezen voor Dublin.

'Oke, Harry ga maar zitten. Deze keer zie ik het door de vingers.'

Harry ging zitten en keek me heel even aan. Ik keek snel de andere kant op.

'Dit wordt de beste kamp ooit!' fluisterde Niall.

'Ja.' zei ik vrolijk maar toch twijfelend.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

iedereen wil toch wel naar Dublin ? ------>

Impress YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu