Tio

2.4K 104 28
                                    

Tio
No, I don't wanna stay in school
cause I'd be better off
putting in ten thousand hours
doing what I love
- James TW

Salen tömdes på personer och snart stod jag och Ogge kvar i salen ensamma. Jag kollade tyst ner i marken och i ögonvrån såg jag hur han studerade mig med ett flin. Jag kollade upp och gav honom en kort blick och hans flin växte till ett uppmanande leende.

"Sååå Alyssa alltså" sa han och ett skratt lämnade hans läppar.

"Japp det är mitt namn det" sa jag enkelt och ryckte på axlarna. Han gick närmare och ställde sig precis framför mig. Han lutade sig fram och satte sina läppar vid mitt öra.

"Det är ett vackert namn" viskade han och jag backade bort från honom.

"Kan du bara lära mig danserna så jag kan få gå någon gång" mumlade jag och leendet på hans läppar försvann.

"Jaja, vi kör" mumlade han tillbaka och jag nickade tacksamt. Han gick fram till stereon och satte på den första låten som de hade dansat åt tidigare idag.

"Först börjar du med att vänta in låten i en åtta och sedan gör du en Pas de bourrée och bak med armen," började han och visade det enkla stegen. "och sedan fortsätter du med en vanlig piruett åt höger och sedan går du ner till golvet med höger handen, okej?"

Ogge fortsatte och visa och förklara innan han satte på musiken och vi körde igenom låten. Eftersom det var uppvärmningsdansen gick det snabbt att lära in och vi fortsatte direkt med den andra. Jag hade ärligt talat kul, det var kul att få dansa till bestämd koreografi igen efter all denna tid och Ogge var bra på att lära ut.

"Så först gör du en stor rörelse med armarna samtidigt som du gör det steget med benen som jag visade förut. Sedan gör du en halvsnurr och du hamnar framåt igen, såhär" berättade Ogge och visade en stegkombination som jag inte hade sett förut. Jag försökte härma Ogge men det gick inte alls lika bra som det hade gått innan när han hade lärt ut.

"Gud vad svåååårt!" klagade jag och han skrattade bara.

"Det var jag som kom på steget," sa Ogge nöjt och ett stort leende prydde hans läppar. Jag höjde skeptiskt ögonbrynen mot honom och han kollade tillbaka likadant. "Viv såg när jag gjorde det och hon ville ha med det, jag kan ju inte rå för att jag är så talangfull"

Ogge flinade stort och kollade på mig. "Var inte så kaxig, bro" skrattade jag enkelt och han fnös högt och gjorde ointresserat en gest med ena handen.

"Jag borde ju vara det, nu när du är 'den dansaren som skolan ska vara så hedrade över att få ha här' inte ens kan lära sig det för det är för komplicerat" sa Ogge sarkastiskt med en glimt i ögat och jag himlade med ögonen.

"Du, jag hade ingen aning om att det var så. Jag fick bara en förfrågan om att komma in på skolan och jag tackade ja" berättade jag och ryckte på axlarna och Ogge lyfte på ögonbrynen.

"Jaja, sure gullet. Men nu måste vi fortsätta, kolla på mig" sa Ogge och visade steget igen och jag försökte göra likadant, denna gång fick jag nästan in det och jag prövade återigen och jag satte det. Ogge kollade nöjt på mig och sa att vi skulle fortsätta. Ogge och jag dansade igenom denna låt också och körde igenom ett par gånger så jag kunde den utan att kolla allt för mycket på honom.

"Du kan gå och ta lite vatten så kan vi gå över på den vanliga dansen om du vill!" sa Ogge och torkade bort svetten i pannan. Salen var varm och det var dålig luftkonditionering så både han och jag var blöta av svett. Jag gick och tog min vattenflaska i handen samtidigt som jag kollade vad klockan var på min telefon.

"Shit! Klockan är redan 12:25! Jag måste gå, min lektion börjar om en kvart. Tack för hjälpen Ogge!" sa jag och tog upp mina grejer som låg på golvet och gick med snabba steg mot omklädningsrummen.

"Alyssa" ropade han efter mig och jag vände mig om. "Vi kan fortsätta ikväll om du vill lära dig danserna tills nästa lektion. Du kan komma över till min lägenhet och så kan vi köra igenom de två sista danserna. Men bara om du vill alltså" sa Ogge och jag nickade kort.

"Visst, det skulle vara jätte snällt" sa jag och hans läppar bröt ut i ett leende och han blinkade med ena ögat mot mig.

"Ses då, granne!" flinade han innan jag försvann in i tjejernas omklädningsrum och ansiktet blossade upp till en röd nyans.

---

Läs detta för mitt egna bästa ;))

Okej jag kollade hela första säsongen av Prison Break på två dagar och den var så sjukt bra! Ni som vill ha ett serietips så rekommenderar jag den enormt. Men nu måste jag vänta in min kompis som också kollar så så länge behöver jag något att kolla på, har någon något tips? (Jag kollar redan på TVD, Teen Wolf, Under The doom, Supernatural, The 100, The fosters osv) (och nej jag vill inte titta på The Walking dead, jag har försökt i 10 avsnitt men jag gillar det ej)

Tunna väggar - O.MOù les histoires vivent. Découvrez maintenant