Hoofdstuk 26 ~ Eindelijk ben je van mij

189 8 0
                                    

Hoofdstuk 26 ~ Eindelijk ben je van mij

Na het spelletje doen durf of de waarheid, was mijn hoofd alleen nog maar bij Niall. Lisa had helemaal gelijk. Wat moet ik nog met Ryan? Die heeft nu vast wel een andere vriendin. Ik lag wakker op het matras. Ik had besloten om bij Lisa te blijven slapen aangezien het zo gezellig was. Zij sliep al, ik niet. Wat moet ik morgen tegen Niall zeggen? In mijn gedachten bedacht ik alles wat ik zou kunnen zeggen.

""Hey Niall, het spijt me, ik vind je leuk.""

Nee. Hoe moet ik het dan zeggen? Lisa zegt dat ik het zo snel mogelijk moet doen. Na een tijdje nadenken, vielen mijn ogen langzaam dicht.

***

Het was de volgende ochtend. Ik keek op mijn telefoon en zag dat het al 11 uur was. Ik stond op en rekte me uit. Toen draaide ik me om en zag dat Lisa er niet meer lag. Die zal vast wel ontbijtje aan het maken zijn. Ik kleedde me snel om in mijn kleren, deed mijn haar goed en liep naar beneden. In de gang liep ik naar de keuken en rook iets heerlijks.

'Dat ruikt echt heerlijk!' zei ik toen ik de keuken in liep.

De moeder van Lisa draaide zich om en glimlachtte naar me.

'Goedemorgen Sophie, dankjewel! Daar ben ik heel blij om. Lisa geeft nooit complimentjes over mijn kookkunsten.'

Toen kwam Lisa de keuken in lopen.

'Dat doe ik altijd! Gister nog over je spaghetti!'

Lisa's moeder giechelde.

'Goeiemorgen Sophie.'

'Goeiemorgen Lisa.'

'Wanneer ga je het vertellen?' vroeg ze zachtjes.

'Ik weet niet.' zei ik nonchalant.

Ze keek me scherp aan.

'Vanmiddag nog.' zei ze.

'Maar..'

'Uh! Vanmiddag.' zei ze snel.

Ik zuchtte.

'Okee.'

'Hier zijn de wafels dames. Willen jullie chocola er over of aardbeien?'

'Ik kan niet kiezen!' zei ik.

'Dit is een wedstrijd met mezelf, de ene helft zegt chocola en de andere helft aardbei.' zei ik lachend.

'Ik neem aardbei.' zei Lisa.

'Doe mij maar chocola.' zei ik uiteindelijk. Lisa lachtte.

'Dus hoe ga je het vertellen?' vroeg ze.

Dat vroeg ik mezelf ook af.

***

Het was 2 uur s'middags en ik stond voor Niall zijn deur. Ik twijfelde heel erg en wist niet of ik aan moest bellen. Doe het! Ik belde snel aan. Ik wilde bijna weglopen, maar toen deed Niall zelf open. Hij keek me even raar aan, maar toen verzachtte zijn blik.

'Hey.' zei ik.

'Hey.'

Ik slikte even.

'Ik moet je iets vertellen.'

Niall keek me bedenkelijk aan, maar stapte toen een stapje terug.

'Kom binnen.'

Ik liep naar binnen achter hem aan. Hij sloot de deur en liep naar boven. We liepen een kamer in wat vast zijn kamer was. Ik keek rond. Zijn muren waren groen en overal hingen foto's van hij en zijn familie of posters van voetbalspelers. En ik betrapte hem op een poster van Katy Perry. Hij zag me kijken en zei: 'Ik ben een fan.' zei die zachtjes en haalde toen zijn keel op.

'Okee.' Ik lachtte even.

Niall liet zichzelf op zijn zitzak vallen en ik ging op het randje van zijn bed zitten.

'Dus, wat wilde je me vertellen.' zei hij koeltjes.

'Dat het me spijt.' zei ik.

Hij keek me raar aan.

'Hoezo?'

'Niall, ik ben verliefd op je.. al sinds dat kamp in Dublin. Ik ben gek op je en boos op mezelf dat ik niks met je begonnen ben. Ik zat nog met Ryan, maar hij is vergeten. Hij betekent niets meer voor mij. Ik snap als je niks meer wilt, maar ik wilde dit gewoon even kwijt.'

Ik stond snel op en liep richting zijn deur, maar werd tegengehouden. Mijn pols zat vast in zijn grip en toen werd ik omgedraaid. Onze gezichten waren zo dichtbij elkaar, zijn mooie ogen staarde in de mijne en toen kuste hij me. Niall legde zijn handen rond mijn heupen en ik mijn handen in zijn nek en woelde door zijn haar. Hij nam kleine stapjes richting zijn bed en liet ons er zachtjes op vallen. Hij hing nu boven me en fluisterde iets in mijn oor.

'Ik hoopte al dat dit ooit zou komen.'

En

'Nu ben je eindelijk van mij.'

Ik giechelde zachtjes en toen kuste hij me weer. Wauw, dit moment was perfect. Kon ik het maar filmen. Hij liet zich naast mij op zijn bed vallen en we stopten met zoenen. We waren allebei buiten adem. Niall aaide zachtjes mijn wang en gaf een klein kusje op mijn neus.

'Ik wou dat ik dit veel eerder had verteld.' zei ik.

'Ik ook.' zei hij terwijl hij me door mijn haar aaide.

'Ik kan niet geloven dat je nu eindelijk van mij bent.' zei hij.

Ik bloosde.

'Je bent zo schattig als je bloost.' zei hij lachend.

'Dankje, nu bloos ik nog meer.'

'Dus, Sophie.' zei Niall toen hij opstond.

'Ja Niall?' zei ik en stond ook op.

'Wil jij met mij op een date?' vroeg hij heel formeel.

Ik giechelde.

'Heel graag.'

Niall glimlachtte van oor tot oor en pakte me bij mijn middel.

'Je bent zo mooi.' zei hij en zoende me.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Awh wat schattig! Vinden jullie niet? Sorry dat het zo lang duurde, ik had even een dip.. is een lang verhaal 😔 maar nu gaat het weer beter dus weer tijd om te schrijven. Als ik niet veel huiswerk of toetsen heb dan. Ik heb bijna 2k reads echt ik hou van jullie! Ik hoop dat het verhaal ook naar jullie zin is. Zo niet? Pech. Nee grapje, geef me dan tips om het te verbeteren. Bedankt voor alle reads, comments en votes ♡😊

Impress YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu