[ love story ]
-
-
-
-
-''Irene unnie!!"
''Omo?? Mwoya yah..kenapa menjerit eun sini kan perpustakaan''
Semua menatap irene ketika eunjimdatang dengan tangisan bsing nya di perpustakaan itu..irene ikut pelik dengan eunji.
''Shhh diam lah semua orang perhat kan kita ni..''kata irene menenang kan eunji..hoya dan luhan yang turut ada di situ pun pelik..lalu irene menduduk kan saeng nya itu..''waeyo..kenapa pipi eunji merah''soal irene risau..melihat ada tanda merah di pipi eunji spweti bekas tamparan
''Hiks..minah unnie marah jadi dia tampar eunji..sebab dia tau yang eunji berlakon sakit..tangan eunji dah okey..tapi eunji dah menipu sebab tu dia marah''cerita eunji dengan sikap manja nya,,irene hanya geleng kan kepala nya..
''Tu lah..siapa suruh tipu minah kan dah kena..''ujar irene..eunji terus memeluk unnie nya itu
''hmm..sebab eunji nak lagi di manja kan minah unnie dan jiyeon unnie..tengok lah bila saeng sihat..minah unnie pasti marah''kata eunji lagi''tu sebab eunji selalu buat slaah..dah lah behenti menangis..baik eunji ke kelas nanti lewat lagi''kata irene memujuk eunji eunji menegak kan badan nya..lalu melihat sekeliling nya
-'baik lah..unmie tak nak pujuk eunji kan..baik lah? Luhan oppa!"
''???"
Mata irnee membulat ketika eunji bermnja dengan luhan..sedang kan luhan hanya tersenyum..dengan sikap kebudak-budakan eunjI Hoya pula tertawa semakin tercuit hati nya dengan eunii..
''Yah..eunji jangan buat hal..sekarang masuk kelas sebelum kena hukum lagi..''kata irene menarik eunji menjauhi luhan..mengecil mata eunji menatap unnie nya itu..''unnie..cemburu kan sebab eunii peluk luhan oppa''kata eunji berpeluk dada''bo? Se-sejak bila..''ujar irene tergugup eunji pun tertawa jahat..
''Hmhm..unnie jelouse..araseo eunji nak masuk kelas..unnie deting lah dengan luhan oppa..hoya oppa kajja kita keluar tak baik mengangu''
eunji terus menarik hoya pergi dengan nya..meningal kan irene yang terkaku..''mulut eunji ni..memang tak boleh nak jaga''bisik hati irene geram kembali irene duduk di samping'luhan dengan detakan jantung nya yang tak keruan..kerna luhan perhati kan nya..
''Okey..tenang irene''bisik irene berusaha bersikap tenang..tapi tak boleh tenang jika luhan terus menerus perhati kan nya..
Tetiba irene merasa bahu nya ada beban..yang berat irnee pun melihat ke sampung nya..luhan bersandar dengan nya..semkin merha muka irene dengan posisi sperti itu..
''Luhan-shi..''
''Hanya sekejap''kata luhan dengan suaea serka basah nya irene pun menganguk kaku..mungkin juga luhan agak letih jadi tak slaah untuk biar luhan rehat seketika..
''Irne..kalau saya tanya awak tak kisah kan''kata luhan memecah kehening antara mereka...irene pun menganguk
''apa hubungan awak dengan lay mian aku tak bermaksud apa pun..tapi awak dan dia nampak rapat dan..korang....s-sesuai''kata luhan agak kesulitan berlepas kan ayat nya irene pun terhenti membaca pertanyaan luhan membuat nya tak senang hati..
''Awak tak perlu jawap..saya nak tidur harap awak tak kisah pinjam kan bahu awak sementara''kata luhan lagi terus melelap oan mata nya..irene serba salah sebab tak mejawap pertanyaan luhan sebelum luhan tidur..
''Aku dan lay...hanya chingu''bisik irene tanpa ia sedar luhan mendengar nya dan luhan tersenyum kecil..entah sebab apa..
-bilik vokal&dance-
YOU ARE READING
LOVE STORY _[ Complete ]
RomanceLittle: love story Genre: happy /romance/sad Cast: Jiyeon [ t-ara ] Irene [ red velvet ] Minah [ girl day ] Eunji apink [ apink ] D.o [ exo ] Luhan [ exo ] Chanyeol [ exo ] Hongbin [ vixx ] Sinopsis Ikuti kisah 4adik beradik iaitu..eunji,jiyeon,min...