PART 29

243 11 0
                                    

{ LOVE STORY }

.
.

.
.
.
.
.
.

Jiyeon duduk termenung ketika memotong bahan masakan asik terfikir kan chanyeol yang langsung tiada khabar berita..

''Kalau asik mengelamun jari boleh terpotong''tegur irene..joyeon pun berusaha tersenyum..

''Chanyeol tak boleh di hubungi..agak nya chanyeol oppa akan datang..ke harijadi jiyeon tak unnie..''tanya jiyeon ragu..

''Ermmm..unnie tak boleh nak kata apa..tapi percaya lah chanyeol akan datang..sebab chanyeol'dah janji''balas irene kembali ke dapur untuk masak..jiyeon sejenak berfikir memang chanyeol ada janji..tapi jiyeon tak yakim setelah apa yang terjadi semalam

Sehabis itu minah kembali dari jalan nya..irene dan joyeon siap mendengar apa yang akan minah sampai kan

''Erm..minah dah pergi junpa chanyeol..tapi family nya tak benar kan minah jumpa chanyeol mereka kurung chanyeol''kata minah jiyeon semakin sedih mendengar kan hal itu pada harijadi nya jiyeon dah mendapat kan hal yang buruk...

''Hiks..eotteokeh, omma chanyeol oppa tak suka kan jiyeon..dan sebab kan jiyeon chanyeol oppa di kurung ni semua salah jiyeon,..mungkin joyeon dan chanyeol oppa memang patut berpisah''

''Jiyeon..kenapa cakap macam tu kan tak baik semua masalah pasti ada jalan nya mengakhri hubungan bukan lah jalan utama..masih banyak hal yang kita bokeh buat..''marah irene tak suka dengan apa jiyeon kata kan..

''Unnie cepat sangat putus asa..pertahan kan hubungan korang kecuali unnie sendiri rasa letih baru unnie boleh lepas kan..tiada siapa akan paksa unnie..''kata minah pulak jiyeon menghapus kan airmata nya di pipi..

''Miamhae..jiyeon hanya takut kehilangan chanyeol oppa jiyeon telalu sayang kan oppa..''kata hiyeon lirih minah memeluk unnie nya itu..

''unnie..cinta pun perlu kan perjuangan dan pengorbanan unnie jangan cepat putus asa okey..''kata minah memberi jiyeon semangat jiyeon pun menganguk faham melihat hal itu irene teringat kan masalah nya tentang luhan akam ke jepun..tapi berbanding msalah mereka maslaah eunji lebih besar dan irene swdar akan hal itu..

''Anyeong..mianhae kami lambat databg''kata luhan bersama d.o dan juga sehun..'

'wah..awal'balik hari ni..''kata minah''awal apa nya kan dah waktu balik noona''jawap sehun sambil meletak kan kotak yang ia bawa di meja..

''jinja..habis tu kenapa eunji belum balik lagi''ujar minah sambil melirik jam di dinding mereka..

''Dia nak habis kan masa di bilkk musik bersama hongbin subaem dia cakap sendiri akan balik sebelum malam''jawpa sehun lagi tanpa menatap minah setelah itu sehun membantu mimah untuk rias rumah mereka sebagai party kecil..

''Gwenchana..''tanya d.o pada jiyeon yangh asik diam kan diri termenung ''nae..gwenchana''jawap jiyeon lemah d.o mengusp kepala jiyeon dan tersenyum

''percaya lah chanyeol akan datang..sebab saya kenal dia macam mana..dia namja yang gila..''kata d.o tersneyum dan kembali menyambung kerja nya yang tertunda

jiyeon perhati kan sekeliling nya semua orang sebuk siap kam party untuk nya rasa bersalah pun tersirat di hati jiyeon di kala orang sekeliling nya berusaha hibur kan nya ia malah sedih dan tak menghargai jiyeon berdiri dari dudk nya...

''Pasti kan belon tu tak pecah..''kata jiyon pada minah..

''Wae..kalau unnie nak..unnie lah yang buat''bengang minah..membuat kan hjiyeon tergelaj tak salah ia yakin pada diri sendiri...ia yakin chanyeol akan pertahan kan hubungan mereka..

LOVE STORY _[ Complete ]Where stories live. Discover now