Sju

2.6K 136 17
                                    

Sju
So get down on the floor
Let it take control
It's got me wantin' more
So please don't stop this, please don't stop this
Grove
It makes my feet just wanna move
Come on baby it's me and you
Tonight we're letting loose
So much that we could do
- Jack & Jack

4 april
Hur långt kan man sjunka? Jag kände mig så trött på mig själv när jag satte på mig min svarta klänning och pudrade på mig smink. Jag skulle gå på Oscar Molanders fest. Men jag hade inte haft kul på riktigt länge och jag behövde något sett att utöka mitt kompisnät eftersom jag inte kände någon i Stockholm. Jag tänkte också att det ändå var lika bra att gå dit eftersom musiken ändå hördes in i min lägenhet.

Jag satte på mig mina svarta skor och gick ur min lägenhet och låste min dörr innan jag gick över till hans. Jag tvekade i flera sekunder innan jag plingade på och innan jag visste ordet av det så öppnades dörren.
Oscar granskade på mig från topp till tå och sedan log han emot mig.

"Du kom alltså" sa han och jag bet ihop tänderna och nickade långsamt.

"Hoppas det är okej, jag hade ändå inget annat för mig" mumlade jag och han skrattade lågt.

"Nejdå, kom in granne" sa Oscar och betonade ordet granne, sedan flyttade han sig ur dörröppningen. Jag klev in i den varma lägenheten där svett och alkohols doft direkt träffade min näsa. Oscar gick före mig in i lägenheten och jag följde efter. Vi gick igenom en liten korridor och kom sedan in i ett stort vardagsrum som var fullt med tonåringar. Jag kunde se Felix stå med de två killarna andra lite längre bort.

Hans lägenhet var så sjukt mycket mer fräsch än min. Den hade inga slitna väggar och lägenheten hade två gånger mer yta än min. Hans väggar var målade i svart och vitt och hans möbler var väldigt nya och fräscha.

"Nice ställe" sa jag och han nickade och fortsatte gå genom rummet och jag följde efter. Vi hamnade bredvid Oscars kompisar som jag bara visste namnet på en av dem.

"Min granne, detta är mina kompisar" sa Oscar och gjorde en gest mot de tre killarna. Alla tre kollade på mig med roade blickar.

"Jag heter Felix som du kanske vet, detta är Omar och Oscar" sa Felix och pekade först på den mörkhåriga killen och sedan på den blonda killen.

"Oscar? Hette inte han också Oscar?" frågade jag och kollade först på Oscar Molander, han som ägde lägenheten, och sedan på den blonda Oscar.

"Jo, men har du aldrig träffat två killar med samma namn eller?" suckade Oscar Molander trött och jag himlade med ögonen.

"Men för att hålla isär oss brukar vi kalla Oscar Molander för Ogge" berättade den blonda Oscar trevligt och jag bet mig fundersamt i kinden.

"Ogge? Gud vad fult. Men han är ju ful så det passar ju" sa jag och kollade på Ogge och hans kompisar skrattade högt. Ogge gav mig en sur blick men sedan försvann hans sura min ut i ett leende och han blinkade emot mig.

"Ey, killar! Denna fest suger, vi måste få igång den" sa Ogge och kollade på hans kompisar. Sedan flyttade han hans blick tillbaka till mig. "Du granne, ta för dig av drickan och ha så kul som möjligt"

Killarna försvann bort i något som såg ut som köket och jag gick och hämtade något att dricka och jag ställde mig sedan tryckt mot väggen och beskådade de fulla ungdomarna som stod och dansade. Tiden rullade på och jag hade ganska kul även fast jag inte pratade med så många. Jag tog fram min telefon och skrollade igenom instagram utan att egentligen kolla vad bilderna föreställde.

Tunna väggar - O.MWhere stories live. Discover now