=Prolog=

109 3 0
                                    

Jag satt i min säng och läste min favorit bok "Blodets härskarinna". Den handlade om en vampyrdrottning som bodde i Transsylvanien och blev förälskad i en man som var människa. Den var väldigt spännande, så jag kunde nästan aldrig lägga bort den.
"Han närmade sig hennes gigantiska slott. Portarna öppnades och där inne stod hon, den vackra drottningen." Läste jag.
Då kom mamma snabbt in i mitt rum. Hon var ganska smal, hade på sig vita kläder och uppsatt hår.

- Melina, du vet ju att jag och pappa ska till Thailand hela sommaren, sa hon.

- Ja?

- Vi har hittat någon som du kan bo hos, berättade hon.

Jag ville också följa med till Thailand, men pappa sa att det var en "jobbgrej". Jag ville inte vara hemma hos någon familj i Sverige hela sommaren.

- Det är några bekanta med din pappa, berättade hon, i Transsylvanien!

- Va? Transsylvanien!!

Jag älskade Transsylvanien och hade alltid velat åka dit! Jag klädde mig i goth blandat med lite punk och jag älskade mörka, viktorianska saker, som Transsylvanien.

- Men vilka ska jag bo hos då? frågade jag henne.

- En man som heter Vladimir och en kvinna som heter Sofia. De är släkt med din pappa och du träffade dem när du var mindre, men det kanske du inte kommer ihåg. De kan till och med svenska, så det behöver du inte oroa dig för.

Jag kom ihåg att jag hade träffat dem någon gång förut, kanske på en släktträff?

- Ska jag åka dit själv? frågade jag lite oroligt.

- Du är ju redan 16 år, oroa dig inte för det.

Redan nästa dag åkte jag iväg. Mamma skulle skjutsa mig till flyget.

- När du kommer fram kommer deras butler möta dig och köra dig till deras slott, berättade mamma.

- Slott? sa jag förvånat.

- Ja, de bor i ett litet slott vid skogen.

"Yaaay, jag ska bo i ett slott!" tänkte jag överlyckligt.
Jag hade aldrig ens varit i ett slott förut.

Blood LoverWhere stories live. Discover now