Sjutton

2.3K 114 10
                                    

Sjutton
Don't call it a party cause it never stops
Now one is too many but it's never enough
Don't tell me you're happy cause this isn't love
So be careful what you wish for
- Bring me the horizon

41 dagar kvar till danstävlingen
"Så han kysste dig och försökte få dig i säng men ändå förlät du honom?" frågade Fanny och jag gav ifrån mig ett lätt skratt och ändrade hand att hålla telefonen i.

"Jaa.. Men efter det har han varit väldigt snäll och han har blivit en fett bra vän. Han har skjutsat mig till skolan varje dag nu i två veckor och vi har det kul" skrattade jag och jag kunde höra Fanny fnysa i luren.

"Kan fortfarande inte förstå att du förlät honom!" sa hon och jag skakade på huvudet.

"Bara för att du har Trust Issues" mumlade jag och Fanny skrattade.

"Har du några andra vänner då? Hoppas ingen tar över min plats" skojade Fanny men man hörde ändå att hon menade allvar.

"Ja, jag har två nära vänner. Ronja och May, Ronja är sjukt rolig och snäll men jag och May har fått ett väldigt speciellt band. Hon är väldigt lik dig, jag tror ni skulle gilla varandra. Hon har dock varit borta ett tag från skolan nu" berättade jag.

"Jasså, jag har konkurrens alltså" skrattade Fanny men fortsatte sedan. "Men jag är glad att du har det bra. Hur går det med dansen då?"

"Det går bra, bara bra. Dock så..." jag blev avbruten av att det plingade på dörren. "Det måste vara Ogge, han ska skjutsa mig till skolan"

Jag ställde mig upp och tog min väska och gick mot ytterdörren och öppnade den. Ogge stod utanför med ett flin och jag pekade enkelt på telefonen för att visa att jag snackade i telefon. Han gav mig en nick och vi båda började gå mot trappan.

Samtidigt skrattade Fanny till "Aha, favorit killen. Men du, ha det bra i skolan. Jag ska börja gå jag också, jag hälsar Moa och dem andra från dig som vanligt"

"Bra bra, älskar dig. Vi hörs" avslutade jag och tryckte av samtalet och stoppade telefonen i fickan.

"Och det var...?" undrade Ogge och kollade nyfiket på mig.

"Fanny, min bästavän hemifrån" berättade jag och Ogge nickade och såg nästan lättad ut.

Vi hade precis kommit ner till parkeringen och vi båda satte oss i bilen och Ogge satte lågt på radion. Jag gav honom en blick och han kollade tillbaka på mig.

"Ha ögonen på vägen" skrattade jag och han blinkade tillbaka framåt.

"Jaja"

"Hur är det med dig då?" frågade jag samtidigt som han svängde av vår gata vidare på en större väg.

"Bra, bara bra. Jag känner mig lite förkyld men det kanske är samma sjukdom som May har" sa Ogge och man kunde höra att han var lite hes.

"Mm," mumlade jag. "Vet du va? Jag är lite orolig för May, hon har knappt hört av sig under denna vecka" sa jag och ryckte på axlarna.

"Hon skrev till mig att hon verkligen mådde skit" sa Ogge och jag nickade eftersom hon hade skrivit samma sak till mig.

"Hoppas hon blir bättre, jag saknar henne" sa jag och Ogge nickade. Sedan sa vi inte så mycket mer eftersom en bra låt kom på och vi sjöng med hela tiden fram till vi anlände till skolan.

Tillsammans steg vi ur bilen och gick mot skolans ingång och vidare till våra skåp där vi hämtade våra engelskaböcker. Sedan gick vi till engelska salen där vi väntade med resten av klassen på att lektionen skulle börja. Långt borta i korridoren såg jag en blond och en brunhårig tjej komma och direkt började springa mot dem.

"May!" utbrast jag och kramade om henne.

"Hej Al" sa hon när vi hade slutat kramas och jag kollade på henne. Trots att hon hade på sig sjukt mycket smink just idag såg man ringarna och påsarna under hennes ögon. Hennes ögon var trötta och hela hon hängde lite.

"Du ser hemsk ut, är du inte frisk än?" frågade jag och May skakade på huvudet.

"Nej det var en envis förkylning, jag tror typ att det var influensa eller något. Jag ville inte missa mer skola och eftersom det är kort dag idag så jag bestämde mig för att gå" sa May och jag himlade med ögonen. Vi hade under tiden vi hade pratat gått tillbaka till klassrummet och vi stod nu vid Ogge.

"Pluggis" skrattade Ogge och kramade om May från sidan. "Kul att du är tillbaka"

"Inte lika kul att vara tillbaka, speciellt inte när folk kallar mig pluggis" sa May och tvingade fram ett leende även fast man märkte att det var jobbig för henne.

"I know you Love me" skrattade Ogge och blinkade med ena ögat innan han gick in i klassrummet.

"You know I do" log May tillbaka.

---

Orkade ej kontroll läsa, därav är det säkert massor stavfel mm.

Tunna väggar - O.MUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum