[ love story ]
-
-
-
-
-
-
-
-Dah berapa hari berlalu sejak percutian itu..kini mereka kembali ke seoul..dan kembali bersekolah..bercuti selama semimgu membuat kan semua pelajar gembira ada juga yang letih dan sebagai nya..dan 4beradik tu memula kan hari merka seperti biasa....kaki jiyeon yang lukah dah putih....
''Tak tau pulak eunji ke sekolah awal lagi..tak perna eunji seawal iti..wae eumji ada kelas awal ke''ujar minah yang kinj berjalan bersama jiyeon..''molla..eunji tak cakap apa-apa pun..irene unnie pula sepaksa ke sekolah awal..sebab minah pun tau swndiri kan tak lama kelas kita ada kan pertandingan musik..''kata jiyeon minah menganguk faham..
''Minah..kalau unnie tanya minah tak marah kan''kata jiyeon..minah pun anguk kan kepala nya..''erm..minah tak suka kan d.o ke''tanya jiyeon..jiyeon tau minah suka kan minah tapu tak tau kenapa jiyeon bertanya kembali..
''Unnie..dah berapa kali minha nak cakap..ya minah suka kan d.o tapi d.o tu dah ada yeoja di cintai dan itu seulgi''jawap minah malas..joyeon pun pelik..''tak kan lah d.o tipu aku masa kat hutan hari tu''biskk hati jiyeon..jiyeon teringat kan kembali di kana ia dan d.o cedera sebb jatuh dari curam..FLASBACK
''D.o jiyeon nak tanya sesuatu ni''kata jiyeon ketika d.o mendukung nya untuk mencari yany lain..''apa dia..cakap lah''kata d.o membenar kan jiyeon bersuara..''awak suka kan minah..''langkaj d.o terhenti sebab pertanyaan tanpa ribut jiyeon..tentu nya d.o gugup jiyeon kan unnie minah..
''Gwenchana..saya tak akan beritau minah..saya pandai simpan rahsia''kata jiyeon sedar kegugupan d.o..
''Erm..tipu lah kalau saya tak suka kan minah..''jujur d.o.
''Habis tu..kenapa tak jujur kat minah je..kalau jiyeon..jiyeon setuju korang bercinta..''kata jiyeon..d.o pun tersenyum..''bukan senang..macam mana nak luah kan kalau minah selalu'mengelak setiap kali nak dekati dia....tapi aku akan berusaha lagi..berusaha sampai lah aku sendiri rasa bosan baru lah aku berhenti..mengejar minah..''kata d.o..jika kedua nya ego maka mereka akan selalu terluka dan mereka juga akan menyesal satu hari nanti..itu lah yang jiyeon fikir kan
''Bagus lah..terus kan usaha jiyeon tak boleh membantu sebab jiyein sendiri pun sulit nak selesai kan masalah sendiri..ini kan orang lain..''kata jiyeon sedar yang ia pun ada masalah sendiri di mana ia mencintai sahabat nya sendiri dan sampai sekrang jiyeon masih pendam perasaan nya..
''Betul tu..sebelum selesai kan masalah orang lain..selesai kan dulu masalah sendiri..tapi jiyeon-ah aku rasa ada baik nya awak jujur dengan chanyeol je''
Terkejut jiyeon sebab d.o tau tentang perasaan nya..sedang kan mereka tak telalu rapat kenapa d.o boleh tau..
''D.o-sh awak..-''semua orang boleh nampak hiyeon..semua orang boleh tau yang awak suka kan chanyeol..jangan jadi dungu..''cela d.o..jiyeon pun terdiam apa ia boleh buat chanyeol sahabat nya..
''Pasti chanyeol..marah kan saya nanti sebab kami dah berjanji akan jadi sahabat selama-lama nya..''kata jiyeon sedih...''Cinta antara sahabat memang sulit..tapi bukan kah seoranh sahabat tu pemaham..chanyeol tak akan marah awaj kalau awao suka kan dia..dia akan faham sebab dia sabahat awak..awak jiyeon kita akan tersiksa bila kita pendam perasaan kita..sebab aku ada di posisi itu..aku rasa chanyeol pun macam tu''
-FLASBACK END-
KATA² D.O MAsuk ke hati jiyeon..terfikir jiyeon nak luah kan perasaan nya..walau pun terpaksa kehilangan sahabay nya sendiri..daripada diri nya sendiri terseksa..
''Unnie..banyak mengelamun''tegur minah..hiyeo pun tersedar dan tersenyum kaku..''ah..mianhae''ucap jiyeon..''unnie fikir tentang chanyeol..wae unnie tak jujur je kat chanyeol yang unnie suka kan dia..''kata minah lagi..jiyeon berbalik menatap minah..minah rasa unnie patut buat macam tu..''balas jiyeon minta kepastian..
YOU ARE READING
LOVE STORY _[ Complete ]
Roman d'amourLittle: love story Genre: happy /romance/sad Cast: Jiyeon [ t-ara ] Irene [ red velvet ] Minah [ girl day ] Eunji apink [ apink ] D.o [ exo ] Luhan [ exo ] Chanyeol [ exo ] Hongbin [ vixx ] Sinopsis Ikuti kisah 4adik beradik iaitu..eunji,jiyeon,min...